Jos lentokoneessa edessä istuva laittaa selkänojan eteesi, sanotko hänelle?
Mä sanon koska mä maksan myös lipustani, enkä sitä pientä tilaani vielä pienemmäksi! ja sanon myös jos takana istuva kakara potkii selkänojaa
Kommentit (105)
Kun tarpeeksi lentää, ei kiinnitä tuollaisiin huomiota lainkaan.
Ota huomioon, että suuri osa ihmisistä lentää työmatkoja. Mulle on ihan sama, vaikka lomalennoilla nukkuisit pylly niskatyynyssä. Kun mä olen työreissulla, mun tarvitsee tehdä töitäkin, ja teen myös kannettavallani.
Kun tarpeeksi lentää, ei kiinnitä tuollaisiin huomiota lainkaan.
Ota huomioon, että suuri osa ihmisistä lentää työmatkoja. Mulle on ihan sama, vaikka lomalennoilla nukkuisit pylly niskatyynyssä. Kun mä olen työreissulla, mun tarvitsee tehdä töitäkin, ja teen myös kannettavallani.
riittää se tila silti. Jos kannettava toosasi ei mahdu sinne turistiluokkaan niin mikset mene business-luokkaan?
Lukekaapa muutamaan kertaan ne lentolippunne ehdot ja kertokaa, missä siellä sanotaan, että lipun hintaan kuuluu oikeus kallistaa penkki takana istuvan syliin.
Aivan.
Ei siellä lue niin.Teidän paikkarajauksenne loppuu siihen tuolin selkänojaan, jossa minun polveni ovat kiinni.
Joten paskat mä välitän sun polvista, ja jos hakkaat niitä mun penkkiin, valitan lentoemännälle häiriköstä
Lukekaapa muutamaan kertaan ne lentolippunne ehdot ja kertokaa, missä siellä sanotaan, että lipun hintaan kuuluu oikeus kallistaa penkki takana istuvan syliin. Aivan. Ei siellä lue niin. Teidän paikkarajauksenne loppuu siihen tuolin selkänojaan, jossa minun polveni ovat kiinni.[/i
Paitsi jos olet läski tai järkyttävän pitkä ja se tuskin taas on edellä istuvan syy. Ristus mikä idiootti!
Selkänojan voi sen vuoksi kääntää alas, jotta siinä istuva matkustaja voisi helpommin levätä ja vaikkapa nukkua. Et siis tietenkään ole a) korrekti b) tunne hyviä käytössääntöjä ja c) SAA sanoa edessä istuvalle yhtikäs mitään.
Lentohenkilökunta sanoo ruokailun yhteydessä ja sitä ennen ruokailusta kuuluttaessaan, että nojien on oltava pystyasennossa ruokailun ajan.
Osoitat siis vain omaa moukkamaisuuttasi, jos vaadit nojan olevan koko lennon aikana pystyasennossa.
Mitä tulee potkiviin lapsiin/aikuisiin, niin tottakai huomautat siitä. Ja jos ei huomautus mene perille, soitat sitä yläpuolellasi olevaa pikku kelloa ja kutsut lentohenkilökunnan paikalle, ehkäpä näillä on enemmän auktoriteettia kuin sinulla.
pidemmän matkan lentokoneissa on jokaisella omat TV-ruudut, jotka on edessä olevan istuimen selkäosassa kiinni. Jos sen laskee alas, niin takana olevan telkkarin katsominen häiriintyy tosi paljon...
Plus tietokoneella työskentely menee mahdottomaksi, sitä ei voi pitää pöydällä koska näyttöä ei näe muuten kuin luisuttamalla itsensä edessäolevan penkin alle, jolloin taas ei pysty kirjoittamaan mitään, ei auta myöskään se jos pistää pöydän ylös ja yrittää selvitä niin että läppäri on sylissä, koska polvet ottavat muutenkin kiinni edessä istuvaan penkkiin turistiluokassa. Mun asiakkaat ja työnantaja eivät ole koskaan maksaneet lentolippuja ykkösluokkaan muuten kuin mannertenvälisillä lennoilla, ja silloinkin vain jos heti lennon jälkeen alkaa työpäivä ja olen 20 vuoden aikana lentänyt satoja kertoja.
Minä huomautan edessä istuvalle, jos penkin lasku haittaa minua ja jos sillä ei ole vaikutusta, pyydän henkilökuntaa huomauttamaan siitä. Penkkiä ei tarvitse rysäyttää kokonaan alas ja olisi vähintäänkin kohteliasta ennen sitä kysyä takanaolijalta, onko ok laskea penkki tai ainakin katsoa, ettei takanaolijalla ole vielä vaikka herkullinen lounas pahasti kesken ennen kuin aloittaa omat kauneusunet.
pidemmän matkan lentokoneissa on jokaisella omat TV-ruudut, jotka on edessä olevan istuimen selkäosassa kiinni. Jos sen laskee alas, niin takana olevan telkkarin katsominen häiriintyy tosi paljon...
Plus tietokoneella työskentely menee mahdottomaksi, sitä ei voi pitää pöydällä koska näyttöä ei näe muuten kuin luisuttamalla itsensä edessäolevan penkin alle, jolloin taas ei pysty kirjoittamaan mitään, ei auta myöskään se jos pistää pöydän ylös ja yrittää selvitä niin että läppäri on sylissä, koska polvet ottavat muutenkin kiinni edessä istuvaan penkkiin turistiluokassa. Mun asiakkaat ja työnantaja eivät ole koskaan maksaneet lentolippuja ykkösluokkaan muuten kuin mannertenvälisillä lennoilla, ja silloinkin vain jos heti lennon jälkeen alkaa työpäivä ja olen 20 vuoden aikana lentänyt satoja kertoja. Minä huomautan edessä istuvalle, jos penkin lasku haittaa minua ja jos sillä ei ole vaikutusta, pyydän henkilökuntaa huomauttamaan siitä. Penkkiä ei tarvitse rysäyttää kokonaan alas ja olisi vähintäänkin kohteliasta ennen sitä kysyä takanaolijalta, onko ok laskea penkki tai ainakin katsoa, ettei takanaolijalla ole vielä vaikka herkullinen lounas pahasti kesken ennen kuin aloittaa omat kauneusunet.
Mutta se ruutu kääntyy siitä selkänojasta ulos ja sitä pystyy ihan hyvin vaikka edessäoleva laskis selkänojan ihan alas.
Toistasataa lentoa takana ja koskaan en olekeneltäkään kysynyt.
Ja kukaan ei ole koskaan multa kysynyt.Ruokailun ajan tietystipidän penkin ylhäällä ja ennen laskemista vilkaisen taakseni, että kukaan ei jää väliin tai saa kahvia syliinsä.
Se nyt vain on itsestäänselvyys, että penkin selkänoja lasketaan.
Sinä jolla pitkät jalat, laita ne jalkasi suoraan, niin ei osu polvet edessä olevan selkänojaan.
Täytyykin kokeilla ensiviikolla ja kysäistä takana olevalta, et saanko laskea selkänojani. Tulen sitten raportoimaan kuinka saan tyhmän leipan otsaani kun tuollaisia menen kyselemään:)
kysynyt enkä itse ole koskaan kysynyt. Toki ruokailun ajan penkki on aina ylhäällä.
Mutta ehkä Borgå Airlinesilla on sitten erilaiset käytännöt!
olen itsekin joskus nuukana ostanut matkan ilman taittuvaa selkänojaa ja en toiste osta vaan nautin löämisesstä täydellä hinnalla =)
niin ne ruoat ja juomat lentää päällesi.
ei vaikuta mitenkään siihen, että mahtuuko tarjotin pöydälle vai ei. Se eivie pöytätilaa mihinkään. Pöytä on vaan sua itseä lähenpänä ja ahtaanpaa syödä.
Paitsi tietysti jos sun paha sitten roikkuu sen pöydän päällä, niin se on kyl sitten sun ihan oma moka.
Sä et varmasti ole edes koneessa ollut jos luulet, et tarjotin ei mahdu pöydälle jos selkänoja on alhaalla.
penkin laskemisen vastustajat lennätte vaikka Australiaan, ettekö todella kertaakaan laske sitä selkänojaa?
Mä lennän hyvin vähän, mutta olen lentänyt lähinnä noita pitempiä matkoja. Kyllä musta olis hyvin vaikeaa kuvitella, ettei sitä penkkiä voisi laskea alemmas. Aika vaikea sitä on ihan pystyasennossa nukkua.
penkin laskemisen vastustajat lennätte vaikka Australiaan, ettekö todella kertaakaan laske sitä selkänojaa?
Mä lennän hyvin vähän, mutta olen lentänyt lähinnä noita pitempiä matkoja. Kyllä musta olis hyvin vaikeaa kuvitella, ettei sitä penkkiä voisi laskea alemmas. Aika vaikea sitä on ihan pystyasennossa nukkua.
En laske
Valvotko siis koko matkan vai pystytkö nukkumaan hyvin kun selkänoja on pystyssä? Oletko siis lentänyt Australiaan tai vastaavan pitkän matkan?
Haluan pitää koneeni TASAISELLA pöydällä, en sylissä tukkimassa konettani pölyyn.
ongelmia mahtua työskentelemään läppärin kanssa vaikka edessä oleva onkin laskenut selkänojansa. Pakkoko sitä on pöydällä pitää, nostaa pöydän ylös ja pitää konetta sylissä - siinä saa varmasti käänneltyä niin että näytöstä näkee. Teen töitä sen verran kuin jaksan ja sen jälkeen - lasken istuimen alas ja otan unet.
