Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appeni tokaisi kahvipöydässä, että hän ei arvosta nykyajan äitejä ollenkaan!

Vierailija
23.04.2011 |

Olimme kutsunut mieheni vanhemmat ja veljen meille eilen pääsiäistä viettämään. Olin laittanut pöydän koreaksi ja siinä kahvilla ollessamme appiukko alkoi kertomaan kuinka heidän taloyhtiön pihalla yhden perheen äiti ei valvo ollenkaan n. 2 ja 4 vuotiaita lapsiaan.

Lapset kuulemma tuhoavat yhtiön yhteistä omaisuutta; repivät istutuksia ja heittävät ja kaivavat hiekkaa joka paikkaan...

Tokaisi siinä sitten vielä lopuksi, ettei hän ymmärrä ja arvosta nykyajan äitejä olenkaan. Kuinka helpolla nykyään pitäisi päästä kun on kaikenmaailman pesukoneet apuna, mitä ei ennen vanhaan ollut.

Sanoin itse siinä heti vastaan, ettei nyt sovi yleistää yhden esimerkin varjolla koko sukupalvea huonoksi kasvattajiksi, mutta kuulemma voi!

Huoh, tulipa taas kiva mieli! V*ttu, et potuttaa se saakelin narsisti!! Ei ollut ensimmäinen kerta kun tykkää haukkua ja loukata myös minua.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen hullu naapuri, joka väittää, että lapsemme repivät istutuksia ja etten vahdi heitä, eikä koskaan ole kumpikaan repinyt mitään, vaan kerännyt maasta olevia lehtiä ja seisonut kukkapenkin vieressä katselemassa kukkia, kun tämä mielenvikainen ihminen alkoi karjua lapsillemme. Ovat tosin jo vanhempia, kuin ap:n esimerkit.

Lapset ovat lapsia ja mitä tuollaisista mielenvikaisista ihmisistä ja heidän typeristä kommenteistaan kannattaa välittää. Taitaa olla appiukkosi jäänyt ilman huomiota, syliä, tissiä ja sitä kautta myös ilman järkeäkin, vai olisiko noin ihan, että dementia jo rassaa aivosoluja sillä vauhdilla, ettei kykene asettumaan toisten ihmisten asemaan?

Vierailija
2/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et argumentoinut faktoilla? Esimerkkejä elävästä elämästä? Appiukon esimerkissä ei muuten ollut esimerkkiä kasvatuksesta vaan sen laiminlyönnistä, joten miksi itse otit kasvatuskortin esiin? Äitiys ei ole synonyymi kasvatukselle.

Ja oikeassahan se appiukko oli: nykyäideillä o käsittämättömän helppoa suhteessa vaikka 30 vuoden takaiseen aikaan. Tiskikoneella tai kuivausrummulla muuten ei ole mitään tekemistä hyvän kasvatuksen kanssa vaan elämän helppouden. Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et argumentoinut faktoilla? Esimerkkejä elävästä elämästä? Appiukon esimerkissä ei muuten ollut esimerkkiä kasvatuksesta vaan sen laiminlyönnistä, joten miksi itse otit kasvatuskortin esiin? Äitiys ei ole synonyymi kasvatukselle.

Ja oikeassahan se appiukko oli: nykyäideillä o käsittämättömän helppoa suhteessa vaikka 30 vuoden takaiseen aikaan. Tiskikoneella tai

kuivausrummulla muuten ei ole mitään tekemistä hyvän kasvatuksen kanssa vaan elämän helppouden. Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut

kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

Minä en taas käsitä mitä raskasta pyykinpesussa käsin, ruuanlaittamisessa, kasvimaan kitkemisessä on, leipomisessa, jos on täysipäiväinen kotiäiti? Sehän on ihan mielekästä tekemistä, jos ei muusta tarvitse välittää. Vaihtaisin osia, jos ei tarvitsisi väkisin kitkutella työssä, jota rahan vuoksi on pakko tehdä, että pystyy asuntolainaa maksamaan, miehen myös pitkiä päiviä ja lapset vierailla hoidattaa. Että eipä nykyajan äiditkään helpolla pääse -saati sitten lapset.

