Jos lentokoneessa edessä istuva laittaa selkänojan eteesi, sanotko hänelle?
Mä sanon koska mä maksan myös lipustani, enkä sitä pientä tilaani vielä pienemmäksi! ja sanon myös jos takana istuva kakara potkii selkänojaa
Kommentit (105)
Miksi siinä lentokoneen penkissä on kallistussäätö, jos sitä ei saa halutessaan käyttää?
Toinen kysymys: jos te ette ruhoinenne ja läppäreidenne kanssa mahdu sinne penkille niin miksi ette maksa matkastanne enemmän ja mene sille puolelle, missä tilaa on enemmän?
perheensä kanssa ei saa paikkaa Exit-riviltä. Jalat pitää mahtua kyytiin myös, ja etukäteen on ostettu paikka jolla mahdollisimman hyvät jalkatilat. (Nimenomaan ostettu koska muuten kone täytetään saapumisjärjestyksessä oman mielen mukaan.) Pienin on kaksivuotias ja istuu vuorotellen äidin, isän ja isovanhempien syleissä, joten lapsi sylissä voi siirtyä jos joku nyt haluaa kallistaa tuoliaan. Mutta tuo mies on vaan niin pitkäjalkainen että polvet osoittavat toinen itään ja toinen länteen ja silti ovat kiinni edellä istuvan penkissä. Eivätkä taivu edes suoraan edessä olevan penkin alle. Käytävälle päin voisi tietysti istua, mutta koko ajan ohikulkevat kärryt ja vessassajuoksijat aiheuttavat myös omanlaista häiriötä pitkälle matkustajalle. Joskus vaan on niin että edessäoleva kallistaessaan tuoliaan tekee takana istuvan matkan äärimmäisen vaikeaksi. Voisiko sitä itse pyytää paikkansa vaihtoa jos selkänojaa on pakko saada kallistaa? Miksi sen pitää olla se joka istuu takana?
Lyhyillä lennoilla voitte olla varmoja, että piinaan penkinkallistajaa koko matkan potkimalla penkkiä, nukkukaa siinä sitten jos pystytte. Varmistan heti kun paikkani saan, ettei kukaan tule kallistamaan edessäni penkkiä, pitämällä polvet visusti penkin selkänojaa vasten. pitkillä 10 h lennoilla on ehkä sallitumpaa penkin kallistaminen joskaan en halua laskea edessämatkustajan täitä koko matkaa. olen 178 cm ja jalkani eivät mahdu suoriksi saati koukussa penkin taakse, eli joudun muutekin tuskaisesti levittelemään jalkojani koko matkan.
<a href="http://www.kneedefender.com/html2/buy2.htm" alt="http://www.kneedefender.com/html2/buy2.htm">http://www.kneedefender.com/html2/buy2.htm</a>
Kätevä ja halpa, aina mukana lennoilla, sujautan ne heti lähtiessä paikoilleen ja istumarauha on taattu!
perheensä kanssa ei saa paikkaa Exit-riviltä. Jalat pitää mahtua kyytiin myös, ja etukäteen on ostettu paikka jolla mahdollisimman hyvät jalkatilat. (Nimenomaan ostettu koska muuten kone täytetään saapumisjärjestyksessä oman mielen mukaan.) Pienin on kaksivuotias ja istuu vuorotellen äidin, isän ja isovanhempien syleissä, joten lapsi sylissä voi siirtyä jos joku nyt haluaa kallistaa tuoliaan. Mutta tuo mies on vaan niin pitkäjalkainen että polvet osoittavat toinen itään ja toinen länteen ja silti ovat kiinni edellä istuvan penkissä. Eivätkä taivu edes suoraan edessä olevan penkin alle. Käytävälle päin voisi tietysti istua, mutta koko ajan ohikulkevat kärryt ja vessassajuoksijat aiheuttavat myös omanlaista häiriötä pitkälle matkustajalle. Joskus vaan on niin että edessäoleva kallistaessaan tuoliaan tekee takana istuvan matkan äärimmäisen vaikeaksi. Voisiko sitä itse pyytää paikkansa vaihtoa jos selkänojaa on pakko saada kallistaa? Miksi sen pitää olla se joka istuu takana?
Alle 16 v ei yleensä mistään lentoyhtiöstä saa exit paikkaa. Lomalentojen paikat eivät mene miten sattuu tulojärjestyksessä vaan ne jaetaan noin viikkoa ennen reissua (yleensä ensin ostaneet nk. paremmille paikoille) ja joitan muitakin tiettyjä paikkoja voi ostaa etukäteen. Mutta selkänojan saa kallistaa kuka vaan ja se joka tönii edessäistuvaa saa emoilta kyytiä jos se tönittävä sanoo siitä.
