Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voileipäkakun pakastaminen

Vierailija
10.08.2023 |

Miehellä oli kesäkuussa 50-vuotisjuhlat ja yksi kinkkuvoileipäkakku jäi ylimääräiseksi. Laitoin sen heti juhlista suoraan pakkaseen (oli säilytetty vain jääkaapissa ja oli täysin koskematon ja vielä leipomon laatikossa). Nyt ajattelin käyttää sen omissa synttärijuhlissani viikonloppuna. Juhlani juhlin sukulaisten kanssa sunnuntaina kahden aikaan. Moneltako otan tämän 40 hengen kakun sulamaan ja milloin?
Kiitos avustasi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi tarjota juhlissa. Ja en usko, että näyttää hyvältä. Kuorrutus pitäisi tehdä uudestaan. Otat sulamaan illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajoissa! Ja pitäähän sun maistella ettei vain ole pilalla. En itse kehtaisi aiheuttaa ruokamyrkytystä jollekulle.

Iloisia pippaloita;)

Vierailija
4/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulata jääkaapissa, jos se jäi epäselväksi.

Vierailija
5/14 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voileipäkakku on tehty ammattilaisen toimesta leipomossa ja googlettamalla voileipäkakun voi pakastaa, niin en ymmärrä, mikä tässä on ongelma? Ap voi kuoria päällisen pois, jos se on mennyt rumaksi ja koristella uudelleen. Itse en vain heittäisi 150 euron voileipäkakkua roskiin. Katkarapuvoileipäkakkua en tarjoaisi uudelleen mutta kinkkuvoileipäkakku on tehty tuoreena ja se on vasta kerran pakastettu.

Vierailija
6/14 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
7/14 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita edellisenä päivänä jääkaappiin sulamaan.

Vierailija
8/14 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voileipäkakku on tehty ammattilaisen toimesta leipomossa ja googlettamalla voileipäkakun voi pakastaa, niin en ymmärrä, mikä tässä on ongelma? Ap voi kuoria päällisen pois, jos se on mennyt rumaksi ja koristella uudelleen. Itse en vain heittäisi 150 euron voileipäkakkua roskiin. Katkarapuvoileipäkakkua en tarjoaisi uudelleen mutta kinkkuvoileipäkakku on tehty tuoreena ja se on vasta kerran pakastettu.

Itse olisin pakastanut pienemmissä paloissa mitkä voi arjessa sulattaa perheen kesken mutta en nyt ikinä kehtaisi tarjota jos olen pyytänyt vieraita kylään vartavasten.

Vierailija
9/14 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin omiin juhliini itse uuden voileipäkakun (huom. täytä viimeistään edellisenä päivänä, koristelu juhlapäivänä, jotta ehtii maut ja kosteus tasoittua). Ja söisin tuon pakastetun voileipäkakun kotiväen kesken, pikku pala kerrallaan.

Vierailija
10/14 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis 40v, etkä vieläkään ole oppinut sulattamaan tuotteita pakkasesta?. Tai edes tiedä miltä se mahtaisi näyttää/ maistua sulatettuna jne. En ole pakastanut, mutta saattaisin aatella sen olevan vähän vettynyt ja mössömäinen. Pelkässä pahvilaatikossa hieman sivumakua pakkasesta. Pahvikin saattaa olla kiinni kakussa.

Vierailija
11/14 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kakun eilen sulamaan mutta on vieläkin sisältä ihan jäässä kun hammastikulla kokeilin. Ei olisi pitänyt laittaa jääkaappiin vaan sulattaa huoneenlämmössä. Mietin että jos laitan uunin päälle ja nostan kakun levyn päälle niin sulaisi nopeammin mutta valuukohan päälysteet.

Vierailija
12/14 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
13/14 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiii!

Vierailija
14/14 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kokkina sekä leipuri-kondiittoriksikin kouluttauneena en todellakaan pakastaisi ja tarjoaisi uudelleen voileipäkakkua. Oli se sitten tehty kotikeittiössä tai ravintolakeittiössä. Maku siinä kärsii, leipä on vastenmielistä vetelää höttöä välissä.