Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskolla yksi lapsi - on aivan poikki. Mulla kuusi lasta - ei väsytä koskaan.

Vierailija
16.04.2011 |

Siskolla on yksi ekaluokkalainen lapsi. Viikonloput ovat siskolle kuulemma ihan hirveitä, kun ei voi levätä ollenkaan. Pitää "viihdyttää" lasta aamusta iltaan tai muuten se pelaa tietokoneella tai katsoo telkkaria apaattisena. Yksin on tylsä leikkiä, eikä kavereitakaan nyt joka viikonloppu tule käymään.

Meillä kuusi lasta, jotka tällä hetkellä 9v, 2x7v, 5v, 4v, 2v. Päivät ovat yhtä naurua ja riemua, tasapainon vuoksi tietenkin välillä kiljumista ja itkemistä itse kullakin. Silti, en joudu koskaan "viihdyttämään" lapsia, en ainakaan koe niin.

Tänään nukuin puoli kymmeneen, koululaiset olivat laittaneet aamupalan kaikille. Lounaan jälkeen mentiin pihalle, lapset keinuivat, puhaltelivat saippuakuplia, leikkivät hiekkalaatikolla - minä luin kirjaa. Välipalan jälkeen tehtiin virpomisoksat. Tein päivällistä, siivosin, pyöritin pyykkiä. Nyt on pannari uunissa ja päivän leikkejä kerätään pois - tunnin päästä aletaan iltapuuhiin.

Ei mua väsytä. Mikä tässä päivässä väsyttäisi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittavia mankujia ja maailmannapoja

Vierailija
2/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asenteesi ei käy ilmi kun siskosi on paikalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*taputtaa hulluna ja välillä hakkaa itseään mopinvarrella*

Vierailija
4/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne kysymys. Lapsen hoitamisesta voi tehdä helppoa tai helvetin vaikeaa tai kaikkea siltä väliltä. Tähän ei oikestaan vaikuta edes sairaudet/vammasuus/koliikki tai mikään muukaan. Moni vammaisen lapsen äiti on ihan tyytyväinen ja pärjää hyvin toisaalta moni terveen lapsen äiti on aina väsynyt.

Vierailija
5/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt, vaikka minulla on kuusinkertainen määrä lapsia. Se ei ymmärrä, että lapsista on toisilleen seuraa, eikä minulle vaivaa.

Olisin varmasti tosi väsynyt itsekin yhden lapsen kanssa. En vain tiedä, miksei yhden lapsen äiti / äidit pysty ajattelemaan, ettei kuuden lapsen äidin ole pakko olla maailman riutunein koko ajan.

ap

Vierailija
6/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän voisi tulla viikonloppuisin serkkujen kanssa leikkimään?

Vierailija
7/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei väsytä tietenkään siksi, koska olet maailman paras äiti, onnistunut kasvattaja ja pienistä iloista onnelliseksi tuleva! Siskosi sen sijaan on tietenkin huono äiti, lapsikaan ei viihdy hetkeäkään yksin.

Hei kamoon, mikä järki tässä aloituksessa oikein oli?

Jos joku vaikka kuormittuu henkisesti jo siitä, että kärpänen surraa ilmassa ja joku toinen vasta sitten , kun on ollut esim.nukkumatta viikon putkeen, niin onko siinä mitään ihmeellistä. EI.

Onhan se silti selvä, että lapset on erilaisia ja jotkut ainokaiset lapset ovat hyvinkin kiinnittyneitä vanhempiinsa, kun taas sinun lapsesi syystä tai toisesta ovat hyvin itseohjautuvia. Onnittelut siitä.

Vierailija
8/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tollasesta sairaudesta kuullutkaan. Joillakin on puutteellinen tai täysin puuttuva kipuaistimus. Googlaa, jos loytäisit vertaistukea. Helpompi kestää tollasta, ettei koskaan väsytä tai voi nukkua.

Hae apua ajoissa, etteivät lapset joudu kärsimään.

Varmaan neuvolan kautta osaavat kertoa mistä saisit apua.

Vierailija
9/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin joku ois pelkän tekstin perusteella vaikuttanut noin ylimieliseltä.

Vierailija
10/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä olet tehnyt lapsia siksi että isommat hoitavat pienempiään ja sä saat levätä. Siksi et ole väsynyt. Siskosi tietty luulee että sä leikit ja hoidat lapsiasi yhtä paljon kun hän omaansa.

Vierailija
11/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kiristi kun yritin lukea tenttiin ja mies oli työmatkalla,lapsi vaati sitä huomiota koko ajan tyyliin:"kato,kato,nyt mä tein näin kato kato",kyllä te tiedätte. No se oli harvinainen päivä koska kaveria ei lapselle löytynyt sinä päivänä.

Siskollani on 4 lasta ja kyllä hän ainakin ihan reilusti myöntää olevansa joskus väsynyt ja uupunut kaikkeen pyykki ja kokkausrumbaan,puhumattakaan siitä ettei talossa ole koskaan hiljaista.

