Mitä luulette pääsenköhän työhaastatteluun
Hain erästä työpaikkaa, johon olen pätevä ja teen samantasoista työtä tälläkin hetkellä.
Hakemuksesta tuli vain aika surkea ja sellainen keskitasoinen, en jotenkin jaksanut paneutua siihen kun jälkikasvu pyöri ympärillä.
Mitä luulette, pääsenkö surkeasta hakemuksesta huolimatta haastatteluun? Lupaan informoida täällä miten kävi :)
Mitä mieltä te rekryä tekevät ihmiset olette. Jos työnhakija on pätevä ja soveltuva, mutta hakemus huono, niin ottaisitteko ees haastatteluun?
Kommentit (5)
Oikeastaan hain paikkaa testatakseni "markkina-arvoani". Voihan se olla, ettei hakemuksesta olisi kamalan hyvä voinut tullakaan, jos se aito motivaatio puuttuu :)
Rekrytoin sellaisiin tehtäviin, joissa tarvitaan vähän vastaavia taitoja kuin hakemusta tehdessä. Pitää osata kirjoittaa selkeää ja jäsenneltyä tekstiä, perustella asioita, vakuuttaa vastapuoli. Hakemus toimii ikään kuin näytteenä työssäkin tarvittavista taidoista, joten kutsun haastatteluun ne, jotka tekevät hyvän hakemuksen. Toki koulutus ja työkokemus pitää olla kohdallaan. Jos taas ei ole valinnanvaraa (vähän hakijoita), niin huonommallakin hakemuksella pääsee haastatteluun.
Toinen juttu olisi, jos rekrytoisin esim. ohjelmoijia. Ei silloin olisi niin väliä, onko kirjallinen ilmaisu laadukasta. Vaikka kyllähän siitä on kaikissa töissä hyötyä.
Toisaalta jos pääset haastatteluun, niin siellä voit sitten yllättää positiivisesti. Itselleni käy niin, että kirjoitan tosi hyviä hakemuksia, joten haastattelijoilla on odotukset erittäin korkealla. Sitten haastattelutilanteessa jännitän, enkä onnistu niin hyvin kuin hakemukseni antaisi odottaa. Enkä pääse jatkoon :/
ja luulen että taustalla ja aikaisemmalla työkokemuksella on aika suuri merkitys. Aikaisempaa työkokemusta alalta korostettiin ilmoituksessa kovasti.
Luulen ettei vahvoja hakijoita välttämättä ole mitenkään hirveesti, mutta nyt en ole enää ihan varma että haluanko enää edes päästä jatkoon huonon hakemukseni kanssa :D No joo...
laittaa hakemuksen uusiksi. Samalla saisit testattua rekrytoijan skarppautta. Jos tuo tempaus huomattaisiin, saisi se sut erottumaan muiden hakijoiden joukosta.
mutta tämähän riippuu tietysti täysin muista hakijoista.