Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietkö esikoisesi yöksi hoitoon isovanhemmille kun joudut olemaan vauvan kanssa kahden miehen ollessa yön töissä?

Vierailija
26.10.2005 |

Vai hoidatko itse? Meillä tekee sukulainen tätä jatkuvasti. Onko oikein?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle muodostuu lämpimät ja läheiset välit isovanhempiin. Isovanhemmat saavat nauttialapsenlapsen seurasta. sekä äiti että esikoinen saavat nukkua paremmin. Miksi elämän pitäisi olla kurjaa? Onko jotenkin jaloa kärsiä?

Vierailija
22/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään väärää siinä, että otan tarjotun avun vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on joku järkeväkin:) Muakin aina ihan huvittaa niin että vedet silmissä nauran kun nää marttyyrit kilvan " piilo" kehuvat itseään ja omaa uhrautuvaisuuttaan tajuamatta, että tyhmä/huono äiti on se, jolle apu ei kelpaa missään tilanteessa. Aina ollaan jeesustelemassa ja moralisoimassa muiden valintoja. Niinkuin tämäkin avaus, ei hyvää päivää... Ketä OIKEASTI kiinnostaa puida toisten asioita näin?? Mielestäni on ihanaa, että isovanhemmat ovat läheisiä ja esikoinenkin saa nauttia ekstra huomiosta. Mutta sekin on näköjään joltain pois, huh huh kun naurattaa...

Vierailija
24/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole apuja ja itse hoidetaan lapset aina. Onnea Teille joilla isovanhempia hoitamassa lapsianne. Se on todella suuri apu.

Vierailija
25/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa itselläkin joku hoitopaikka lapsille edes kerran viidessä vuodessa.

Vierailija
26/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

unissaan.

Tulisivatkohan isovanhemmat apuun, että pieni äiti parka nyt saisi nukuttua...

Ei kyllä tulisi mieleen kysyäkään, vaikka välimatkaa ei olisikaan 400 kilometriä.

Ap, tämä on varmaan vitsi. Ei kait kukaan oikeasti noin toimi, eihän.

Vierailija
27/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan totta ymmärrä, miksi lapset pitäisi omia itselleen. On varmaan paljon isovanhempia, jotka odottavat, että saisivat viettää aikaa lastenlastensa kanssa (meillä ainakin) ja mikäpä parempi ajankohta järjestää siihen tilaisuus kuin esimerkiksi silloin, kun mies on pois kotoa. Lapsillekin on suuri rikkaus, että heillä on paljon rakastavia ihmisiä ympärillään. Ajatus siitä, että lapset pitäisi hoitaa itse, jos niitä on hankkinut, on täysin käsittämätön!!

Vierailija
28/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

unissaan.

Tulisivatkohan isovanhemmat apuun, että pieni äiti parka nyt saisi nukuttua...

Ei kyllä tulisi mieleen kysyäkään, vaikka välimatkaa ei olisikaan 400 kilometriä.

Ap, tämä on varmaan vitsi. Ei kait kukaan oikeasti noin toimi, eihän.

Vierailija
29/49 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se esikoinen muka vaikuttaa että vauva ja äiti saa nukkua?? en oikein tajua, vauva syö yöllä, esikoinen nukkuu...

Vierailija
30/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enole 19,mutta oletko itse tosiaan niin hyvässä tilanteessa, että apua tarjotaan yöksivielä 400km:n päästäkin?

Voi jos meilläkin saisi lapset hoitoon vaikka kerran viidessä vuodessa. Hitsi, että joillakin on kaikki niin helppoa.

Vierailija
31/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lähteä viemään muualle? Ja ei ole lapsellekaan kivaa aina olla jossain vieraassa paikassa. Kyllä koti on koti ja siellä lapsi parhaiten viihtyy. Omien vanhempien luona.

Vierailija
32/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jatkuvasti reissutyössä.

Vierailija
33/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ovat omansa jo hoitaneet ja mitä enemmän nämä suostuvat hoitamaan, sitä enemmän lasta sinne kiikutetaan. Ei hyvä juttu ollenkaan.

Vierailija
34/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuskin tietää miksi hänen sukulaisensa esikoisen vie mummolaan... Ehkäpä siksi, että esikoinen ja isovanhemmat sitä kovasti haluavat, ehkä heille on tullut mukava yhteinen tapa siitä, että kun isä on yön poissa, esikoinen pääsee mummolaan ja äiti on vauvan kanssa kotona? Miksi ensimmäiseksi tulee mieleen, että äiti haluaa päästä jotenkin helpolla? Siinäkään ei siis olisi mitään väärää, vaikka haluaisikin, jos isovanhemmat ja esikoinenkin ovat tyytyväisiä.