Vierailija
12/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap.

Mn nyt sanoisi ettei koskaan väsytä tai hermot menisi, mutta on mulla helpompaa elämä kuin siskollani jolla on 1v ja 2v lapset. aika hoidettavia vielä.

Meillä on siis 5 lasta 2.5v-11v.

aika paljon leikkivät keskenään.

Olen kyllä aika pirteä. huolehdin omasta hyvivoinnista. Käyn juoksemassa muutaman kerrran viikossa.

Musta tuntuu että urheilu on tuonut minulle lisää energiaa.

Naapurikin monesti sanonut että oot aina niin freesinnäköinen :)

Pienen vauvan kanssa olen ollut väsynyt, sitä en kiellä.

Nyt kun on saanut pitkään nukkua hyvin niin kyllä sitä jaksaa.

On vielä niin ihanana aviomies joka tekee paljon kotona homia ja on lasten kanssa.

Vierailija
13/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte 6 lasta, kun maapallolla on jo valmiiksi liikaa porukkaa?

Vierailija
14/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdat satsata lapsikatraaseesi ja lapset hoitavat toisiaan.

Puhut että on niin kätevää kun lapset pitää seuraa toisilleen... Mutta tiedät kai että sinunkin seurasi ja aikasi on tärkeää?

Huolehditko siitä että lapset saavat sinun aikaasi? Vai tuudittaudutko siihen ettei tarvitse nähdä heidän seuranpitoon vaivaa kun sisarukset hoitavat sen...

Miksi lapselle seuran pitäminen on aina ikävä velvollisuus??

Eikö lapsi kiinnosta omia vanhempia yhtään? Että ihan omasta halusta voitaisiin nauraa ja puuhastella?

t. 3 lapsen onnellinen äiti... toisinaan uuvuksissa ja toisinaan virkeä... elämän allokoissa5

Vierailija
15/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole koskaan ollut vain yhtä lasta. se se varmaan on rankkaa.

Vierailija
16/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on totta että ainokainen voi työllistää tai ainakin SITOA vanhempia enemmän kuin iso perhe-

leikkimisessä- mutta ruokahuolto ym vie enemmän aikaa isossa perheessä

t. 6 .henkisen perheen esikoinen

Vierailija
17/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi viesti ymmärtämättä!

Ehkä minä sitten olenkin niin kroonisen väsynyt ja riutunut, etten osaa kirjoittaa selkeästi. Viestini oli kuitenkin se, että siskoni ei voi käsittää minun jaksamistani. Ei voi käsittää sitä, ettei minulla ole rankkaa kuuden lapsen kanssa. Hän uskoo, että päiväni kuluvat lasten viihdyttämiseen ja olen illalla aivan kuollut.

Sisko asuu 400km päässä, joten serkkujen luona kyläily onnistuu harvoin.

Kyllä minä ymmärrän, että yhden lapsen kanssa voi olla ja onkin huomattavasti hankalampaa kuin tällaisen lapsiparven kanssa, joka leikkii keskenään.

En vain ymmärrä, miksi minun pitäisi olla väsynyt.

Vierailija
18/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sä et ole väsynyt koska sun elimistön ns.unenotto ja unenlaatu on riittävää.Sun siskollas voi olla unihäiriöitä joita ei itsekään tunnista ja sisko luulee väsyvänsä päivisin lapsen kans vaik sisko onkin jo valmiiksi väsynyt huonolaatuisen yöunen jälkeen.Suosittele siskolle ainakin aluks rautakuuria ja monivitamiineja ja yöks villasukat jalkaan.

Vierailija
19/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä on vain kolme lasta, mutta olen huomannut parin ystäväperheen olevan paljon väsyneempiä yhden lapsen kanssa. Ja luulen, että paljolti on kysymys juuri siitä, että ainoa lapsi vaatii vanhemmiltaan paljon enemmän huomiota kuin kolme yhteensä. Kolme lasta leikkivät paljon keskenään, kun taas ainoa lapsi kaipaa vanhempiaan jatkuvasti leikkikaveriksi.

Myönnän kyllä olleeni silloin väsynyt, kun vanhin oli alle 2-vuotias ja keskimmäinen vauva. Silloin oli jo paljon helpompaa, kun vanhin oli 4v, keskimmäinen vähän alle 3v ja nuorin vauva.

Vierailija
20/33 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähinnä myötäilet ja pyörrät sanomisiasi,aika epämukavalta tyypiltä vaikutat! Entäpä jos SINÄ oletkin ainoa jolle siskosi voi joskus purkaa tuntemuksiaan? Ei se tarkoita että hänellä olisi aina rankkaa. En myöskään usko hetkeäkään ettet olisi koskaan väsynyt,tai sitten miehesi on joku kotitalousrobotti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän