Hiekkalaatikkoetiketti
Ensimmäiset haparoivat kokeilut hiekkalaatikolla on tehty. Ja taaperon mielestä hiekkalaatikko on ihan huippujuttu. No, kaikki leikkialueen härpäkkeet oli huippujuttuja...
Mutta kysyn nyt arvon av-raadilta muutamia minua askarruttaneita asioita.
Jos hiekkalaatikolle on unohtunut joltakin ämpäreitä, lapioita ja sen sellaisia, saako niitä lainata?
Saako vieraan taloyhtiön hiekkalaatikolle mennä käymään?
Saako päiväkotien leikkialueita käyttää? Jos, niin koska.
Pitäisikö omat lelut merkitä, kirjoittaa nimi niihin tjsp?
Siinä nyt aluksi.
Kommentit (49)
Moni lainaa unohtuneita leluja. Löytyy myös niitä, jotka lainaavat leluja kotiin asti. Jokainen voi itse valita, käyttääkö omia leluja vai luottaako siihen, että leluja on unohtunut muilta.
Vieraan taloyhtiön hiekkalaatikolle saat mennä, jos sinulla on tapana mennä minkä tahansa omakotitalon pihaan leikkimään miettimättä sitä, kuka sen piha pitää kunnossa. Eli aika harva meistä on niin röyhkeä, että tunkeutuu yksityisalueelle.
Päiväkotien (kunnallisten) leikkialueille saa mennä hoitoaikojen ulkopuolella eli iltaisin ja viikonloppuisin.
Omat lelut kannattaa merkitä, jos niistä ei halua eroon.
Tämä ei välttämättä ole Totuus.
Jos hiekkalaatikolle on unohtunut joltakin ämpäreitä, lapioita ja sen sellaisia, saako niitä lainata?
- Meidän hiekkalaatikolla ainakin saa, mutta tietysti jos omistaja saapuu, on korrektia tarjota niitä hänelle. Toki oletan, että muut noudattavat samoja sääntöjä, eli jos joku lainaa meidän leluja, niin mekin voidaan lainata muiden leluja.
Saako vieraan taloyhtiön hiekkalaatikolle mennä käymään?
- Jotkut siitä mutisee, mutta meillä ei katsota kieroon, jos vierailija käyttäytyy hyvin. Ihan mukavaakin, että on välillä uusia naamoja.
Saako päiväkotien leikkialueita käyttää? Jos, niin koska.
- Me ei juurikaan käytetä, mutta läheisen päiväkodin pihassa on usein iltaisin ja viikonloppuisin leikkijöitä.
Pitäisikö omat lelut merkitä, kirjoittaa nimi niihin tjsp?
- Kannattaa merkitä. Ja kannattaa myös varautua siihen, että katoavat, jos jätetään hiekkalaatikolle. Silti jätän aika usein.
puistossa on yhteinen lelulaatikko, jonka leluja saa kaikki käyttää, vaikka niissä olisi jonkun muun nimi. Avain laatikkoon löytyy puiston vakkarikävijöiltä ja sitä voi teettää lisää rajattomasti.
Ei ole tullut mieleen mennä muiden taloyhtiöiden pihalle kuin omaan, mutta ei se varmasti mitenkään kiellettyäkään ole. Mieluummin menen puistoon jossa on melko varmasti aina tuttuja juorukavereita.
Päiväkodin pihassa voi leikkiä päiväkodin sulkeuduttua.
ja missään olosuhteissa kannata mennä vieraan taloyhtiön hiekkalaatikolle.
Meidän taloyhtiön hiekkalaatikolle tuli tänään vieras mamma. Oli vaan kävelylle lapsensa kanssa ja päätti poiketa lapsensa kanssa, kun meitä asukkaita oli siinä useampia ja lapset leikki nätisti laatikolla.
