Jos mennään yhdessä häihin,onko ok että mies jää juhlimaan,
kun itse menette nukuttamaan/hoitamaan lapsia?
Ensi kuussa on häät 500km päässä kotoa. Minä en hääparia tunne, mutta mies tuntee paremmin - kyseessä on hänen pikkuserkkunsa. Juhliin on tulossa enimmäkseen nuoria, perheettömiä 20-30v ihmisiä. No, mieheni olettaa, että lähdemme koko perhe (me + 3 lastamme, joista nuorin vauva). Hän kuitenkin aikoo jäädä juhlimaan yöksi, kun minun on mentävä nukuttamaan lapsia klo 20 maissa.
Miehelle ei käy se, että lähdemme myös perheenä pois, vaikka sitä haluaisin. On kurjaa matkustaa 500km ja vieraassa paikassa yrittää saada koko porukka nukkumaan kun mies vaan ryyppää. Olen kuulemma kamala akka, joka haluaa viedä elämänilon. Kun sitten ehdotin, että me jäädään lasten kanssa kotiin, olen v**mainen marttyyri. Siis uskomatonta! Olisiko teille ok, että hoidatte lapset ja mies juhlii? Vauvamme herättää minut n. 4 kertaa yössä, joten sekin vaikuttaa ehkä mielipiteeseeni. Mutta mieheni ei sitä ymmärrä.
Kommentit (50)
on syytä varmaan keskustella pelisäännöistä tarkemmin. Jos taas muuten homma menee tasan, on tuo yhdestä illasta nipottaminen kotuutonta. Matka on tosin pitkä ja lapset pieniä. Ehkä keskustelisin siitä, mikä on kunto seuraavana päivänä.
Meillä on tapana vuorotella eikä mieheni vetäisi övereitä vaan pystyisi kyllä auttamaan tarvittaessa seuraavana päivänä. Jos teillä se hoitaja olet aina sinä, niin ymmärrän että jäät kotiin. Ja siis jäisin itsekin kotiin siinä kohtaa, eihän tuossa olis edes mitään neuvoteltavaa.
Muuten olen kyllä sitä mieltä että se jää juhlimaan kenelle läheisempiä ne juhlittavat ovat. Samoin jos lapset sairastuu ja meidät on kutsuttu juhliin, niin se kenen kaverit on kyseessä menee (jollei sitten ole niin vähäinen sairaus että voi jättää lapsenvahdin kanssa).
nämä samat miehen ymmärtäjät kuin eilenkin. Naisen pitää joustaa, että mies saa juhlia. Nainen tekee kaikkensa sen eteen, että mies saa pitää kulissit, mutta saa kuitenkin ottaa ilon irti kaikesta.
Ja vaimo tietenkin seuraavana päivänä ajaa kotiin, että pikku miesrukka saa nukkua krapulaansa pois.
Useimmiten lähinnä päinvastoin (siltä tuntuu ainakin tällä palstalla). Mielestäni aika monet miehet on saamattomia ja itsekeskeisiä laiskureita, jotka pitäisi pistää samantien uudelleenkoulutukseen.
Tässä asiassa olen kuitenkin sitä mieltä, että ap kyllä vähän nipottaa. Mielestäni miehellä on oikeus juhlia sukulaisensa häitä kunnolla, varsinkin jos juhlimista ei tässä perheessä normaalisti ole ongelmaksi asti.
Se, mistä kritisoin monia naisia on se, että he lapsen saatuaan (eivät siis toki kaikki mutta monet) unohtavat itsensä ja parisuhteensa ja omistautuvat olemaan pelkkiä äitejä hamaan tulevaisuuteen asti. Mielestäni siinä on syy aika moneen eroon. Ja miesten kuuluisa itsekkyyskin johtuu, tai ainakin pahenee sellaisessa tilanteessa, kun vaimo lakkaa olemasta itsenäinen ihminen ja ryhtyy 24/7 kotiemoksi. En siis todellakaan puhu mistään "meikkaa ja laihduta miestä varten"tai "töihin vauvan ollessa 4kk" --
-jutuista vaan siitä, että naistenkin pitäisi muistaa että elämässä on muutakin kuin lapset, ja että lasten etu ei välttämättä edes ole se, että koko elämä uhrataan heille ja kaikki asiat järjestetään vain lapsia ajatellen.
En nyt tiedä onko ap:n tapauksessa kyse tällaisesta, mutta siltä ehkä vähän kuulostaisi. Lasten saamisen jälkeenkin voi pitää hauskaa, ihmisen ei tarvitse olla pelkkä isä tai äiti.
