Jos lentokoneessa edessä istuva laittaa selkänojan eteesi, sanotko hänelle?
Mä sanon koska mä maksan myös lipustani, enkä sitä pientä tilaani vielä pienemmäksi! ja sanon myös jos takana istuva kakara potkii selkänojaa
Kommentit (105)
potkin sitä penkkiä satunnaisin välein siten, että siinä on takuuvarmasti kamala olla. Mutta ma valintansa, ja minulle se on vain hyvää lihasharjoitusta kun välillä työnnän penkkiä kaikin voimin ja sitten annan sen notkahtaa...
takuuvarmasti häiriköintiisi.
Mikset mahdu istuimelle? MIKÄ ON SUN BMI? Vierailija - 16.04.11 05:04 (ID 12496762)
ja pyydän uutta paikkaa. Tilauslennolla se ei onnistu, joten lentoemäntä on pyytänyt edessäni istuvaa nostamaan penkkinsä lepoasennosta istuma-asentoon, koska kaikki matkustajat on otettava huomioon.
Mutta minulla on normaalimittaiset jalat, jotka eivät mahdu suoriksi, jos edessäistuva laittaa istuimensa lepoasentoon.
Ei se vaikuta siihen mitenkään. Ainostaan jos sulla on pitkät jalat ja et nimenomaan halua niitä oikeaista suoriksi voi tulla ahdasta. Olen lentänyt varmasti huomattavasti enemmän elämäni aikana kuin moni tällä palstalla ja en koskaan moiseen törmännyt, että selkänojan laskemisesta joku mouruaisi. Ja tuolle yhdelle, miten voi muka vahingossa vaippa tippua jonkun päälle? Vaipan paikka ei ole selkänojan päällä missään tapauksessa. Jos sen sinne olet laittanut, ei asia ole ollut vahinkio.
ehkä se oli sen äidin kädessä ja hän yritti kiemurrella olemattomasta tilasta pois ja siine yrittäessään ote vaipasta lipesi. Olen nähnyt, miten lasillinen tuoremehua hulahti juuri tuolla tavalla edessämatkustavan päälle. Jos laittaa penkin itsepäisesti makuuasentoon niin ottaa sen riskin, että takanaistuva joutuu hankalasti pyrkimään pois paikaltaan.
Ja totisesti näin tapahtui. Varmaan jos olisin osannut pitää meteliä itsestäni olisi tilanne ollut toinen mutta kun on tälläinen hiljainen hissukka niin jää melkeimpä aina tappiolle.
(tosin en sitä kyllä usko, se verran paljon olen kelmilläkin lentänyt)
On kohdallesi sitten sattunut idiootti kappale henkilökunnasta. Varmaan ollut ennen Finskillä töissä :D
penkin laskemisen vastustajat lennätte vaikka Australiaan, ettekö todella kertaakaan laske sitä selkänojaa?
Mä lennän hyvin vähän, mutta olen lentänyt lähinnä noita pitempiä matkoja. Kyllä musta olis hyvin vaikeaa kuvitella, ettei sitä penkkiä voisi laskea alemmas. Aika vaikea sitä on ihan pystyasennossa nukkua.
Mikset mahdu istuimelle? MIKÄ ON SUN BMI? Vierailija - 16.04.11 05:04 (ID 12496762)
ja pyydän uutta paikkaa. Tilauslennolla se ei onnistu, joten lentoemäntä on pyytänyt edessäni istuvaa nostamaan penkkinsä lepoasennosta istuma-asentoon, koska kaikki matkustajat on otettava huomioon.
Mutta minulla on normaalimittaiset jalat, jotka eivät mahdu suoriksi, jos edessäistuva laittaa istuimensa lepoasentoon.
Ei se vaikuta siihen mitenkään. Ainostaan jos sulla on pitkät jalat ja et nimenomaan halua niitä oikeaista suoriksi voi tulla ahdasta. Olen lentänyt varmasti huomattavasti enemmän elämäni aikana kuin moni tällä palstalla ja en koskaan moiseen törmännyt, että selkänojan laskemisesta joku mouruaisi. Ja tuolle yhdelle, miten voi muka vahingossa vaippa tippua jonkun päälle? Vaipan paikka ei ole selkänojan päällä missään tapauksessa. Jos sen sinne olet laittanut, ei asia ole ollut vahinkio.
ehkä se oli sen äidin kädessä ja hän yritti kiemurrella olemattomasta tilasta pois ja siine yrittäessään ote vaipasta lipesi. Olen nähnyt, miten lasillinen tuoremehua hulahti juuri tuolla tavalla edessämatkustavan päälle. Jos laittaa penkin itsepäisesti makuuasentoon niin ottaa sen riskin, että takanaistuva joutuu hankalasti pyrkimään pois paikaltaan.
ollut ongelmia päästä paikaltani pois, vaikka edessä olevan selkänoja on laskettuna alas, en edes koskaan ole herättänyt ketään. Sieltä kyllä mahtuu hyvin pois ilman, että tarvii selkänojaan koskea, ellei ole kokoluokkaa norsu.