No välittömästi kun tämä tuntematon mamma oli saanut lapsensa sinne laatikkoon niin meidän taloyhtiön tietotoimistomamma hyökkäsi kimppuun ja hyvin vihamielisesti ajoi tämän mamman lapsineen pois. Uhkaili mm. poliiseilla, haukkui idiotiiksi äidin ja lapsen, tallasi lapsen ämpärin rikki.
No vieras mamma lähti pois kantaen itkevää lastaan.
Oli niin järkyttävää että itse en osannut puuttua tilanteeseen ollenkaan. Jotenkin tilanne vaan tapahtui niin nopeasti. Tuntuu tosi pahalta sen mamman puolesta.
hiekkalaatikolle tulee vieraitakin lapsia, tässä taloyhtiössä on niin vähän lapsia että yleensä siellä ei ole ketään. Mutta itse kyllä varon menemästä muiden hiekkalaatikoille. Toisaalta jos joskus kävelylenkillä parivuotiaamme uskaltautuu poikkeamaan naapuritalon hiekkalaatikolla niin ei sekään minusta niin dramaattista ole että heti pitäisi raahata lapsi pois.
ja missään olosuhteissa kannata mennä vieraan taloyhtiön hiekkalaatikolle.
Meidän taloyhtiön hiekkalaatikolle tuli tänään vieras mamma. Oli vaan kävelylle lapsensa kanssa ja päätti poiketa lapsensa kanssa, kun meitä asukkaita oli siinä useampia ja lapset leikki nätisti laatikolla.
No välittömästi kun tämä tuntematon mamma oli saanut lapsensa sinne laatikkoon niin meidän taloyhtiön tietotoimistomamma hyökkäsi kimppuun ja hyvin vihamielisesti ajoi tämän mamman lapsineen pois. Uhkaili mm. poliiseilla, haukkui idiotiiksi äidin ja lapsen, tallasi lapsen ämpärin rikki.
No vieras mamma lähti pois kantaen itkevää lastaan.
Oli niin järkyttävää että itse en osannut puuttua tilanteeseen ollenkaan. Jotenkin tilanne vaan tapahtui niin nopeasti. Tuntuu tosi pahalta sen mamman puolesta.
Mistä noita sikiää? Jos olisin ollut itse paikalla, niin olisin varmaan kertonut tuolle tietotoimistoeukolle sellaiset totuudet, ettei uskaltaisi vähään aikaan pihalle. Mutta ymmärrän tietysti, että on vähän huono ruveta puolustamaan vierasta, kun joutuu siinä itse vihatuksi.
Uhkaili mm. poliiseilla, haukkui idiotiiksi äidin ja lapsen, tallasi lapsen ämpärin rikki.
O_o Järkyttävää käytöstä.
Mies poikkesi tänään taaperon kanssa vieraan taloyhtiön hiekkikselle. Piti kuulemma päästä testaamaan uutta ämpäriä ja lapiota. Pisti vaan mietityttämään, siksi kyselin. Tuo leikkialue on tosi lähellä ihan yleistä jalkakäytävää ja vähän hassusti "irrallaan" taloista, mutta kai sen silti tuon taloyhtiön paikaksi tunnistaa. Eli en sitä ihan omakotitalon pihaan rinnastaisi. Mutta hyvä tietää.
Itse en osaisi edes sanoa, omallakaan pihalla, ketkä asuvat samassa taloyhtiössä vai ovatko kenties vierailevia tähtiä. =)
ap
ja missään olosuhteissa kannata mennä vieraan taloyhtiön hiekkalaatikolle. Meidän taloyhtiön hiekkalaatikolle tuli tänään vieras mamma. Oli vaan kävelylle lapsensa kanssa ja päätti poiketa lapsensa kanssa, kun meitä asukkaita oli siinä useampia ja lapset leikki nätisti laatikolla. No välittömästi kun tämä tuntematon mamma oli saanut lapsensa sinne laatikkoon niin meidän taloyhtiön tietotoimistomamma hyökkäsi kimppuun ja hyvin vihamielisesti ajoi tämän mamman lapsineen pois. Uhkaili mm. poliiseilla, haukkui idiotiiksi äidin ja lapsen, tallasi lapsen ämpärin rikki. No vieras mamma lähti pois kantaen itkevää lastaan. Oli niin järkyttävää että itse en osannut puuttua tilanteeseen ollenkaan. Jotenkin tilanne vaan tapahtui niin nopeasti. Tuntuu tosi pahalta sen mamman puolesta.