Se, missä mies on mielestäni väärässä on se, ettei suostu ap:n kotiin jäämiseen. Mielestäni se on ihan kohtuullinen ehdotus, jos vaikka ap etukäteen soittaisi juhlaparille ja onnittelisi ja kertoisi samalla nätisti että eivät valitettavasti pääse tällä kertaa mukaan. Tai mies voi sanoa juhlissa että lapsi sairastui tms. niin että kukaan ei loukkaaanu ap:n ja lasten pois jäämisestä.
Näitä vastauksia kun lukee, saa ihmetellä, minkälaisten miesten kanssa menette naimisiin. Mieheni ei edes ehdottaisi jäävänsä johonkin ryyppäämään eikä hän edes koskaan ryyppää. Hänelle oma perhe on aina etusijalla ja siksi hän itse ehdottaisi, että lähdetään sieltä koko perhe pois klo 20, jotta lapset pääsisivät nukkumaan ja kaikilla olisi mukava reissu. Huom, meillä mies itse ehdottaisi tällaista ratkaisua.
Näitä vastauksia kun lukee, saa ihmetellä, minkälaisten miesten kanssa menette naimisiin. Mieheni ei edes ehdottaisi jäävänsä johonkin ryyppäämään eikä hän edes koskaan ryyppää. Hänelle oma perhe on aina etusijalla ja siksi hän itse ehdottaisi, että lähdetään sieltä koko perhe pois klo 20, jotta lapset pääsisivät nukkumaan ja kaikilla olisi mukava reissu. Huom, meillä mies itse ehdottaisi tällaista ratkaisua.
jeesus miten tylsää sakkia. Ensinnäkin juhliminen ja ryyppääminen on eri asia (juu, ja alkoholiakin voi juoda juhliessa, mutta tuskin kaikilla tarkoittaa mitään "perseet olalle ja vaimoa turpaan").
Mutta kyllä pitäisin miestäni (ja itseäni) todella tylsänä, jos ystävän/sukulaisen häitä ei voisi juhlia tappiin asti ja vain toinen vanhemmista ei voisi silloin tällöin hoitaa lapsia nukkumaan...
Ap näppärästi matkustaa lasten kanssa 500km ja istuu kirkot ja juhlat ja imettää vauvaa samaan aikaan.
Sievästi häippäiset hotelille ja hoitelet lasten iltapesut ja viihdyttämiset ja vauvan imetykset. Yöllä kivasti heräät muutaman kerran vauvan kanssa ja nouset lasten kanssa aamupalalle kun miehesi nukkuu juhlimisen jälkeen.
Käväiset näppästi aamupalalla ja herättelet miehesi ja pakkaat tavarat autoon ja raahaat väsyneen miehen pelkääjänpaikalle ja iloisesti kaasu pohjaan ja kotia kohti. Toki matkalla imetätä vauvan ja hoidat väsyneiden lasten riidat, että mies saa levätä.
Itsekäs paska olet kun olisit halunnut jäädä kotiin kun mies haluaa esitellä perheensä serkulleen.
että niinkin kiva tapahtuma kuin häät suvun piirissä aiheuttaa näin paljon ristiriitoja ja negatiivisia tunteita?
4
että niinkin kiva tapahtuma kuin häät suvun piirissä aiheuttaa näin paljon ristiriitoja ja negatiivisia tunteita?
4
läheisempi hääpari ja että teillä on vauva. Mutta jos itse mieluummin jäät lasten kanssa kotiin, sekin on ihan ymmärrettävää. Sitä en ymmärrä, miksi miehenkin pitäisi lähteä pois juhlista siksi, että lapset viedään nukkumaan. Ei lasten nukuttammiseen tarvita kahta aikuista, tai jos tarvitaankin, niin ei ainakaan unessa olevien lasten vahtimiseen. Voithan ehdottaa, että mies tulee auttamaan lasten nukuttamisessa, minkä jälkeen palaa juhlimaan. Niin meillä on toimittu vastaavassa tilanteessa.
Sukulaiset on sukulaisia joo, mutta 500 km PIKKUSERKUN häihin on jo vähän liian paksua! Meidän perhe osaa toimia myös irrallaan sen jäsenistään. Eli mies menisi, jos niin kovasti haluaa, ja minä jäisin lasten kanssa kotiin.
Läheiset sukulaiset kuten puolison sisarukset ja vanhemmat ovat asia erikseen.
P.S. Me ei muuten menty edes mun SERKUN häihin, jotka pidettiin 500 kilsan päässä. Toisaalta mentiin mun kaverin häihin, jotka pidettiin melkein tuhannen kilometrin päässä...