Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mennään yhdessä häihin,onko ok että mies jää juhlimaan,

Vierailija
13.04.2011 |

kun itse menette nukuttamaan/hoitamaan lapsia?

Ensi kuussa on häät 500km päässä kotoa. Minä en hääparia tunne, mutta mies tuntee paremmin - kyseessä on hänen pikkuserkkunsa. Juhliin on tulossa enimmäkseen nuoria, perheettömiä 20-30v ihmisiä. No, mieheni olettaa, että lähdemme koko perhe (me + 3 lastamme, joista nuorin vauva). Hän kuitenkin aikoo jäädä juhlimaan yöksi, kun minun on mentävä nukuttamaan lapsia klo 20 maissa.

Miehelle ei käy se, että lähdemme myös perheenä pois, vaikka sitä haluaisin. On kurjaa matkustaa 500km ja vieraassa paikassa yrittää saada koko porukka nukkumaan kun mies vaan ryyppää. Olen kuulemma kamala akka, joka haluaa viedä elämänilon. Kun sitten ehdotin, että me jäädään lasten kanssa kotiin, olen v**mainen marttyyri. Siis uskomatonta! Olisiko teille ok, että hoidatte lapset ja mies juhlii? Vauvamme herättää minut n. 4 kertaa yössä, joten sekin vaikuttaa ehkä mielipiteeseeni. Mutta mieheni ei sitä ymmärrä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan miehen sukulaisen häistä tai muuten läheisen ihmisen niin on varmaan luonnollista että hän haluaa heidän häitään juhlia.

Minusta nyt tosiaan nipotat.. Kyse on kuitenkin häistä, eikä joka perjantaisesta kaljan kittaus maratonista..

Vierailija
2/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi juhlimaan isänsä häihin, kun itse lähdin 1,5v ja 1kk ikäisen vauvan kanssa kotiin. Oli ihan ok ratkaisu. Törkeän väsynyt olin jo ennen kyseisiä häitä, ja ihme, että edes jaksoin niihin lähteä. Mies tiesi, että aamulla isompi lapsi pitää huolen, että herätään, eikä se ollut ongelma. Mielestäni nipotat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vai miehesi?

Kun on pieniä lapsia eivät molemmat vanhemmat useinkaan voi jäädä juhliin yhtä pitkäksi aikaa, jommankumman on mentävä hoitamaan lapset oli kuinka kivaa tahansa.

Tuossa tapauksessa on luontevaa että sinä lähdet, koska et tunne hääparia etkä varmaan heidän ystäviäänkään.

Jos tilanne olisi toisinpäin, mies lähtisi ja sinä jäisit "ryyppäämään".

Vierailija
4/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minustakin on tuossa tilanteessa loogista, että sinä lähdet lasten kansssa nukkumaan. Näin mekin on tehty, koska se on "järkevin" ratkaisu.

Inhottavinta tuossa on kuitenkin se, että et herää aamulla lasten kanssa kotona, vaan jossain hotellissa ja yrität viihdyttää lapsia yksin kun isä makaa kohmelossa. Varmaan joudut ajamaan kotiinkin.

Meillä oli tällaisista aiheista aina riitaa (nykyään olemme eronneet), koska mies aina oletti, että minä lähden lasten kanssa juhlista kotiin. Minusta olisi joskus edes naapurin grillijuhlista ollut kiva mennä kotiin perheenä. Mutta hänen perustelunsa oli: miksi kahden pitäisi pilata iltansa kun riittää, että yksi vanhempi sen tekee?

Vierailija
5/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä samat miehen ymmärtäjät kuin eilenkin. Naisen pitää joustaa, että mies saa juhlia. Nainen tekee kaikkensa sen eteen, että mies saa pitää kulissit, mutta saa kuitenkin ottaa ilon irti kaikesta.

Ja vaimo tietenkin seuraavana päivänä ajaa kotiin, että pikku miesrukka saa nukkua krapulaansa pois.

Vierailija
6/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että mies tarvitsee kuskin seuraavalle päivälle?

Vierailija
7/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et se jää jonka sukulaisen/ystävän jne.. juhlista on kyse, siis jos toinen haluaa jäädä.

Kerran oli niin, et olin raskaana oman serkkuni häissä.

Mies kävi nukuttamassa lapset, itse olin niin pitkään et sain iltapalan ja sitten vaihdettiin osia. Mies sai juhlia parhaan kykynsä mukaan, taispa mennä aamunkoittoon.

Jos ollaan lähellä kotia niin ollaan pyritty järjestämään lapsille ilta/yöhoito. Et voidaan molemmat olla pidempään. Lapset viedään kotiin tai hoitoon jossain vaiheessa juhlia.

Vierailija
8/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle tässä ei ole tärkeintä se että Mies pääse juhlimaan. Yhtä hyvin myös Nainen voisi juhlia.

Mutta tässä tapauksessa on kyse Miehen sukulaisista/ystävistä, joten on loogista että mies jää hetkeksi juhlimaan läheistensä suurta päivää.

Jos olisi Naisen läheisten häistä kyse, niin olisi ymmärrettävää että nainen jäisi juhlimaan ja mies menisi lasten kanssa nukkumaan.

Ei kaikkea tarvi tehdä joksikin mies-nais-vastakkainasetteluksi.

Vierailija
9/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan pippaloihin jos en jaksanut lähteä matkaan kun lapset olivat pieniä.

Ihan oikeasti osasi aukaista suunsa hääparin edessä ja onnitella minun puolesta ja sanoa, että xxx ei jaksanut lähteä, koska vauva valvoo öisin.