eivät ymmärrä taloyhtiöiden pihojen olevan yksityisiä. Meillä jouduttiin näiden "satunnaisten vierailijoiden" takia koko piha aitaamaan, koska oma väki ei enää mahtunut keinuihin ja hiekkalaatikoille muiden vallatessa pihan. Onneksi on näitä asukkaita, jotka uskaltavat muistuttaa kaikille, että ei olla verovaroilla maksetulla leikkipaikalla.
"tallasi lapsen ämpärin rikki" tota en todellakaan usko. Johan se oman talon porukkakin puuttuisi tuollaiseen sekoiluun, kun joku sekopäämamma alkaa rikkoa toisten leluja. Ihmettelen kyllä miksi joku idiootti kirjoittelee tuommoisia juttuja..
en ole ikinä ajatellut ettemme ole tervetulleita vieraan kerrostalon pihaan leikkimään. Aina sieltä on löytynyt lapselle kaveri ja minullekin juttuseuraa.
Mun puolesta myös meidän pihaan saa tulla kaikki lapset leikkimään.
Vai onko tässä nyt kyseessä omistusasunto vs vuokratalot.
Ongelmahan ovat ne äidit, jotka eivät ymmärrä taloyhtiöiden pihojen olevan yksityisiä. Meillä jouduttiin näiden "satunnaisten vierailijoiden" takia koko piha aitaamaan, koska oma väki ei enää mahtunut keinuihin ja hiekkalaatikoille muiden vallatessa pihan. Onneksi on näitä asukkaita, jotka uskaltavat muistuttaa kaikille, että ei olla verovaroilla maksetulla leikkipaikalla.
Mä väittäisin ymmärtäväni jos joku asiallisesti huomauttaisi, että leikkialue on vain taloyhtiön asukkaille tarkoitettu. Tosin, en kyllä varmaan muutenkaan kehtaisi mennä noin vaan "satunnaisesti vierailemaan".
ap
Uhkaili mm. poliiseilla, haukkui idiotiiksi äidin ja lapsen, tallasi lapsen ämpärin rikki.
O_o Järkyttävää käytöstä. Mies poikkesi tänään taaperon kanssa vieraan taloyhtiön hiekkikselle. Piti kuulemma päästä testaamaan uutta ämpäriä ja lapiota. Pisti vaan mietityttämään, siksi kyselin. Tuo leikkialue on tosi lähellä ihan yleistä jalkakäytävää ja vähän hassusti "irrallaan" taloista, mutta kai sen silti tuon taloyhtiön paikaksi tunnistaa. Eli en sitä ihan omakotitalon pihaan rinnastaisi. Mutta hyvä tietää. Itse en osaisi edes sanoa, omallakaan pihalla, ketkä asuvat samassa taloyhtiössä vai ovatko kenties vierailevia tähtiä. =) ap
Meillä oli pakko lopulta poistaa leikkipaikalta jopa se hiekkalaatikko, koska naapuritaloista niin moni halusi liukumäkeen ja leikkimökkeihin ja torniin. Taloyhtiöiden leikkipaikat ovat yksityisiä, ei niihin ole asiaa kuin talon asukkailla ja heidän vieraillaan. Ne ovat täysin rinnastettavissa omakotitalojen pihoihin.