Minut pyydettiin lapsena usein mummolaan yöksi ja odotin sitä hurjasti, enkä usko, että äitini oli työntämässä minua sinne oman laiskuutensa vuoksi... Mikä ajatus... :))))

Antakaa oikeasti mahdollisuus lapselle luoda läheiset suhteet isovanhempiinsa!

Vierailija
35/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku meillä joutuu sairaalaan, tai äkillisesti terveysasemalle, silloin on lupa soittaa. Helvetti, että on todella mustavalko (nuoria?) äitejä taas liikenteessä! Meidän vanhemmilla on ainakin sanonta " jokainen pärjätköön omillaan" toisaalta ihan hyvä juttu, eipä ole pienet murheet tuntunut koskaan missään kun on tarvinnut selvitä AINA_ KAIKESTA!

Se ei hitto vie ole sitä, etteikö ilolla ottaisi muita aikusia kasvatus/hoitorinkiin mukaan. Mutta kun niitä ei ole tarjolla ja pienten vastoinkäymiseten takia EI VOI vieraita vaivata!

Ettekö ollenkaan mieti miten paljon te vanhempiannne rasitatte!? On aika vastuullista ja henkisesti raskasta (hyvinkin raskasta) olla vastuussa toisen lapsesta, vaikka se lapsenlapsi onkin!

Muistatteko kiittää vanhempianne ja milloin meinaatte katkaista napanuoranne? Olisi ainakin mulle helvetti jos mun lapset aikuisena jatkuvasti tarvitsisi mua!

Toisaalta aion kyllä pari-kolme kertaa vuodessa pyrkiä saamaan lapsenlapset hoitoni ja aina autan tarvittaessa, eli aioin tehdä siinä toisin kun omat vanhempani, mutta en aio ruveta joka viikonloppuiseksi hoitotädiksi!

T. uusi keskustelija, joka on aivan ihmeissään joidenkin ajatusmaailmasta!!

Vierailija
36/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lapsen paras paikka on kotona, mutta ei se sitä tarkoita, että hänen parhaansa on viettää siellä 24 h 7 pv viikossa! Niin kuin jo sanoin, minä olin usein lapsena mummolassa ja serkuilla yökylässä, ja odotin niitä kertoja aina kauheasti ja nautin yökyläilyistäni kovasti!! Miksi äitini olisi minulta kieltänyt iloni, kun minua pyydettiin yöksi? Ap ei siis kertonut aloituksessaan, että olisi tiennyt kenen aloitteesta hänen sukulaisensa lapsensa mummolaan vie...

Kyllä lapsi tarvitsee muitakin läheisiä ihmisiä elämäänsä kuin isän ja äidin!

Vierailija
37/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset heti hermostuko niin kauheasti. Itse en vain vie lastani ollenkaan yöksi ellei ole pakollista menoa. Mutta kukin tapansa mukaan.

Vierailija
38/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni on useamman viikon työmatkalla saatan antaa anopin hoitaa yhtä neljästä lapsestani välillä, jotta pääsen itse vähän helpommalla. Kolmen kanssa on huomattavasti helpompaa. Minulle tosin riittää parin tunninkin apu, joten en aina vie yöksi.

Vierailija
39/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt joku. Jos lapsi ja isovanhemmat sitä kovasti haluavat, miksi ette päästä lasta yöksi? Kun jotkut sanovat, että eivät vie lasta yöksi kuin äärimmäisessä hädässä.

Kiitos vastauksista, kiinnostaa oikeasti kuulla...

28, 31

Vierailija
40/49 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä sanoisi niin se heti käsitetetään väärin, tahallaan varmaan.

Ja välillä isovanhemmat ovat ihan kamalia ja suurin osa ei lapsiaan sinne veisi kirveellläkään (jos isovanhempi keskustelu) jos taas keskustellaan että voinko viedä lapseni yöhoitoon, nin heti saa kamalan tuomittavia vastauksia ja nyt taas kun kysyi tätä niin heti saan kaikki isovanhempien puolustajat niskaan ja lasta pitäisi ehdottomasti viedä yöksi hoitoon mahd. usein.. Kyllä äitiys taitaa ola kova paikka monelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän