Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietkö esikoisesi yöksi hoitoon isovanhemmille kun joudut olemaan vauvan kanssa kahden miehen ollessa yön töissä?

Vierailija
26.10.2005 |

Vai hoidatko itse? Meillä tekee sukulainen tätä jatkuvasti. Onko oikein?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko siitä, että näitä juttuja kirjottaa monta sataa eri ihmistä? Mistäs sinä tiedät, onko isovanhempien puolustajat ja haukkujat samoja ihmisiä?:)))

Vierailija
42/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuomitaan kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain tietää, miksi vaahdotaan niin kauheasti, että en ainakaan koskaan vie lastani yöksi kuin pakon edessä... Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä!

28 jne.

Vierailija
44/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useista vastauksista paistaa läpi katkeruus siitä, ettei itsellä ole mahdollisuutta pyytää isovanhemmilta lastenhoitoapua ja näin ollen " tietenkään" kellään muullakaan ei pitäisi olla siihen oikeutta. Kertakaikkisen huonoja ihmisiä sellaiset, joilla on lapsia ja jotka eivät siitä huolimatta näänny taakkansa alle, vai mitä.

Kuten 28 kirjoitti, aloite voi tulla myös isovanhemmilta itseltään ja ihan aidosti. Oma anoppini on hyväkuntoinen kotirouva, joka rakastaa lapsenlapsiaan yli kaiken ja haluaa nähdä heitä mahdollisimman paljon. Hän soittaa minulle ja miehelleni vähän väliä, että olisi valmis ottamaan lapsia hoitoon enemmänkin kuin mihin meillä olisi tarvetta. Asumme parin kilometrin etäisyydellä toisistamme, joten lapsille ei ole myöskään mikään rasite matkustella tätä väliä. Ja ratikkamatkahan on jännittävä elämys!

Oma äitini ei koe samanlaista tarvetta hoitaa lapsiamme ja koska tosiaan on niin, ettei isovanhemmilta sitä oman urakkansa päätökseen saatuaan voi olettaakaan, emme tietenkään häiritse häntä lastenhoitoasioilla. Hän on lisäksi vielä työelämässä.

Olen vakaasti sitä mieltä, että suuri osa nykynuorten levottomuudesta johtuu siitä, että he tuntevat olonsa turvattomiksi, kun omilla vanhemmilla ei ole heille aikaa, sukulaiset asuvat ties missä eikä heitäkään ehdi tavata, vaatimukset ovat kovat. Läheinen sukulaisrinki lisää turvallisuuden tuntua ja SEN ON PAKKO OLLA IHMISELLE VAIN HYVÄKSI!!!

Vierailija
45/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriasia sitten kun lapsi on niin iso että itse haluaa mennä. Toki sitten saa mennä.

Vierailija
46/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanonpahan kuitenkin, että varmasti kaikkein ärsyttävintä tässä keskustelussa on se, että ei muisteta, ettei kenenkään muun ihmisen - oli se sitten sukulainen tai vieraampi ihminen - tekemisten oikeellisuutta voi mennä arvioimaan, kun ei koskaan tiedä kaikkia tarvittavia taustekijöitä.

Mua muuten huvittaa, että lapset halutaan pitää kotona, kun se on heille ehdottamasti ja aina kaikkein parasta ja sitten suuri osa siitä ajasta pörrätään täällä keskustelulinjoilla ja lapset saavat leikkiä keskenään.

Vierailija
47/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy kyllä myöntää, että itseäni naurattaa useinkin se, ne, joilla sitä apua on, tuntuvat kasvavan ihan hirveän avuttomiksi. Ystävälläni on yksi lapsi, jota mummot hoitavat jatkuvasti. Jos kukaan mumo ei ehdi apuun, ystäväni yrittää tyrkyttää lapsensa minulle hoidettavaksi, koska hän ei osaa käydä lapsen kanssa kaupassa tai muilla asioilla. Ihan niin avuttomaksi ei kuitenkaan kannattaisi aikuisen ruveta.

Vierailija
48/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näissä tapauksissa jossa isovanhemmat jatkuvasti haluaa ottaa lapsen hoitoon ja hössöttää niin tulee mieleen, että joko se napanuora ei ole katkennut tai sitten isovanhemmat ovat lapsenlapsistaan huolissaan ja sen takia auttavat jakuvasti. Ei tuo nyt ihan normaalia kuitenkaan ole..

Vierailija
49/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin jokaisen oma asia. Ihanaa on apu välillä mut pitäs muistaa et eikös ne isovanhemmat oot lapsivapautensakin ansainneet? Rajansa kaikella, toki on molemmin puolin ihanaa välillä mut tiedän ihmisiä jotka ei tiedä missä raja menee ja käyttävät hyväkseen kun mummi ei osaa sanoa ei. Ja miten ne onnistui sillon aikoinaan kun samassa tuvassa viis vekaraa????????? Miks teillä on lapsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä