Pesettekö taaperon takapuolen ennen yöunille menoa? Mihin ikään asti? ev
Kommentit (37)
Täit leviää, koska ihmiset LUULEE, että sillä on jotain tekemistä huonon hygiemnian kanssa. Eivätkä kehtaa kertoa, että on täitä ja kun asia salataan niin täit leviää.
Taaperon 1 v. 1 kk peppu pestään vedellä joka aamu, ja lisäksi aina kakan jälkeen. Joka ilta käydään suihkussa, ja joka toinen päivä suihkun yhteydessä hiukset pestään Natusanin Top-to-Toe -aineella, joka ei kuivata ihoa. Poika on päästään kova hikoilemaan.
Mitään iho-ongelmia ei ole ollut (kosteusvoiteita ei ole tarvinnut käyttää), eikä muuten täitäkään, joita päiväkodissa ilmoittivat liikkeellä lähes kaikilla.
Itsestään selvää, että joka päivä vaihdetaan päälle puhdas ja silitetty vaatekerta. Samaa pyjamaa käytetään kaksi yötä, sitten se vaihdetaan puhtaaseen.
Lisäksi joka toinen päivä kylpy. Joka päivä puhtaat vaatteet, yöpukua käytetään max. 3 yötä. Tätä linjaa aiotaan jatkaa.
varmaan kuiva kuin korppu. Ja sama koskee lapsiani. Vaikka emme pesekään itseämme joka päivä aamuin illoin niin emme kyllä haise. Tottakai käymme suihkussa jos hiki haisee. Itse käyn suihkussa ehkä joka toinen päivä.
Ihan hullua pestä itseään joka päivä 2 kertaa. Itse en ehtisi muuta tehdäkään, kun pitää käydä kaupassa ja duunissakin pitäisi näyttäytyä, lasten kanssa leikkiä ja olla, aerobic myös odottaa ja mies....ja siihen kun vielä ymppää suihkussa ravaamisen, niin hulluksi siitä tulisi. Tulen töistä vasta kello 18, joten kertokaa hyvä pesulla kävijät miten ehdin tehdä muutakin kuin olla suihkussa. Juniori menee nukkumaan kello 20.
Itse asiassa esim. atooppisen ihon nykyisiin hoitosuosituksiin kuuluu se, että ihoa nimenomaan saa pestä eli pesuja ei tarvitse välttää. Atoopikoille suositellaan suihkua kerran päivässä, mutta pesuaineita pitää välttää. Itse asiassa, mitä enemmän ihottumaa, sen tärkeämpää on pestä on puhdistaa iho liasta, hiestä ja pölystä. Liika on aina liikaa, mutta pesut aamuin illoin ja kakan yhteydessä ei ole liikaa.
Kyllä 3-vuotiaan pissa/kakka haisee aivan eri tavalla kuin esim. vuoden ikäisen!
Taaperon pyllyn huuhtaisuun menee aikaa kuivauksineen maksimissaan yksi minuutti, samoin omaan alapesuun. Suihkussa käyntiin ennen pyjamaan hyppäämistä menee itseltäni ehkä kolme minuuttia ja lapselta saman verran.
Kyllä mielestäni riittää, että aikuinen käy suihkussa kerran päivässä. Toisaalta paljon vähempi ei kyllä riitäkään... itse en voisi kuvitellakaan, että en pesisi esim. jalkoja ja alapäätä kahteen päivään. Mutta tyylinsä ja prioriteettinsä kullakin.
Aina kylpyveteen irtoaa pölyä ja likaa. Puhdas ilta kylvetetty lapsi on ihanan puhdas. Kuuluu meidän iltarutiineihin. Hampaat pestään kerran päivässä. joskus jäävät väliin kun iltahommat menee liian myöhiksi ja kaveria harmittaa. Huono omatunto manasti hampaista.
Lapsi on reilu 2½ v, käyttää edelleen vaippoja ,joten ehdottomasti pesen. On ollut tapana tehdä niin syntymästä lähtien.
Tai silloin pesen niin iltoina, kun hän käy suihkussa. Mutta ei joka ilta. Aamupesu on mielestäni tärkeämpi, sillä aamulla hän on ollut pissavaipassa koko yön. Taapero on päiväkuiva, joten pissat ei päivän mittaan ole ihoa vasten. Itsekin käyn aamuisin suhkussa. Tykätään olla koko perhe aamuisin puhtaita kun lähdetään töihin/hoitoon. Yöllä sitä kuitenkin hikoaa uskomattomat määrät ja muutenkin olo ei ole kovin raikas. Eikä muuten haista kakalle ;)
Ymmärrän, että kerran päivässä peseydytään, mutta että kolme kertaa päivässä. Huhhuh, kukin tyylillään tietysti, mut järjetöntä vedenkulutusta sanon minä.
en minäkään " koko" suihkussa käy kuin joka toinen päivä(poikkeuksena tietty liikunnan jälkeen),mutta käsittääkseni perushygieniaan kuuluu naaman,kainaloiden ja alapään pesu aamuin illoin. Hyi teitä...
käy suihkussa, huuhtaisee sillä bidee-suhkulla.
Lesotho:
en minäkään " koko" suihkussa käy kuin joka toinen päivä(poikkeuksena tietty liikunnan jälkeen),mutta käsittääkseni perushygieniaan kuuluu naaman,kainaloiden ja alapään pesu aamuin illoin. Hyi teitä...
ja noi kainaloiden pesut ja sillee. Suikussa käyn vain kun pesen hiuksetkin ja tietysti urheilun jälkeen (jolloin kyllä pesen hiuksetkin).
Tämä jatkuu edelleen, vanhempi lapsi 4½v. Samalla tavalla toimin itsekin yhä edelleen.
Just tässä lehteä lukiessa ihmettelin, että mistä ne täit oikein saa alkunsa, kun oli että niitä on paljon koululaisilla jne. Nyt tiedän. Joissakin perheissä hygienia on vaan kertakaikkiaan kamalan huonoa! Täit ei tietysti liity pyllyn pesuun, mutta tuskinpa sitä muuta hygieniaa sen paremmin hoidetaan...