Ovatko nämä "Minun Suomeni on kansainvälinen" niitä samoja stadilaisia tyyppejä jotka
siirtävät oman lapsensa toiseen kouluun, kun sinne lapsen alkuperäiseen kouluun tulee liikaa maahanmuuttajien lapsia?!
Tuli vaan mieleeni. Taitaa se näiden kansainvälisyys olla tasoa baletti-taidenäyttelyt-kieliopinnot-elokuvat-musiikki, eikä ollenkaan sitä arkielämässä tapahtuvaa ihmisten välistä kansainvälisyyttä, vai olenko kovin väärässä?
Joten en näistä lähtökohdista viitsisi hirveästi käydä persujen äänestäjille huutelemaan, kun ei ne omatkaan näytöt suvaitsevaisuudesta ole kovin hääppöiset.
Kommentit (66)
Työkavereissa on
-venäläisiä
-italialaisia
-saksalaisia
-afrikkalaisia eri maista
Naapureissa (kaupungin vuokratalo) on
-arabeja
-somaleita
-turkkilaisia
Stadilainen kyllä olen. Lapsi on siinä tarhassa mihin ekana pääsi ja menee lähimpään kouluun.
Kansainvälisyys ei ole minulle ongelma, junttius olisi. Jos lapseni luokalla olisi paljon roskaväkeä saattaisin harkita muuttoa, mutta sivistymättömyys ei kansallsisuutta katso.
minä kuulun siihen ja asumme Itä-Helsingissä ja lapsemme käyvät koulua, jossa on paljon maahanmuuttajia.
Mitähän tuo viimeinen lauseesi oikein tarkoitti?! :D
Niillä on vanhemmilta peritty arvokiinteistö keskustassa ja on taloudellinen mahdollisuus kestoimettää 3 vuotta, kotoilla ja köyhäillä muodikkaasti.
Ja juuri tämä "sivistyneistö" jyrähtää heti jos heidän hienolle asuinalueelleen suunnitellaan moskeijaa tai pakolaisten vastaanottokeskusta :)
Tiedän minä tälläistä vatsustaviakin, mutta ne eivät kyllä mihinkään sivistyneistöön kuulu.
me asumme kaupungin vuokratalossa ja käteen jää koko perheelle n. 2500 e/kk. Ei ole tulossa perintönä arvokiinteistöjä tms.
Niillä on vanhemmilta peritty arvokiinteistö keskustassa ja on taloudellinen mahdollisuus kestoimettää 3 vuotta, kotoilla ja köyhäillä muodikkaasti.
Ja juuri tämä "sivistyneistö" jyrähtää heti jos heidän hienolle asuinalueelleen suunnitellaan moskeijaa tai pakolaisten vastaanottokeskusta :)
tai vammaisten työkeskusta tai työttömien päivätoimintaa. Ne on ihan samoja tyyppejä jotka vastustavat näitäkin. Tosi "sivistyneitä ja suvaitsevia".
Ja kommentoidaan vielä oman väärän vastauksen perusteella. Argumentointi hallussa!
Kansainvälisyys ei ole minulle ongelma, junttius olisi. Jos lapseni luokalla olisi paljon roskaväkeä saattaisin harkita muuttoa, mutta sivistymättömyys ei kansallsisuutta katso.
Itse olet trash.
t. 3
tai vammaisten työkeskusta tai työttömien päivätoimintaa. Ne on ihan samoja tyyppejä jotka vastustavat näitäkin. Tosi "sivistyneitä ja suvaitsevia".
Mutta sillä erotuksella, että lapseni käyvät tarkoituksella kansainvälistä koulua, ja sitä kautta arkielämämme todellakin on kansainvälistä.
afrikasta adoptoinneet ovat liittyneet tähän ryhmään.
Mutta sillä erotuksella, että lapseni käyvät tarkoituksella kansainvälistä koulua, ja sitä kautta arkielämämme todellakin on kansainvälistä.
kansainvälinen jos siellä on mamuja? Vai pitääkö tämä hesalaisten kansainvälisyys olla jotenkin sidottua kulttuuriin, ts. taiteisiin, aktiviteetteihin tms?
Joku tuossa jo taisikin lipsauttaa, että ei riitä, että on pelkästään ulkomaalainen, koska ulkomaalainenkin voi olla juntti.
Hups! Mitä kansainvälisyyden hyväksymistä se on, jos asettaa sille hyväksynnälle raamit? Miten tällainen ihminen eroaa persuista?
outo ajatus ap:lla. Itse en ryhmään kuulu, mutta moni kavereistani kyllä. Voin vakuuttaa, etei yksikään heistä ole saamassa perintönä arvoasuntoja tai erityisen suurituloinen muutenkaan. Osa asuu kyllä Helsingissä, mutta Itä-Helsingissä ja Kalliossa ainakin nämä.
Onko joillekin niin vaikea tajuta, ettei mamut oikeasti pelkällä olemassa olollaan häiritse kaikkia? Edes lapsen luokalla :D
outo ajatus ap:lla. Itse en ryhmään kuulu, mutta moni kavereistani kyllä. Voin vakuuttaa, etei yksikään heistä ole saamassa perintönä arvoasuntoja tai erityisen suurituloinen muutenkaan. Osa asuu kyllä Helsingissä, mutta Itä-Helsingissä ja Kalliossa ainakin nämä. Onko joillekin niin vaikea tajuta, ettei mamut oikeasti pelkällä olemassa olollaan häiritse kaikkia? Edes lapsen luokalla :D
koska Hesari on useasti uutisoinut ongelmasta. Suomalaiset keskituloiset vanhemmat (eivät siis perus-persuja suinkaan) siirtävät lapsiaan toisiin kouluhin Helsingissä, koska omaan kouluun tulee liikaa maahanmuuttajien lapsia.
