Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mennään yhdessä häihin,onko ok että mies jää juhlimaan,

Vierailija
13.04.2011 |

kun itse menette nukuttamaan/hoitamaan lapsia?

Ensi kuussa on häät 500km päässä kotoa. Minä en hääparia tunne, mutta mies tuntee paremmin - kyseessä on hänen pikkuserkkunsa. Juhliin on tulossa enimmäkseen nuoria, perheettömiä 20-30v ihmisiä. No, mieheni olettaa, että lähdemme koko perhe (me + 3 lastamme, joista nuorin vauva). Hän kuitenkin aikoo jäädä juhlimaan yöksi, kun minun on mentävä nukuttamaan lapsia klo 20 maissa.

Miehelle ei käy se, että lähdemme myös perheenä pois, vaikka sitä haluaisin. On kurjaa matkustaa 500km ja vieraassa paikassa yrittää saada koko porukka nukkumaan kun mies vaan ryyppää. Olen kuulemma kamala akka, joka haluaa viedä elämänilon. Kun sitten ehdotin, että me jäädään lasten kanssa kotiin, olen v**mainen marttyyri. Siis uskomatonta! Olisiko teille ok, että hoidatte lapset ja mies juhlii? Vauvamme herättää minut n. 4 kertaa yössä, joten sekin vaikuttaa ehkä mielipiteeseeni. Mutta mieheni ei sitä ymmärrä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se olis ihan ok. Hänen asenteensa ei tosin ole tuollainen, että jos en päästä, niin olen vittumainen akka. Jos pyytäisin, niin ei jäisi juhlimaan. Sun miehes taitaa olla jäänyt kakaran tasolle tai sitten sä et päästä häntä koskaan minnekään ja käyttäytyy sen takia lapsellisesti.

Vierailija
22/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kakaroita raahaisi häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö, että juhlimaan jääminen tarkoittaa hirveätä känniä ja sitä kautta jotain sekoilua tms.? Tämä nimittäin viestistäsi tuli mieleen ja jos näin on, asia ei tietenkään ole kiva. mutta ei sitä voi korjata sillä, että sinä olisit siellä "valvomassa" häntä koko ajan.

Jos tästä ei ole kyse, niin en ymmärrä, miksi mies ei voisi jäädä vielä, kun sinä viet lapset nukkumaan. Erityisesti, jos hääpari on miehen läheisiä ja nimenomaan hänen sukua.

Vierailija
24/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi vaimon pitää lähteä edes koko häihin lasten kanssa jos ei koko pikkuserkkua edes tunne?

Miehelle voi olla tärkeää tulla paikalle perheenä, esitellä vaimonsa ja lapsensa pikkuserkulleen ja tavata perheensä kanssa muitakin sukulaisia? Tutustuttaa lapsia toisiinsa, viihtyä yhdessä aina siihen asti, kunnes tulee lasten aika mennä nukkumaan.

Kyllä minustakin ap tässä nipottaa. Eikä siksi, että naisen tehtävä on hoitaa lapset; jos kyseessä olisi oma tilanteeni, oman sukulaiseni häät, niin tosiaankin toivoisin että koko perheeni voisi osallistua juhlaan ja mies ilman marttyyrin viittaa tajuaisi hoitaa lapset unille, jotta saisin jatkaa iltaa sukulaisten kanssa viihtyen, sen verran harvoin koko suku kuitenkin kokoontuu.

Vierailija
25/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies voi esitellä suvulleen saavutuksensa. Kun sen aika on ohi, voi vaimon ja lapset työntää pois tieltä, että päästään lapsuuden kavereiden kanssa vetämään kunnon kännit.

Vierailija
26/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan jos tuo on aina sama kuvio, tilanne on peäreilu. Rintaruokittavan vauvan kanssa on luonnollista, että äiti on se, joka hoitaa pitemät pätkät, mutta myöhemäässä vaiheessa miehen pitäisi tasoittaa tilanne.