"tallasi lapsen ämpärin rikki" tota en todellakaan usko. Johan se oman talon porukkakin puuttuisi tuollaiseen sekoiluun, kun joku sekopäämamma alkaa rikkoa toisten leluja. Ihmettelen kyllä miksi joku idiootti kirjoittelee tuommoisia juttuja..
mutta olen itsekin kuullut tuon suuntaisia juttuja muilta äideiltä. Ja meidänkin taloyhtiössä on muutama ihminen ketkä todellakin vahtivat että ulkopuolisia ei tule meidän hiekkalaatikolle, tai keinuihin. Ja en suoraan sanottuna olisi yllättynyt jos nämä ihmiset käyttäytyisivät edellä kuvatusti.
Siis valitettavaahan se on, mutta en kyllä tosiaan itse menisi toisten taloyhtiöiden pihoille leikkimään.
Vai onko tässä nyt kyseessä omistusasunto vs vuokratalot.
mutta kerron kuitenkin, kun tässä kyseenalaistetaan noita kertomuksia pihoja puolustavista ihmisistä.
Me asumme tiiviillä kerrostalo-alueella jossa bussipysäkki on yhden kerrostalon edessä.
Hyvin monesti ihmiset oikaisevat tämän kerrostalon parkkipaikan läpi. Ei siis edes minkään pihan poikki. Tässä talossa asuu pahemman laatuisia pihapoliiseja, jotka huutavat vaikka lapselle todella törkeästi jos lapsi erehtyy oikaisemaan heidän aitaamattoman parkkipaikkansa läpi bussipysäkille tai sieltä pois. Kerran itse kuulin kun keski-ikäinen nainen nimitteli n. 8-vuotiasta poikaa homoksi, vammaiseksi, kusipääksi jne. Ja puutuin tilanteeseen, mutta minun tietojen mukaan näitä tilanteita on tuolla pihalla edelleen ollut.
Eli kyllä niitä kaikenlaisia ihmisiä on olemassa.
Mites jos isommat lapset, jotka saavat olla keskenään pihalla, poikkeavat viereisen talon hiekkalaatikolle? Kiellettyä? Täällä päin on monesti esim vastakkaiset talot eri taloyhtiöiden. Eli saman pihapiirin lapset ei saa leikkiä yhdessä???
eikö ihan pientä summaa maksetakaan, koska esim. hiekkalaatikon hiekka täytyy aika usein vaihtaa. Seuraavana säästölistalla on todella kaikki pihaan liittyvä, sillä pihakalusteiden korjauksista, pihan siivoamisesta jne. tulee vuodessa yli 5000 euron lasku. Harva mamma tajuaa, että keinut kuluvat ja piknik-roskien kerääminen maksaa.
Meillä oli pakko lopulta poistaa leikkipaikalta jopa se hiekkalaatikko, koska naapuritaloista niin moni halusi liukumäkeen ja leikkimökkeihin ja torniin. Taloyhtiöiden leikkipaikat ovat yksityisiä, ei niihin ole asiaa kuin talon asukkailla ja heidän vieraillaan. Ne ovat täysin rinnastettavissa omakotitalojen pihoihin.
Tietysti kelpaa, en kai väittänytkään että siinä olisi mitään vikaa. Luitko vastaustani ollenkaan? Mies poikkesi kauppamatkalla taaperon kanssa hiekkikselle, eipä ole sitä sorttia että tuollaisia miettisi noin vakavasti. Täytyy sanoa ettei enää tee niin.
ap
Mites jos isommat lapset, jotka saavat olla keskenään pihalla, poikkeavat viereisen talon hiekkalaatikolle? Kiellettyä? Täällä päin on monesti esim vastakkaiset talot eri taloyhtiöiden. Eli saman pihapiirin lapset ei saa leikkiä yhdessä???
eikä kukaan oikeasti päästä kerrostaloalueella jotain 6v ikäistä hortoilemaan paikasta toiseen.
Lisäksi on eri asia olla paikalla kutsuttuna kuin omia aikojaan.
Taloyhtiöiden leikkipaikat ovat yksityisaluetta. Päiväkodin pihalla voi leikkiä sen jälkeen kun päiväkotin on sulkeutunut.