Vierailija
4/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen päässyt helpommalla kuin äitini, joka joutui kaivosta hakemaan jopa tiskivedet ja vedet lehmille navettaan yms. Vesi kuumennettiin puuhellalla, että saatiin se tiskivesi ja lapsille pesuvesi.

Naps vain purkki auki ja lapsenruoka mikroon. Aika helpolla minä olen päässyt.

Meilläkin asuu tässä lähellä perhe, joiden lapset repivät omakotitalojen ja rivitalojen pihoilta istutuksia ja äitinsä vain huutaa, että kaikki vainoaa heidän lapsiaan.

Vierailija
5/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

30v sitten = 1981. Ei nyt silloin niin alkeellista sentään ollut. Mitä olisi pitänyt tehdä tuplasti? Meinaat ettei silloin vaikkapa vatkainta tai monitoimikonetta? No oli. Muistan kyllä, olin ko. vuonna jo täysi-ikäinen.

Vierailija
6/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naps vain purkki auki ja lapsenruoka mikroon. Aika helpolla minä olen päässyt.

Syötätkö sä sellaista paskaa lapsillesi?

Meilläkin asuu tässä lähellä perhe, joiden lapset repivät omakotitalojen ja rivitalojen pihoilta istutuksia ja äitinsä vain huutaa, että kaikki vainoaa heidän lapsiaan.

[/quote]

No, mutta on niitä hulluja aikuisiakin jotka vainoavat lapsia, aivan oikeasti...

Vierailija
7/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et argumentoinut faktoilla? Esimerkkejä elävästä elämästä? Appiukon esimerkissä ei muuten ollut esimerkkiä kasvatuksesta vaan sen laiminlyönnistä, joten miksi itse otit kasvatuskortin esiin? Äitiys ei ole synonyymi kasvatukselle. Ja oikeassahan se appiukko oli: nykyäideillä o käsittämättömän helppoa suhteessa vaikka 30 vuoden takaiseen aikaan. Tiskikoneella tai kuivausrummulla muuten ei ole mitään tekemistä hyvän kasvatuksen kanssa vaan elämän helppouden. Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

Minä en taas käsitä mitä raskasta pyykinpesussa käsin, ruuanlaittamisessa, kasvimaan kitkemisessä on, leipomisessa, jos on täysipäiväinen kotiäiti? Sehän on ihan mielekästä tekemistä, jos ei muusta tarvitse välittää. Vaihtaisin osia, jos ei tarvitsisi väkisin kitkutella työssä, jota rahan vuoksi on pakko tehdä, että pystyy asuntolainaa maksamaan, miehen myös pitkiä päiviä ja lapset vierailla hoidattaa. Että eipä nykyajan äiditkään helpolla pääse -saati sitten lapset.

Tuollasia vesijohdottomia ja viemärittömiä puulämmitteisiä taloja saa muutamalla kymppitonnilla. Ostakaa sellainen ja voit ryhtyä toteuttamaan itseäsi naisena ja äitinä. Miksi olet valinnut keskuslämmityksen ja sisävessan, kun voisit ottaa kaminan ja pihakaivon?

Vierailija
8/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naisille vähemmän vaatimuksia kuin nykyään sekä yhteiskunta raaistunut ja muuttunut vähemmän lapsiystävälliseksi, vrt. appesi.

Vierailija
9/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

30v sitten = 1981. Ei nyt silloin niin alkeellista sentään ollut. Mitä olisi pitänyt tehdä tuplasti? Meinaat ettei silloin vaikkapa vatkainta tai monitoimikonetta? No oli. Muistan kyllä, olin ko. vuonna jo täysi-ikäinen.

harvalla oli mikroaaltouunia, jossa saattoi lämmittää marketista ostamansa karjalanpiirakat!