Eiköhän sitä tuolla joukolla lapselle sylejä riitä. Itse olen matkustanut mannerten välejä lasten kanssa ilman apujoukkoja, kyllä sitä selviää jos tahtoa on :)
Lyhyillä lennoilla voitte olla varmoja, että piinaan penkinkallistajaa koko matkan potkimalla penkkiä, nukkukaa siinä sitten jos pystytte. Varmistan heti kun paikkani saan, ettei kukaan tule kallistamaan edessäni penkkiä, pitämällä polvet visusti penkin selkänojaa vasten. pitkillä 10 h lennoilla on ehkä sallitumpaa penkin kallistaminen joskaan en halua laskea edessämatkustajan täitä koko matkaa. olen 178 cm ja jalkani eivät mahdu suoriksi saati koukussa penkin taakse, eli joudun muutekin tuskaisesti levittelemään jalkojani koko matkan.
USA - Suomi lentoja 2 X vuodessa. Ei koskaan ole valittanut ettei mahdu istumaan ja että haittaa kun joku kallistaa istuimen edessä. Onkohan tää ongelma naisten? Poika on ihan tyytyväinen eikä valita....
Sinä ja kakarasi varmaan myös taidatte olla piina jokaisella lennolla. Voin kyllä taata, että minun penkkiäni et potkisi, oli se sitten kallellaan tai pystyssä.
USA - Suomi lentoja 2 X vuodessa. Ei koskaan ole valittanut ettei mahdu istumaan ja että haittaa kun joku kallistaa istuimen edessä. Onkohan tää ongelma naisten? Poika on ihan tyytyväinen eikä valita....
Se kerran vuodessa lento Kanarialle tai Thaimaaseen on av-mamman vuoden kohokohta ja KAIKKIEN pitää käyttäytyä koneessa av-mammalle sopivalla tavalla!
Me oikeasti paljon ja pitkiä lentoja lentävät emme todellakaan edes huomioi sitä, onko edessä istuvan penkki 20 senttiä taaempana vai edessä.
on jokaisella omat TV-ruudut, jotka on edessä olevan istuimen selkäosassa kiinni. Jos sen laskee alas, niin takana olevan telkkarin katsominen häiriintyy tosi paljon...
Pisin lento on ollut Suomesta Thaimaahan. Ihan hyvin olen pystynyt nukkumaan tuolilla ilman kallistmista.
...etkä tee niitä töitä. On fysikaalinen mahdottomuus nähdä läppärin näyttöä, jos edessäistuvan selkänoja on runtattu alas.
Minä en ainakaan ryyppää enkä kuorsaa matkoillani. Sinä et taida tajuta sitä, että lentokone ei ole vain sinua varten eikä se ole mikään helvetin toimisto - tee työsi muualla tai tilaa se ykkösluokan paikka, teet palveluksen jo omille vierustovereillesikin. Ihme tärkeilijä olet mutta persaukisena ei sinulla ole varaa tasokkaampaan matkustamiseen ja syytät muita ihmisiä tilanahtaudesta.
eikä ykkösluokassa taida lentää enää kuin virkamiehet. Sinä se sen sijaan lennät kerran vuodessa miehesi bonuspisteillä. Ja läppärin naputtelu koneessa ei kylläkään kiusaa vierustovereita pätkän vertaa.
Minä lennän ihan omilla bonuspisteilläni ja tyytyväisenä turistiluokassa melkein kuukausittain. Matkatkin maksan omasta pussistani, koska olen yrittäjä. Läppärin tuumakoko on 18,4 ja on se välillä ollut käytössä silloinkin, kun edessä oleva on kallistanut penkkinsä. Jos on tuntunut ahtaalta, en ole sitä avannut. Niin helppoa se on. Jos ei ole valmis maksamaan lisätilasta/yksityiskoneesta, ei pidä olettaa, että siellä koneessa tanssitaan oman pillin mukaan.
Ällistyttävää, millaisen ongelman joku voi kehittää pelkästä lentokoneessa istumisesta.
Tälle, joka vaatii läppärinsä kanssa etummaista pitämään penkin suorassa, sanoisin: siellä edessä saattaa istua joku, joka on tulossa työkomennukselta ehkä toiselta puolelta maailmaa ja hän tarvitsee unta ehkä juuri sillä pätkällä, missä sinä olet mukana. Ja saa sen unen paremmin kallistetussa asennossa.
Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin "minä, minä ja vielä kerran "minä".
Itsekin satoja lentoja lentäneenä, olen täysin samaa mieltä, ettei mitään lupia keneltäkään kysellä - jokainen pro kyllä tietää, miten tärkeää on saada levätä kunnolla koneessa. Näin ollen ruokailun jälkeen penkit laitetaan kenoon - joskus vähän vilkaisen olkani yli juuri katsoakseni, ettei ole kahvit vielä huonosti takana istuvan pöydällä.