Minä en ole kirjoittanut suurituloisista mitään tässä ketjussa, vaan joku muu on kirjoittanut. Puhun ihan tavallisista keskituloisista ihmisistä, jotka oletettavasti ainakin itsensä mielestä ovat myös niitä suvaitsevia. Minulle kyllä on jäänyt epäselväksi mitä tarkalleen ottaen he suvaitsevat, maahanmuuttajia lapsensa luokalle eivät ainakaan.
ap
..ovat lähtökohtaisesti erittäin ok.
MUTTA, myönnän ihan suoraan etten kovin positiivisesti katso sitä kehitystä, että tiettyihin kaupunginosiin keskittyy mamuja niin paljon, että heitä alkaa olemaan jo enemmistö. Tästähän on jo äärimmäisen huonoja esimerkkejä niin Ruotsista kuin Tanskastakin, ja Suomessa asialle vielä voidaan jotain tehdä.
Se, että vaikkapa lapsen luokalla on enemmistö kantasuomalaisia, ja sitten vaikkapa neljännes muita, niin sehän on vain positiivinen juttu.
Olen viimeiset 10 vuotta ollut maailmalla ja asunut 7 vuotta muslimimaassa, vaimoke on muslimi ja tyttäreni kaksoiskansalainen.
Minusta ongelma Suomessa on se, että helposti puhutaan mamuista ja somaleista synonyyminä, vaikka Suomen ulkomaalaisista vain osa on somaleita, eikä edes suurin osa. Muut maahanmuuttajaryhmät eivät ole juurikaan kummastelun ja pelon kohteina, vaikka rikosten osalta somalit eivät edes ole yliedustettuina tilastoissa (venäläise, virolaiset ja ruotsalaiset johtavat tilastoja). Somaleita on neljä kertaa vähemmän kuin esim. venäläisiä maahanmuuttajia. Lisäksi somalit tulevat radikaaleista oloista ja heidän islamin tunnustamisensa on paljon toukempaa kuin vaikka turkkilaisten, libanonilaisten tai jopa iranilaisten. Toki joukossa on tietenkin myös maallisia somaleita.
Mitä tulee muihin muslimeihin, kannattaa pitää mielessä, että turkkilaiset, kurdit (Turkista, Irakista ja Iranista), arabit jne, joita Suomessa tallustelee, tulevat pääsääntöisesti omien maidensa köyhemmistä ja koulutautumattomimmista ryhmistä. Siitä johtuen valtaosalla suomalaisista ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miten erilaisia ihmisiä noissa maissa onkaan, kun eivät ole koskaan tutustuneet. Nuo kouluttautumattomimmat (yleensä ravintolatyöntekijöiksi Suomessa ryhtyvät) edustavat huomattavasi keskivertomuslimia vanhoillisempaa maailmankatsomusta ja se toki näkyy helposti esim. avioliitoissa koulutettujen suomalaisnaisten kanssa. Omissa maissaan he eivät ikinä pääsisi avioliittoon koulutetun naisen kanssa vaan vaimo valittaisiin samasta yhteiskuntluokasta - jossa miehen ja naisen rolit määräytyvät perinteisesti.
Itse tunnen todella paljon maallisia muslimeita (miehiä ja naisia), joiden kanssa olen ottanut vaikkapa "kuppia" ja jotka elävät ihan tavallista elämää meihin suhteutettuina ja eivät todellakaan noudata perinnerooleja perheissään - eivätkä toivo lastensakaan noudattavan.
Asumisen lisäksi useammassa muslimimaassa oleskelleena (töiden kautta) totean myös, että ko. maissa kouluttautuneet ihmiset eivät osaa hyväksyä perinteitä tiukasti noudattavia maanmiehiään ja -naisiaan, mikä toimii puolin ja toisin ja kärjistää sosiaalisia suhteita.
valokuvaaja
musiikkkituottaja
näyttelijä
sairaanhoitaja
opiskelija
muusikko
diakoni
työharjoittelija media-alalta
sairaseläkeläinen
yksityisyrittäjä
perushoitaja
työtön elämäntapahippi
Nokian muotoilija
Kaikki ovat joko köyhiä tai normaalisti toimeentulevia, asuvat tällä Kalliossa ja lähiöissä, keskisuurissa kaupungeissa keskustojen lähellä. Elitististä?
[/quote]
koska Hesari on useasti uutisoinut ongelmasta. Suomalaiset keskituloiset vanhemmat (eivät siis perus-persuja suinkaan) siirtävät lapsiaan toisiin kouluhin Helsingissä, koska omaan kouluun tulee liikaa maahanmuuttajien lapsia. Minä en ole kirjoittanut suurituloisista mitään tässä ketjussa, vaan joku muu on kirjoittanut. Puhun ihan tavallisista keskituloisista ihmisistä, jotka oletettavasti ainakin itsensä mielestä ovat myös niitä suvaitsevia. Minulle kyllä on jäänyt epäselväksi mitä tarkalleen ottaen he suvaitsevat, maahanmuuttajia lapsensa luokalle eivät ainakaan. ap
[/quote]
Täsmentäisitkö mitä sinä (tai HS) tarkoitat "liiallisella määrällä mamuja"? Tämä on hyvin olennainen kysymys.
Onko siis olemassa joukko ihmisiä, jotka karttavat mamuja kuin ruttoa ja vaihtavat lapsensa kouluja, jos luokalla on kaksikin mamua? Vai tarkoitetaanko sitä, että muutetaan, jos luokalla on vaikkapa 65% mamuja? Jälkimmäisen ymmärrän, ensimmäistä en lainkaan.