En kyllä muista että kukaan olisi kysynyt saako istuimen laskea, vaikka kyllähän se kohteliasta olisi - tosin ei sitä kieltääkään voi muutoin kuin ruokailun ajaksi...
Olen lentänyt myös pitkiä lentoja. Joskus nukun eikä nukkuminen selkänoja pystyasennossa ole mikään ongelma.
En laske
Valvotko siis koko matkan vai pystytkö nukkumaan hyvin kun selkänoja on pystyssä? Oletko siis lentänyt Australiaan tai vastaavan pitkän matkan?
Yleensä valvon kaikki lennot Olen lentänyt myös pitkiä lentoja. Joskus nukun eikä nukkuminen selkänoja pystyasennossa ole mikään ongelma.
En laske
enkä nukkumaan pystyasennossa ilman että kuorsaan. Mulla retkahtaa aina pää sivulle.
Kyllä suurin osa noilla pitkillä lennoilla panee sen selkänojan lepoasentoon.
pakko kai tähän on nyt sitten itsekin kommentoida... Kuuluu hyviin käytöstapoihin käyttäytyä mahdollisuuksien mukaan sillä tavalla, ettei siitä aiheudu toisille ainakaan kovin suurta haittaa. Toiselle ihmiselle voi asialliseen sävyyn kertoa jos toivoo, ettei hän laskisi selkänojaansa aivan taakse tai potkisi edessä olevaa penkkiä, kaataisi mehuja naamalle jne.
Onko nämä viestit aina saman henkilön kirjoittamia, joissa tyyli on "minä ainakin potkin edessä olevaa penkkiä jos se on laskettu" tai "minun oikeuteni on laskea selkänoja juuri silloin kun minua huvittaa, vaikka kesken ruokailun"? Eihän tällaisia ihmisiä oikeasti ole, eihän (ainakaan kovin paljoa)?
Haluan pitää koneeni TASAISELLA pöydällä, en sylissä tukkimassa konettani pölyyn.
ongelmia mahtua työskentelemään läppärin kanssa vaikka edessä oleva onkin laskenut selkänojansa. Pakkoko sitä on pöydällä pitää, nostaa pöydän ylös ja pitää konetta sylissä - siinä saa varmasti käänneltyä niin että näytöstä näkee. Teen töitä sen verran kuin jaksan ja sen jälkeen - lasken istuimen alas ja otan unet. En kyllä muista että kukaan olisi kysynyt saako istuimen laskea, vaikka kyllähän se kohteliasta olisi - tosin ei sitä kieltääkään voi muutoin kuin ruokailun ajaksi...
On ihan oma ongelmasi, jos niitä töitä pitää tehdä koneessa, joten elä ja matkusta vaan sen mukaan. Lentokone on tosiaan matkustusväline eikä mikään toimisto, niin kuin joku aiemmin jo sanoi.
Yleensä valvon kaikki lennot Olen lentänyt myös pitkiä lentoja. Joskus nukun eikä nukkuminen selkänoja pystyasennossa ole mikään ongelma.
En laske
enkä nukkumaan pystyasennossa ilman että kuorsaan. Mulla retkahtaa aina pää sivulle.Kyllä suurin osa noilla pitkillä lennoilla panee sen selkänojan lepoasentoon.
ongelmia mahtua työskentelemään läppärin kanssa vaikka edessä oleva onkin laskenut selkänojansa. Pakkoko sitä on pöydällä pitää, nostaa pöydän ylös ja pitää konetta sylissä - siinä saa varmasti käänneltyä niin että näytöstä näkee. Teen töitä sen verran kuin jaksan ja sen jälkeen - lasken istuimen alas ja otan unet. En kyllä muista että kukaan olisi kysynyt saako istuimen laskea, vaikka kyllähän se kohteliasta olisi - tosin ei sitä kieltääkään voi muutoin kuin ruokailun ajaksi...
On ihan oma ongelmasi, jos niitä töitä pitää tehdä koneessa, joten elä ja matkusta vaan sen mukaan. Lentokone on tosiaan matkustusväline eikä mikään toimisto, niin kuin joku aiemmin jo sanoi.
Lukekaapa muutamaan kertaan ne lentolippunne ehdot ja kertokaa, missä siellä sanotaan, että lipun hintaan kuuluu oikeus kallistaa penkki takana istuvan syliin.
Aivan.
Ei siellä lue niin.
Teidän paikkarajauksenne loppuu siihen tuolin selkänojaan, jossa minun polveni ovat kiinni.