Pitkät ihmiset osaavat pyytää itselleen käytävä- tai exit-paikan, koska niissä on himpun verran enemmän jalkatilaa!
Takana potkiva lapsi on sitten eri asia, niistä olen huomauttanut _ystävällisesti_ - usein siitä ei vain ole mitään iloa :-( Ja kyllä minulla on itsellänikin lapsi, mutta silti toivon aina, että ne vieraat muksut istuva minusta mahdollisimman kaukana...
ongelmia mahtua työskentelemään läppärin kanssa vaikka edessä oleva onkin laskenut selkänojansa. Pakkoko sitä on pöydällä pitää, nostaa pöydän ylös ja pitää konetta sylissä - siinä saa varmasti käänneltyä niin että näytöstä näkee. Teen töitä sen verran kuin jaksan ja sen jälkeen - lasken istuimen alas ja otan unet.
En kyllä muista että kukaan olisi kysynyt saako istuimen laskea, vaikka kyllähän se kohteliasta olisi - tosin ei sitä kieltääkään voi muutoin kuin ruokailun ajaksi...
Periaatteessa joo, kaikilla on sama oikeus laskea selkänojansa, mutta kyllä minä aikankin olen ihan kiltteyttäni ollut laskematta selkänojan ja kestänyt siitä (pitkillä lennoilla) aiheutuvan selkäsäryn jos takana on istunut tosi pitkä mies, hyvin lihava ihminen tai vanhempi lapsi sylissä.
Oma mieheni on yli 190cm ja tiedän että lentäminen on isolle ihmiselle riittävän ikävää muutenkin. Itse olen pieni, joten uhraus ei ole suuren suuri kun lentäminen on minulle (helposti kipeytyvää selkää lukuunottamatta) tavallista miellyttävämpää kun tilaa on enemmän kuin muilla.
En ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat vain itseään. Sellaisiin törmää ajoittain ja joskus tuntuu, ettei itsekään kannattaisi, mutta olen kuitenkin päätynyt toistaiseksi sivistyksen kannalle...
http://www.kneedefender.com/html2/buy2.htm
Kätevä ja halpa, aina mukana lennoilla, sujautan ne heti lähtiessä paikoilleen ja istumarauha on taattu!
Siis se penkkihän kääntyy ylhäältä alle 10 cm, eli alhaalta (polvien kohdalta) ei edes lähellekään sitä. Miten se voi ketään haitata? Täytyy olla tosi pikkusieluinen ruttumaana jos saa tuosta häiriötekijän matkalleen.
Olen itse kohtuullisen paljon matkustellut pitkillä ja lyhyillä lennoilla ympäri maailmaa ja ikinä ei ole kukaan minulta kysynyt lupaa penkin kääntämiselle eikä valittanut, kun olen itse kääntänyt penkin. Kerran ystävälleni takana oleva sanoi, että pitäisi olla kääntämättä mutta ystäväni näytti raskausmahaansa ja sanoi, että vatsansa takia ei pysty koko matkaa istumaan selkänoja pystyssä.
Potkivia lapsia yritän sietää, jos vanhemmat yrittävät kieltää lastaan mutta lapsi ei muista keskittyä "potkimattomuuteen" ja huomaamattaan taas potkii. Mutta jos vanhemmat eivät sano mitään, huomautan asiasta.
Valitse airline ja konetyyppi huolellisemmin seuraavalla kerralla. Tarjolla on maksua vastaan tilavampiakin vaihtoehtoja!
http://www.seatguru.com/
Turha vinkua, jos alunperinkin menee halpiskoneeseen halpispaikalle. Halpalentojen koko idea on pakata ne niin tukkoon ja tiukkaan kuin mahtuu. Maksimaalinen voitto on saatava kovasti kilpaillulla alalla.
Jos se noja paukahtaa polviin, on valinnut huonon paikan. Jollei ole pienikokoinen ihminen vailla laskimovaivoja.
Samaan aikaan on tarjolla koneita ja paikkoja, joissa mahtuu vaikka vaakatasoon nukkumaan halutessaan. Vinkuminen seis ja valitse jatkossa huolellisemmin! Tai ole aikuinen ja vastaa valintojesi seurauksista.
Valintakysymys ja lopulta, asenne ratkaisee.
Jos en halua maksaa paikastani paljoa, tyydyn senmukaiseen matkustusmukavuuteen. Jos taas maksan reippaasti paikastani, voin toki vaatia parempia palveluita. Airline on silloin avainasemassa.
Tutustukaa paikkakarttoihin ja matkustusluokkiin, ihmiset!
Yksinkertaista. Kaikille mukavampaa, jos olette valmistautuneet ja asenne valintojenne mukainen.