Ja miten sulla voi olla siellä paikallas vaippa? Etkö tiedä, että vaipat vaihdetaan vessassa jossa on hoitopöytä sitä varten, tai stten jos isommasta lapsesta kyse, niin lapsi seisoo pytyn päällä tai hoitotasolla.
Siis jos te penkin laskemisen vastustajat lennätte vaikka Australiaan, ettekö todella kertaakaan laske sitä selkänojaa?
Mä lennän hyvin vähän, mutta olen lentänyt lähinnä noita pitempiä matkoja. Kyllä musta olis hyvin vaikeaa kuvitella, ettei sitä penkkiä voisi laskea alemmas. Aika vaikea sitä on ihan pystyasennossa nukkua.
oo koneessa olleetkaan tai korkeintaan jollain ryanilla lentäneet.
Muistaakseni hyvitys ei taittuvasta selkänojasta oli yli 40eur Kanarialle. Senhän sitten mielelläsi korvaat jos et sitä siedä että edessä istuja saa täydellä hinnalla säätää penkkiään...
että lentokoneen istuinten selkänojistakin saa ongelman aikaiseksi.
Siis kutsutteko te itseänne aikuisiksi? Takana olevalta tietenkin kysytään, että häiritseekö jos lasken penkkini alemmas. Vain huonosti käyttäytyvät lapset temppuilevat tuolla lailla, että potkitaan toisten penkkejä ja lasketaan penkki toisen syliin. Onneksi omalle kohdalleni ei ole koskaan osunut kaltaisianne kanssamatkustajia. Tai sanoisinko, että teidän onneksenne..
Kaunis ajatus mutta koneessa mitään mielipiteitä koskaan keltään kysellä...
oleva valittaa syytän edessä istuvaa.
Ihan kiusallani lasken penkin alas vaikka en edes nukkuisi. Eikai se penkki alas menisi jos ei sitä saisi alas laittaa.
mutta ei sitä oikein kieltää voi, ellei ruokailu ole kesken. Tosin edessä istuvan pitää sietää sitä, että pitkät jalkani osuvat sitten penkkiin aina, kun vaihdan asentoa. Lapseni en anna koskaan potkia edessä olevan penkkiä. Lapsen jalat mahtuvat kyllä hyvin ja potkiminen olisi tahallista.
keneltäkään kysynyt.
Ja kukaan ei ole koskaan multa kysynyt.
Ruokailun ajan tietystipidän penkin ylhäällä ja ennen laskemista vilkaisen taakseni, että kukaan ei jää väliin tai saa kahvia syliinsä.
Se nyt vain on itsestäänselvyys, että penkin selkänoja lasketaan.
Sinä jolla pitkät jalat, laita ne jalkasi suoraan, niin ei osu polvet edessä olevan selkänojaan.
Täytyykin kokeilla ensiviikolla ja kysäistä takana olevalta, et saanko laskea selkänojani. Tulen sitten raportoimaan kuinka saan tyhmän leipan otsaani kun tuollaisia menen kyselemään:)
eli ylipainonen älä valita vaan laihduta!
olen joutunut sanomaan kun vanhempansa eivät mitenkään puuttuneet potkimiseen.
paitsi olen ruokailutilanteessa sanonut ja emo on sanonut edessä olevalle voiko nostaa tuolin ruokailun ajaksi ja aina näin on tehnyt. Kun tarjottimet ovat haettu, voi penkin laittaa takas alas.
Yhden ainoan kerran on takana oleva pyytänyt etten laskisi penkkiä alas, kun hänellä oli lapsi sylissä. En ollut silloin vielä äiti, en osaa sanoa yhtään minkä ikäinen lapsi oli, mutta kauniisti kieltäydyin. Edessä oli yölento ja olin tosi väsynyt ja lapsella oli oma penkki. Lento kesti yli 10 h, joten pyyntö oli kyllä tosi kohtuuton.
Jos sylivauvojen kanssa reissuun aikoo, kannattaa valita vaikka laiva, ettei vaadi moisia kanssamatkustajilta, tai sitten toinen matkustaja istuu edessä eikä vieressä.
Kannattaa ostaa business-luokan lippu jos pienet tilat turistiluokassa ärsyttää. Penkeissä on säätö ja sitä saa käyttää, oli sitten päivä tai yö - kunhan ruokailujen aikana on pystyssä.
Itse en käännä kuin pitkillä yölennoilla enkä aina silloinkaan mutta ei minua ainakaan häiritse, jos sen edessä oleva kääntää.
Kun tarpeeksi lentää, ei kiinnitä tuollaisiin huomiota lainkaan.
potkin sitä penkkiä satunnaisin välein siten, että siinä on takuuvarmasti kamala olla. Mutta ma valintansa, ja minulle se on vain hyvää lihasharjoitusta kun välillä työnnän penkkiä kaikin voimin ja sitten annan sen notkahtaa...