Vierailija
10/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollasia vesijohdottomia ja viemärittömiä puulämmitteisiä taloja saa muutamalla kymppitonnilla. Ostakaa sellainen ja voit ryhtyä toteuttamaan itseäsi naisena ja äitinä. Miksi olet valinnut keskuslämmityksen ja sisävessan, kun voisit ottaa kaminan ja pihakaivon?

[/quote]

Voisin kyllä vaihtaa osia, mutta mies taitaisi olla eri mieltä. Sinun löysäperseisyydelläsi ja luonteellasi ei siihen taitaisi ollakaan, jos purkkiruokaa sille ainokaisellesikin tunget naamaan.

Vierailija
11/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule siinä ihmettelin myös ensin, että miksi tuon ikäiset lapset ovat ulkona yksin ilman valvontaa??

Ja kerroin, että omia lapsiani valvon ja myös mieheni vielä kouluikäisinäkin.

Ärsyttää kuule ihan oikeasti se appi, kun sillä on kuule tapana mollata naisia (on sovinisti) aikas useasti... Välillä liikenteessä on ollut typerä ämmä ratissa, välillä naapurin akka on tehnyt jotain, välillä joku muu jne. Haukkuma puheet eivät ikinä koske miessukupolvea!

Ja oletkos itse sitä mieltä, että nykyajan naiset pääsevät ihan kaikessa helponmalla? Minun mielestä ei pääse. Kyllä tämän päivän työelämä vaatimuksineen ja pätkätöineen verottavat jaksamisesta monin verroin sen, mitä joku astian- ja pyykinpesukoneet ovat tuoneet helpotusta!

Aika aikansa kutakin! Ennen kamppailtiin vaan erilaisten haasteiden kanssa kuin nykyaikana. Vaativaa elämää pikkulapsiaika on varmasti ollut aina ja tulee olemaankin.

-ap

Ja oikeassahan se appiukko oli: nykyäideillä o käsittämättömän helppoa suhteessa vaikka 30 vuoden takaiseen aikaan. Tiskikoneella tai kuivausrummulla muuten ei ole mitään tekemistä hyvän kasvatuksen kanssa vaan elämän helppouden. Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

Vierailija
12/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan vain toisia ja ollaan kateellisia ja panetellaan selän takana.

Ja kakarat hoidatetaan päiväkodeissa, kun mammat juoksee ottamassa itselleen aikaa.

Vierailija
13/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvalla oli mikroaaltouunia, jossa saattoi lämmittää marketista ostamansa karjalanpiirakat!

Hella ja pannu oli jo silloin joka taloudessa.

Mikroa ei itseasiassa oikeastaan tarvitse mihinkään jos osaa vähänkään suunnitella tekemisiään.

Vierailija
14/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt kovin paljon vaikeampaa ollut. Meillä oli tuohon aikaan muuten kotiapulainen. silloin oli vielä varaa siihen. Meidän perheessä on samat ammatit kuin vanhemmillani, mutta päivittäistä kotiapulaista ei ole varaa palkata.

Vierailija
15/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä vaihtaa osia, mutta mies taitaisi olla eri mieltä. Sinun löysäperseisyydelläsi ja luonteellasi ei siihen taitaisi ollakaan, jos purkkiruokaa sille ainokaisellesikin tunget naamaan.

Mistä keksit tuon purkkiruuan? Taidat sekoittaa minut johonkin toiseen kirjoittajaan :-).

Ja jos sinun miehesi on löysäperse niin itsepä hänet valitsit.

Vierailija
16/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis appesi, jos mulle olis sanonu niin...

Eihän lasten kasvattaminen ole yhtään sen helpompaa nyt kuin 30.v sitten =) Ihan samanlaista, jopa vaikeampaa.. tai ihan varmasti haastavampaa.

(Laajentuva tietotulva (netti jne..) sen tuomat haasteet, huumeet, väkivalta jne..)

Elämä itsessään on helpompaa ihan varmasti. On pyykkikoneet, tiskikoneet, netti jne.. Helpottavat arkea.