Meillä tuollaisessa tilanteessa mies voisi jäädä juhlimaan ilman mitään draamaa, mutta ihan taatusti olisi aamulla siinä kunnosa, että osallistuu hotellissa aamiaiselle ja on muutenkin tolkuissaan, vaikka väsynyt olisikin.

Ne kerrat, kun krapulaa nukutaan pois on sitten muita kuin sellaisia, joissa toinen joutuisin kikkailemaan aamupalat ja kotimatkat pienten ipanoiden aknssa ilman apua.

Vierailija
27/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni häissä mieheni meni lasten kanssa nukkumaan, ja minä sain "juhlia" rauhassa ja lähteä vielä jatkoillekin. Oli mun mielestä tosi kiva ele mieheltä. Samoin mieheni ystävän häistä lähdin minä lasten kanssa nukkumaan, ja mies sai jatkaa juhlimista. Toki olemme monesti lähteneet yhdessäkin ajoissa pois, mutta kiva välillä näin.

Vierailija
28/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei ole parisuhde ihan kunnossa kun pitää tällaisista asioista tehdä numero...

Minusta on ihan luonnollista, että jos kyseessä on miehen sukulaisen häät, hän haluaa viettää iltaa sukulaisten kanssa.

Nyt saan varmasti kivitystuomion, mutta ensi kesänä on hyvän ystäväni häät, joihin myös lapset tulevat mukaan. Onhan kyseessä hyvä ystäväperhe, jolla on samanikäisiä lapsia. Miehelle oli itsestään selvää, että hän lähtee illalla laittamaan lapsia illalla nukkumaan, koska kyseessä on minun ystäväni häät. Olen varmasti kamala, itsekäs äiti, kun jään vielä häihin miehen lähtiessä lasten kanssa!

Niin, ja on ollut häitä, joissa on tehty toisinpäinkin...Hui!

Vierailija
29/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 500 km on sellainen "tekosyy", että se ymmärretään.

Tai vaihtoehtoisesti mies varaisi perheelle sviitin hotellista, jossa minä saisin (lasten kanssa) nauttia täydestä palvelusta, poreammeesta jne. sillä aikaa kun mies jatkaa häissä juhlimista. Ja aamulla se olisi mies, joka heräisi lasten kanssa, en minä. Minullahan olisi ollut nukutusvuoro.

Vierailija
30/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että mies saa esitellä perheensä? 500 km on aika hemmetin pitkä matka!

Vierailija
31/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä, että se kenen läheistä juhlakalu on niin se puoliso saa jäädä juhlimaan, jos haluaa. Meilläkin on tulossa alkukesästä mieheni veljen häät joten mieheni jää juhlimaan ja minä lähden lapsemme kanssa kotiin illaksi. Ei ongelmia, koska tiedän, että jos juhlakalu olisi minun läheiseni, niin mieheni hoitaisi lapsen ja minä saisin juhlia, jos haluan.

Vierailija
32/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI VAIMON JA LASTEN PITÄISI LÄHTEÄ? Siksikö, että mies saa esitellä perheensä? 500 km on aika hemmetin pitkä matka!

niin kyllä ne sukulaiset on siinä viheessa kummankin sukulaisia. Yleinen periaate on, että koko perhe menee sukujuhliin jos ei erityistä estettä ole. Miten ne lapset ja vaimo muuten ikinä tutustuisikaan sukuun?

Vierailija
33/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että mies saa esitellä perheensä? 500 km on aika hemmetin pitkä matka!

vielä heräilee monta kertaa yössä. Äiti voi olla todella väsynyt.

Minä en jaksaisi lähteä. Mutta meillä mies on niin fiksu, että sen ymmärtäisikin, eikä olisi vaatinut minua jonkun serkun häihin yövalvomisista väsyneenä. Ehkä jos olisi lähellä ja olisimme voineet tulla kotiin. Mutta 500km..hohhoijaa...

Mutta toki jokainen tavallaan. Jos jaksaa istua sen menomatkalla ja juhlia 3 lapsen kanssa ja valvoa hotellissa vauvan kanssa ja ehkäpä toimia kuskina seuraavana päivänä niin silloin asia on ok. Mutta itse en olisi jaksanut. Mutta en olekaan nähtävästi av.mamma.

Vierailija
34/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen mies palaa juhlimaan. Eihän se ole kuin muutama minuutti, kun lapset nukahtavat :-). Eli mies saisi koko paketin eli perheen häihin ja pitkän illan sukulaisten kanssa, sinä apua lasten iltatoimiin.

Vierailija
35/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä samat miehen ymmärtäjät kuin eilenkin. Naisen pitää joustaa, että mies saa juhlia. Nainen tekee kaikkensa sen eteen, että mies saa pitää kulissit, mutta saa kuitenkin ottaa ilon irti kaikesta. Ja vaimo tietenkin seuraavana päivänä ajaa kotiin, että pikku miesrukka saa nukkua krapulaansa pois.

Meillä sama tehdään toisin päin silloin kun kyse on minun ystävistäni tai minulle tärkeästä tapahtumasta. Tottakai ap:n tapauksessa meillä saisi mies jäädä jatkamaan iltaa. Eihän kyse ole pelkästä ryyppäämisestä, vaan klo 20 alkaen on häissä paljon muutakin näkemisen arvoista ohjelmaa. Minä jäisin sitten jatkamaan iltaa oman ystäväni tai sukulaiseni häissä. Mielestäni on ihan tavallista pienten lasten perheissä, että vanhemmat tapaavat ystäviään vuorotellen.

Vierailija
36/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on ihan ok, että mies jää juhlimaan. Jos vastaavasti kyseessä olis sun sukulaisen häät, niin olis ok, että sinä jäisit juhliin ja mies hoitais lapset. Ei niitä häitä niin usein ole kuitenkaan.

Vierailija
37/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on jopa mukava ele mieheltä että haluaa koko perhensä mukaan suvun juhliin, etenkin jos ette juuri ole tavanneet. Itsestään selvä meillä on ollut lasten ollessa pieniä että se jää juhlimaan kenelle läheisempiä hääpari on ja toinen lähtee lasten kanssa. Toissa vuonna lähdin minä miehen sukulaisen häistä (tosin myöhemmin kuin kahdeksalta, hyvin lapset jaksaa yhden illan pitempäänkin ja vauva nukkui vaunuissa). Viime vuonna läheisen ystäväni häistä taas lähti mies lapsien kanssa ja minä jäin juhlimaan. Jos häät olisi olleet lähempänä oltaisiin etsitty lapsenvahti ja juhlittu molemmat :) Täysin turha tuosta on mitään mies-nainen vastakkainasettelua tehdä!

Vierailija
38/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies jää ryyppäämään omien kaveriensa kanssa ja minä lähden nukuttamaan lapset (ollaan niin tehtykin, ja tullaan varmaan tänä kesänä taas tekemäänkin), mutta tuo matka on niin pitkä että jos ap ei halua lähteä sitä lasten kanssa ajamaan ventovieraan pariskunnan häiden takia niin mielestäni se on aivan kohtuullista.

Vierailija
39/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe järkeväksi raahata lapsia pitkän matkan päähän ventovieraan häihin. Tai sitten pyytäisin isovanhemmat hoitamaan lapsia yhdeksi yöksi ja menisimme vain aikuiset häihin. Mutta en tosiaan lähtisi lasten kanssa häihin.

Matkustelemma kyllä paljon koko perheen voimin, mutta mulle vieraan ihmisen häihin en viitsisi lasten kanssa lähteä. Enkä tosiaan mitään marttyyritouhua harrasta, mies saisi lähteä ihan hyvillä mielin häihin yksinkin.

Vierailija
40/50 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei minusta mitenkään outoa, että toinen vanhemmista jäisi juhlimaan ja toinen menisi lasten kanssa nukkumaan. Veljeni häissä serkkuni (nainen) jäi juhlimaan ja hänen miehensä meni lasten kanssa nukkumaan.

Mutta itse toivoisin ettei juhlimaan jäävä puoliso ryyppää ylenmäärin vaan pystyy seuraavana päivänä täysin osallistumaan lastenhoitoon jne.