Arvatkaas mitä mä syön tässä aamupalaksi?
Kommentit (45)
Millaisia ne lusikkaleivät oikein on...?
sulle tuntematon vai kysytkö vain, millaisia omani ovat?
Lusikkaleivät ovat pikkuleipiä näyttävät tältä:
http://www.erimenu.fi/media/uploads/image/P7210155.JPG
Omieni täytteenä on vadelma- ja omenamarmeladia sekä lime curdia.
Ap
nämä turhat aloitukset on just parhaita. Miksi pitäisi olla joku pointti? Lisää lusikkaleipäaloituksia!
Kyllä tämä minunkin mielestä on aika naurettavaa, siis ap:n aloitus.
En ymmärrä sen pointtia ollenkaan..
Kiva jos sain sut nauramaan!
Ap
mahtavaa av-mammojen vänkäystä taas täällä :D
Vaikka pakko itsekin sitten sanoa, että aamupala on kokonaisuus. Ei voi minunkaan mielestä sanoa että syö lusikkaleipiä aamupalaksi jos kuitenkin syö jotain muutakin, kuten tota puuroa aamupalaksi. Että silleen vähän turhaa keskustelun hakua..
mahtavaa av-mammojen vänkäystä taas täällä :D
Vaikka pakko itsekin sitten sanoa, että aamupala on kokonaisuus. Ei voi minunkaan mielestä sanoa että syö lusikkaleipiä aamupalaksi jos kuitenkin syö jotain muutakin, kuten tota puuroa aamupalaksi. Että silleen vähän turhaa keskustelun hakua..
Mutta tosiaan, jos otsikon lukee, niin mähän kirjoitin, että "syön tässä aamupalaksi". Eli siis sillä hetkellä. Enkä oo vieläkään syönyt puuroa.
Ap
nämä turhat aloitukset on just parhaita. Miksi pitäisi olla joku pointti? Lisää lusikkaleipäaloituksia!
Voin paljastaa mun lusikkaleivistä senkin, että osa jauhoista on spelttijauhoja.
Ap
mutta epäilen että ap:lla on joku sokerihumalakohtaus päällä, kun noin aktiviisesti jaksaa kommentoida ja ei ymmärrä että mikä aamupala.
mutta epäilen että ap:lla on joku sokerihumalakohtaus päällä, kun noin aktiviisesti jaksaa kommentoida ja ei ymmärrä että mikä aamupala.
tekemistä, kun istun tässä yksin keittiössä ja olen melkoisen nopea kirjoittaja.
Ap
Ja yllättäen minä söin aamupalaksi jogurtin ja sen lisäksi leipän.. Tämä olisi siis minun aamupalakokonaisuus!
Just joo ja ketä kiinnostaa../i]
koska avasit tämän avauksen ja kommentoit!Ap
Teitkö sen itse vai purkista suoraan? Ainakin lemon curd on itse tehtynä veilä paljon purkkitahnaa parempaa. Mä teen lusikkaleivät yleensä aprikoosimarmeladilla. Harmi, ettei mulla ole noin kivaa aamupalaa!
Ap oli eilen tehnyt äitinsä kanssa herkullisia lusikkaleipiä. Tänään hän maistoi niitä aamulla ensimmäiseksi ja tuli hyvälle mielelle. Hän tuli kertomaan siitä - eli levittämään hyvää mieltä - palstalle. Mutta sitten iski AAMUPALAPOLIISI! Yhden aamupalan osan mainitseminen ei kata kuvausta koko aamupalasta. Pitää luetella päivän ensiaterian kaikki osatekijät, jotta voi käyttää ilmaisua "aamupala". Miten käsite "aamiainen" kytkeytyy tähän?
Muutenkin, jos on hyvällä mielellä mistä syystä tahansa, niin siitä ei pidä tulla tänne kertomaan. Alkaa hirveä vänkytys ja dissaus.
Aamupalapoliisille tiedoksi, mun aamupala:
espressoa (ei maitoa, ei sokeria)
paahdettua maalaisleipää, oivariinia, marmeladia
lasillinen appelsiinimehua
mietin vielä että söisinkö vähän turkkilaista jugurttia ja puolukkasurvosta ...?
(Kohta mut haukkuu joku dieettipoliisi!)
mutta en kyllä ymmärrä että miksi siitä pitää tulla tänne hehkuttamaan, etenkin kun asia (tässä tapauksessa syötävä) ei ole mitään erikoista.