Mutta ihan keneltä alan ammattikasvattajalta kysyy niin olemme vanhempina nykyään suurempien haasteiden edessä mitä vanhempamme.

Ja ehkäpä tuo kukkien repimisen ja pienten lasten valvominen ei ole se haastavin osuus.. ;D

Pienestä meni meidän kaikkien vanhempien maine =)

Vierailija
17/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen hullu naapuri, joka väittää, että lapsemme repivät istutuksia ja etten vahdi heitä, eikä koskaan ole kumpikaan repinyt mitään, vaan kerännyt maasta olevia lehtiä ja seisonut kukkapenkin vieressä katselemassa kukkia, kun tämä mielenvikainen ihminen alkoi karjua lapsillemme. Ovat tosin jo vanhempia, kuin ap:n esimerkit.

Lapset ovat lapsia ja mitä tuollaisista mielenvikaisista ihmisistä ja heidän typeristä kommenteistaan kannattaa välittää. Taitaa olla appiukkosi jäänyt ilman huomiota, syliä, tissiä ja sitä kautta myös ilman järkeäkin, vai olisiko noin ihan, että dementia jo rassaa aivosoluja sillä vauhdilla, ettei kykene asettumaan toisten ihmisten asemaan?

vaikka ovat jo vanhempia, mutta silti naapuri väittää, että tuhoavat hänen istutuksiaan katsomalla niitä vierestä... :D

Vierailija
18/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule siinä ihmettelin myös ensin, että miksi tuon ikäiset lapset ovat ulkona yksin ilman valvontaa?? Ja kerroin, että omia lapsiani valvon ja myös mieheni vielä kouluikäisinäkin. Ärsyttää kuule ihan oikeasti se appi, kun sillä on kuule tapana mollata naisia (on sovinisti) aikas useasti... Välillä liikenteessä on ollut typerä ämmä ratissa, välillä naapurin akka on tehnyt jotain, välillä joku muu jne. Haukkuma puheet eivät ikinä koske miessukupolvea! Ja oletkos itse sitä mieltä, että nykyajan naiset pääsevät ihan kaikessa helponmalla? Minun mielestä ei pääse. Kyllä tämän päivän työelämä vaatimuksineen ja pätkätöineen verottavat jaksamisesta monin verroin sen, mitä joku astian- ja pyykinpesukoneet ovat tuoneet helpotusta! Aika aikansa kutakin! Ennen kamppailtiin vaan erilaisten haasteiden kanssa kuin nykyaikana. Vaativaa elämää pikkulapsiaika on varmasti ollut aina ja tulee olemaankin. -ap

Miksi et argumentoinut faktoilla? Esimerkkejä elävästä elämästä? Appiukon esimerkissä ei muuten ollut esimerkkiä kasvatuksesta vaan sen laiminlyönnistä, joten miksi itse otit kasvatuskortin esiin? Äitiys ei ole synonyymi kasvatukselle. Ja oikeassahan se appiukko oli: nykyäideillä o käsittämättömän helppoa suhteessa vaikka 30 vuoden takaiseen aikaan. Tiskikoneella tai kuivausrummulla muuten ei ole mitään tekemistä hyvän kasvatuksen kanssa vaan elämän helppouden. Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

Olin 5 vuotta kotona lasten kanssa, meillä oli kodinhoitaja, joka laittoi ruuat, siivosi ja pyykkäsi. Suomessa!

Pitää vain osata järjestää asiansa niin, että voi nauttia elämästään sen sijaan että taistelisi jossain pätkätyöhelvetissä.

Vierailija
19/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinun miehesi on löysäperse niin itsepä hänet valitsit.

[/quote]

On vaan mukavuudenhaluinen, kuten sinäkin vaikutat olevan, mutta ehkäpä saan hänet puhutuksi vielä ympäri maaseudulla. Harmi vain, kun lapsilla on kaverit täällä ja koulut, se jo rajoittaa muuttamistamme.

Vierailija
20/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimittelee täällä kuin pahaiset kakarat. Ei ihme, ettei pysty paljon arvostamaan anopit jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme