Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi taiteilijat ja yleensä älymystö ovat usein vasemmistolaisia?

Vierailija
15.04.2011 |

Tätä pohtii mm. tänään Tuomas Enbuske ohjelmassaan. Mitä mieltä itse olet?

Oma mielipiteeni: Älymystöön liittyy huolehtiminen yhteiskunnan ja ihmisten hyvinvoinnista. Se on vastavoima yhteiskunnan valtaeliitin väärinkäytöksiin. Hyvä älymystö on älykkäään lisäksi viisas. Ja viisauteen mielestäni kuuluu hyvä moraali ja toisista välittäminen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevia opettajia yliopistolla nyt neljä vuotta. Mutta sitähän ei oikeaksi työksi vissiin lasketa.

Opiskeluaikana istuin kassalla ja tarjoilin yhteensä kolme vuotta. Onko se oikeaa työtä?

kääntynyt vasemmalle. Nuorena, siis teininä ja parikymppisenä, olin sinistäkin sinisempi. Valitsin ehdokkaani aina Kokoomuksen riveistä. Aloitettuani yliopisto-opinnot ja hieman maailmaa nähtyäni muutuin vihreäksi. Nyt, tohtorintutkintoa suorittavana jatko-opiskelijana äänestän vasureita. Näin se menee, enemmän tietoa, laajempaa ajattelua, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, kokonaisuuksien näkemistä.

Kuinka paljon olet tehnyt oikeita töitä eläessäsi? Enkä tarkoita mitään yliopisto-assistenttina oloa, vaan tuottavampaa työtä? Ikiopiskelijat ovat usein näitä vasureita, pohtivat epäolennaisuuksia työnteon sijaan....

Vierailija
2/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvattiin ihmisen kehityskaarta siten, että nuoret ovat arvoiltaan jyrkpiä, koska elämänkokemusta puuttuu, eivät ole niin viisaita kuin iäkkäämmät ihmset noin yleensä. Ikääntyessä ihminen huomaa, että mikä on tärkeää. Inhimillisyys ja toisista välittäminen. Tämä kai liittyy jotenkin tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä muutamat oikeistolaisten vastaukset osoittavat sen todeksi. Sen verran rankalla kädellä arvostellaan vasemmistolaisia, heidän koulutuspohjaansa ja työtä, jota he tekevät. Ei siis kovin paljoa inhimillisyyttä ja solidaarisuutta löydy oikealta. Onneksi ystäväpiirissäni on niitäkin oikeistolaisia, joilla arvot ovat kohdillaan. Heidän kaltaisten kanssa tälläinen vasurikin voi olla hyvä ystävä.

Vierailija
4/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallista? Arvoiltaan kylmää? Fasististista?

Vierailija
5/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka ap sanoikin.

Laaja-alaisesti ajatteleva ihminen ymmärtää j akannattaa muutakin kuin juuri sillä hetkellä hänen omaa etuaan palvelevaa ideologiaa. Tästä syystä moni kovapalkkainenkin akateeminen tai ajattelija ylipäätään haluaa esimerkiksi puolustaa hyvinvointivaltiota.

Vierailija
6/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo käyny kouluja juurikaan ja aika "paskaa" hommaakin teen, meinaan silti äänestää vasemmistolaista.

Mulle tuli ihan sellainen tunne ettei mun pitäis äänestää vasemmistolaista koska en oo yliopistoja tai mitään sinnepäinkään käyny...

Vierailija
7/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puolue on enemmänkin arvopuolue kuin taloudelliseen tai yhteiskunnalliseen asemaan sitoutunut puolue. Voit siis hyvillä mielin mennä äänestyskoppiin ja äänestää kannattamaasi ehdokasta.

Mä en oo käyny kouluja juurikaan ja aika "paskaa" hommaakin teen, meinaan silti äänestää vasemmistolaista. Mulle tuli ihan sellainen tunne ettei mun pitäis äänestää vasemmistolaista koska en oo yliopistoja tai mitään sinnepäinkään käyny...

Vierailija
8/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itäblogin :DDD

Vierailija
9/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lukuunottamatta vanhempainvapaata) ja silti äänestän (ja olen aina äänestänyt) vasemmistoa. Oho!

Sinunkin kannattaisi tutustua Vasemmistoliiton tavoitteisiin ja puolueohjelmaan, niin oppisit jotain.

Kannattaa olla vasuri, jos elää yhteiskunnan tuella.

Vierailija
10/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa. On vaikeaa ohittaa toisten kärsimyksiä, kun jossain vaiheessa on tullut niistä tietoiseksi.

Vierailija
11/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taipuvainen kallistumaan vasemmalle.

Vierailija
12/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopuolueet eivät halua ylenmäärin tukea loisimista.

Vierailija
13/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on niissä piireissä "makeeta" olla

suurin osa ihmisistä ei oikeasti tee asioita vain sen perusteella, että se on "makeeta".

Vierailija
14/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on yleensä persaukisia ja haluavat että yhteiskunta elättää.

Vierailija
15/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä laajasti ajattelevat ihmiset ovat empaattisempia?

Vierailija
16/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntynyt vasemmalle. Nuorena, siis teininä ja parikymppisenä, olin sinistäkin sinisempi. Valitsin ehdokkaani aina Kokoomuksen riveistä. Aloitettuani yliopisto-opinnot ja hieman maailmaa nähtyäni muutuin vihreäksi. Nyt, tohtorintutkintoa suorittavana jatko-opiskelijana äänestän vasureita. Näin se menee, enemmän tietoa, laajempaa ajattelua, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, kokonaisuuksien näkemistä.

Vierailija
17/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on niissä piireissä "makeeta" olla

suurin osa ihmisistä ei oikeasti tee asioita vain sen perusteella, että se on "makeeta".

ei voi poiketa siitä massasta, eihän sitä enää olisi uskottava niissä piireissä enää.

Vierailija
18/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet tehnyt oikeita töitä eläessäsi? Enkä tarkoita mitään yliopisto-assistenttina oloa, vaan tuottavampaa työtä? Ikiopiskelijat ovat usein näitä vasureita, pohtivat epäolennaisuuksia työnteon sijaan....

Vierailija
19/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneet porvarispaskat koettaa saada ihmiset töihin hyvinvointia luomaan, ja fiksummat vasurit muistuttavat ahneita siitä millainen loppu heillä on jos eivät ota orjiaan huomioon.

Älymystöllä on yleensä ollut mahdollisuus ajatella enemmän kuin bisnesihmisillä, joten on selvää, että he kallistuvat vasemmalle, koska jokainen asioita ajatellut tajuaa, että hyvinvointia olisi jo nyt aivan riittävästi jos se vain jakaantuisi tasaisemmin.

Vierailija
20/30 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolla assistenttina oleminen on työtä. Tuolla logiikalla aika suuri osa töistä ei ole tuottavia.