Miehen sukulaisetkin olivat niin fiksuja, että ymmärsivät sen, että vain mies oli edustamassa meidän perhettä hänen sukunsa juhlissa.

Vierailija
10/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä samat miehen ymmärtäjät kuin eilenkin. Naisen pitää joustaa, että mies saa juhlia. Nainen tekee kaikkensa sen eteen, että mies saa pitää kulissit, mutta saa kuitenkin ottaa ilon irti kaikesta.

Ja vaimo tietenkin seuraavana päivänä ajaa kotiin, että pikku miesrukka saa nukkua krapulaansa pois.

Meillä mies on lähtenyt juhlista lapsia hoitamaan aivan yhtä usein kuin minäkin. Ap:n kuvaamassa tilanteessa on mielestäni luontevaa, että mies juhlii pikkuserkkunsa häitä ja vaimo lähtee lasten kanssa.

4

Vierailija
11/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoitoon tai koko perhe lähtee samaan aikaan juhlista.

Vierailija
12/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan ole koskaan nähnyt siinä mitään ongelmaa. Yleensä se jää kummalle juhlien järjestäjä on läheisempi.

Meillä ei kyllä mies myöskään vedä hernettä nenään jos sanon jääväni kotiin lasten kanssa. Niinkin on tehty monta kertaa.

Vierailija
13/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei koko pikkuserkkua edes tunne?

Ihan oikeasti, en ymmärrä tippaakaan näitä tämän palstan mammojen miehiä. Oma mies ei ole koskaan jäänyt ryyppäämään yksin ja pannut minua hoitamaan lapsia yksin ja kuskaamaan vielä häntä kotiin aamulla. Ei myöskään juoksuttanut lapsia kumminserkunkaimoilla yöhoidoissa, että pääsee ryyppäämään yms.

Eilen jo sanoin miehelleni, että en ole ennen av.ta tajunnutkaan, kuinka hyvä mies hän on.

Meillä mies on lähtenyt juhlista lapsia hoitamaan aivan yhtä usein kuin minäkin. Ap:n kuvaamassa tilanteessa on mielestäni luontevaa, että mies juhlii pikkuserkkunsa häitä ja vaimo lähtee lasten kanssa.

4

Vierailija
14/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä käsittää juhlimisen ryyppäämiseksi?

...ja aika moni mieltää "ryyppäämiseksi" pari boolilasillista ja bisseä... nipo nipo.

Vierailija
15/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minustakin on tuossa tilanteessa loogista, että sinä lähdet lasten kansssa nukkumaan. Näin mekin on tehty, koska se on "järkevin" ratkaisu. Inhottavinta tuossa on kuitenkin se, että et herää aamulla lasten kanssa kotona, vaan jossain hotellissa ja yrität viihdyttää lapsia yksin kun isä makaa kohmelossa. Varmaan joudut ajamaan kotiinkin. Meillä oli tällaisista aiheista aina riitaa (nykyään olemme eronneet), koska mies aina oletti, että minä lähden lasten kanssa juhlista kotiin. Minusta olisi joskus edes naapurin grillijuhlista ollut kiva mennä kotiin perheenä. Mutta hänen perustelunsa oli: miksi kahden pitäisi pilata iltansa kun riittää, että yksi vanhempi sen tekee?

Näin meilläkin

Vierailija
16/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän hyvin sua, ettei nappaa. Ilmeisesti teillä nukkumaanmeno on vähän vaativampaa puuhaa?

Vierailija
17/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan jo ennen häihin lähtöä sopia, koska mies jää vuorostaan kotiin vahtimaan lapsia, että myös sinä pääset juhlimaan ystäviesi kanssa, tai muuten vaan viettämään aikaa yksin ilman miestä ja lapsia. Ja kannattaa kysyä mieheltä olisiko hän valmis tekemään 500km matkan sinun sukulaistesi häihin, ja lähtemään lastenne kanssa kahdeksalta kotiin, jättäen sinut juhlimaan?

Reilu peli!

Vierailija
18/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minusta tuo on nipottamista sinulta.

Vierailija
19/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä se on ihan mun oma valintani. Minusta on kiva nukuttaa lapsia. Mä tykkään loikoilla heidän kanssaan sängyssä ja jutella päivän tapahtumista jne.

Kyllä minusta on kiva juhliakin, mutta yleensä ehtii ihan tarpeeksi ennen lasten nukkumaanmenoakin. Mâ en tykkää valvoa pitkään, joten meillä tää menee näin ihan kivuttomasti ja molemmat on tyytyväisiä :)

Vierailija
20/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muukin on sanonut, niin on tässä tilateessa ihan luontevaa, että mies jää sukulaistensa kanssa juhlimaan ja sinä lähdet nukuttamaan lapsia.

Myös minusta se häistä kotiin jääminen kuulostaa vähän mielenosoitukselta. Etkö todella halua antaa lapsillesi sitä juhlakokemusta? Meillä lapset on ihan pienestä asti nauttineet kaikista juhlista, häistä ristiäisistä ja synttäreistä. Ihmetyttää minua sekin, ettet tunne mielenkiintoa tutustua miehesi sukulaisiin, vaikka häihinkin kutsutaan.

Ja eikö niihin häihin ole vielä aikaa? Varmasti vauvankin rytmi ehtii muuttua moneen kertaan ennen juhlia :). Menkää ja nauttikaa! Älä ole kateellinen miehellesi, siitä että hänen sukulaisellaan on häät.