Teitkö sen itse vai purkista suoraan? Ainakin lemon curd on itse tehtynä veilä paljon purkkitahnaa parempaa. Mä teen lusikkaleivät yleensä aprikoosimarmeladilla. Harmi, ettei mulla ole noin kivaa aamupalaa!
mutta joo, itse tehty on NIIN paljon parempaa. Kaverini joskus tekee sitä (tai siis lemon curdia) ja se on taivaallista!
Kokeilen seuraavana vuonna tuota aprikoosimarmeladiakin väliin, musta on kiva, kun on eri täytteitä.
Ap
Ap oli eilen tehnyt äitinsä kanssa herkullisia lusikkaleipiä. Tänään hän maistoi niitä aamulla ensimmäiseksi ja tuli hyvälle mielelle. Hän tuli kertomaan siitä - eli levittämään hyvää mieltä - palstalle. Mutta sitten iski AAMUPALAPOLIISI! Yhden aamupalan osan mainitseminen ei kata kuvausta koko aamupalasta. Pitää luetella päivän ensiaterian kaikki osatekijät, jotta voi käyttää ilmaisua "aamupala". Miten käsite "aamiainen" kytkeytyy tähän?
Muutenkin, jos on hyvällä mielellä mistä syystä tahansa, niin siitä ei pidä tulla tänne kertomaan. Alkaa hirveä vänkytys ja dissaus.
mietin vielä että söisinkö vähän turkkilaista jugurttia ja puolukkasurvosta ...?
Mutta et säkään sanonut että sun aamupala on marmelaadi.
Se tässä on vaan ilmeisesti ollut pointtina tossa vänkäyksessä.. Ei se että mitä syö vaan miten ilmaistaan asia.
mutta en kyllä ymmärrä että miksi siitä pitää tulla tänne hehkuttamaan, etenkin kun asia (tässä tapauksessa syötävä) ei ole mitään erikoista.
No, musta on! Montakohan tuntia meillä mahtoi mennä noiden vääntämiseen, 3-4? Tehtiin tosi iso taikina.
Toisaalta mä olen hehkuttanut täällä myös tekemiäni voileipiä, eikä niiden tekemiseen ole mennyt viittä minuuttia kauempaa. Joskus olen hehkuttanut myös sitä, miten on ollut ihanaa käydä koiran kanssa lenkillä.
Musta hehkuttaminen on kivaa, siitä saa monesti muutkin hyvän mielen. Mä olen monesti ilahtunut, kun olen lukenut täältä hyödyttömiä aloituksia lasten tekemistä jutuista, hyvistä ruuista tai mukavista fiiliksistä. Ehkä sua ei sitten vaan ilahduta toisten ilo?
Ap
Mutta veikkaanpa, että suon myös tyydytystä niille, jotka pääsevät vänkäämään, joten kenties ilahdutan heitäkin?
Sun aamiainen kuulostaa herkulliselta! Ehkä mun pitäis nyt nousta tästä ja keittää espressoa miehelleni, kun nyt sen mainitsit.
Ap
kun toi ap:n yliaktiivisuus :D
Puolet tän ketjun viesteistä on peräisin ap:lta.. Tuntuu ihan kun tää olis joku chatti, jossa jauhetaan ap:n lusikkaleivistä ja niiden muodostamasta ihmeellisestä aamupalasta.
kun toi ap:n yliaktiivisuus :D
Puolet tän ketjun viesteistä on peräisin ap:lta.. Tuntuu ihan kun tää olis joku chatti, jossa jauhetaan ap:n lusikkaleivistä ja niiden muodostamasta ihmeellisestä aamupalasta.
istun tässä yksin ja olen nopea kirjoittaja. Mä olen puhelias, mutta kun juttuseuraa ei ole, niin juttelen näin.
Mä olisin ollut valmis jättämään aamupalan koostumuksesta puhumisen ensimmäiseen viestiin, mutta kun se puhutti niin paljon, niin vastasin. Mä voin keskustella vaikka mistä aiheesta, ei ole niin väliksi.
Mutta nyt menen keittämään kahvia miehelleni, joka vielä nukkuu.
Ap
Ja vähän pistaasipähkinöitä.
terveisin vuorotyöläinen keskellä yöputkea, kohta nukkumaan