Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko Kaivopuistosta Taka-Töölöön?

Vierailija
12.04.2011 |

Asunto olisi upea ja sijainti lähempänä työpaikkojamme. Ympäristö taas on kuitenkin niin paljon mielyttävämpi Kaivarissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Töölössä on paremmat palvelut kuin Kaivarissa.

Vierailija
2/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ulkomailla asuva joka niiiin mielellään muuttaisi sekä Taka-Töölöön että Kaivariin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisin Kaivariin, en lähtisi sieltä mihinkään. Eli en muuttaisi.

Vierailija
4/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä tässä tarkoitetaan Kaivarilla? Itäistä Puistotietä, mitä muita katuja? Suurin osa Merikatua on Ullanlinnaa. Muukalaisenkatu? Venäjän suurlähtestö ja P. Henrikin kirkko kaappaa suurimman osan siitä Tehtaankadun pätkästä, jonka miellän Kaivariksi.

Ehrensvärdintie, Armfeltintie ja Engelin aukio on Eiraa.

En viisastele, vaan ihan oikeasti mietin. Kiva miettiä kotikaupungin osia :)

Mulle Taka-Töölö on Lastenlinnankatu, Kajanuksenkatu, Minna Canthinkatu jne.

Numero unohtui, ehkä 9

Vierailija
5/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutuuko sinne "tavikset"? Tässä juuri pohditaan muuttoa ko. alueelle jos sopiva vuokrakämppä löytyy. Omistusasuntoon siellä alueella ei todella ole varaa ja neliöitä tarvii 5 henkinen perhe aika paljon.

Vierailija
6/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutuuko sinne "tavikset"? Tässä juuri pohditaan muuttoa ko. alueelle jos sopiva vuokrakämppä löytyy. Omistusasuntoon siellä alueella ei todella ole varaa ja neliöitä tarvii 5 henkinen perhe aika paljon.

Että Töölöä myös mietitään, mutta siellä menee ikävästi noita isoja katuja, kun en haluaisi että koti olisi ison tien (esim. mansku, runeberginkatu jne) varrella. Mutta monet vuokrakämpät tuntuvat olevan juuri noiden tuntumassa.

Vierailija
7/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi täältä pois millään.

Kulkuyhteydet ovat erinomaiset. Linnakoskenkadulta 300 metrin päästä menee iso tukku busseja, mannerheimintieltä 300 metrin päästä vielä isompi nippu ja lisäksi raitiovaunu.

Kamppiin pääsee pyörällä 10 minuutissa, bussilla kymmenessä ja keskustaan pyörällä 12 minuutissa, bussilla vartissa. Kävellen aikaa noin 25 minuuttia. Hietsuun on vartin kävelymatka, samoin kuin Seurasaareen. Kymmenen minuutin kävelyn päässä on Meilahden urheilukeskus, Eläintarhan kenttä, Töölön tori ja mainio kirjakauppa, joka järjestää kulttuuritilaisuuksia useita kertoja viikossa. Viidessä minuutissa pääsee merenrantaan, Pallokentille, Korjaamolle, Olympiastadionille, Urho Kekkosen muistomerkkiä ympäröivään puistoon ja kirjastoon, joka on myös sunnuntaisin auki. Korteelin päästä alkaa keskuspuisto, luottosuutari on viereisessä talossa, päiväkoti talon takana, lähin leikkipuisto 400 metrin päässä ja lähikouluun huikeat 600 metriä. Lähin kauppa ja apteekki ovat alle viiden minuutin kävelyn päässä ja auki 24/7.

Keskustaan pääsee siis hyvin, mutta toisin kuin esimerkiksi Kaivari, tämä ei ole kovin kaukana, kun haluaa suunnata pohjoiseen. Leppävaara - Tapiola - Viikki - Pukinmäki - Paloheinä -säteen sisällä kaikkialla pääsee kesällä alle puolessa tunnissa pöyrällä, talvella alle 40 minuutisssa julkisilla. Ainoat paikat, jonne täältä on hankala päästä, ovat Itäkeskusksen itäpuoli (Vuosaari-Mellunmäki), Koillis-Helsinki junankantaman ulkopuolella ja Vantaa.

Taka-Töölö on myös sen verran kaukana keskustasta, että sisäpihat ovat isoja ja vihreitä korttelipihoja ja viheralueita on runsasti, etenkin meren puolella.

Täällä

Vierailija
8/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanomani, että täällä on aika rauhallista, mutta ei kuollutta. Vihreää on paljon ja meri, puistot, kulttuuritarjonta ja peruspalvelut ovat lähellä.

Tämä ei ole keskustaa, mutta keskusta on kivenheiton päässä. Ideaalitilanne ainakin minulle.

Oikeastaan ainoa asia, joka ärsyttää on hyvien kahviloiden puute. Kesällä on soutustadionin kahvila ja sitten ne, mitä etu-töölöstä löytyy, mutta muuten on aika hiljaista.

Vierailija
9/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-Töölö alkaa virallisesti Pohjoisesta Hesperiakadusta eli se on iso kaupunginosa. Torin nurkat ovat parasta Helsinkiä!

Vierailija
10/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö elää

Vierailija
11/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan mihinkään Mannerheiminten varteen..

Vierailija
12/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko, että en muuttaisi Taka-Töölöstä Kaivopuistoon.

Vierailija
13/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole mikään Töölöfani, että luultavasti en muuttaisi. Me muutettiin esikoisen syntymän jälkeen Kaivarista Käpylään, enkä mä sitä ole katunut. Mutta Kaivrista Töölöön ei oikein ajatuksena innostaisi :)

Vierailija
14/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kaivarissa/Ullanlinnassa lapsuuteni ja alue on sikäli tuttu. Aikuisena olen kuitenkin ollut onnellisempi Töölössä jossa on enemmän sielua alueena.

En siis itse saa kicksejä siitä missä osoite on, vaan miltä minusta tuntuu siellä.

Vierailija
15/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, missä asuin koko lapsuuteni!

Tosin täällät lähiöstä muuttaisin mielellän myös (taka)Töölöön, vaikka ei rivaria sitten enää oliskaan...

Vierailija
16/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Töölööntorinkadulla lapsuutensa viettänyt

Vierailija
17/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-Töölössä asuminen on ihan ok. Tosin Etu-Töölö vielä kivempi. Kaivopuistossa en ole asunut, mutta Ullanlinnassa kyllä - tältä pohjalta vertailen. Töölön alueella, enimmäkseen Etu-Töölössä, mutta opiskeluaikana myös Taka-Töölössä olen asunut vuosia.

Vierailija
18/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten ihan taka-Töölön eteläreunalle...

terv. etu-Töölöläinen :)

Vierailija
19/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Taka-Töölö ovat vähän liian hiljaisia seutuja mun mieleen. Etu-Töölöön kyllä muuttaisin. Lyhyempi matka keskustaan, paremmat palvelut ja yhteydet jne. Jos 24 ainoa bussi ja lähin ratikka Mannerheimintiellä, niin ei oikein kiinnosta.

Vierailija
20/20 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa ja jos noista valita pitäisi, niin haluaisin Taka-Töölöön. Ainakin meille Töölö sopi paremmin mm. hyvien kulkuyhteyksien, ulkoilu- ja harrastusmahdollisuuksien sekä palvelujen puolesta. Kaivopuisto on tyhmä pussinpohja. Aina pitää matkustaa keskustan läpi jos aikoo johonkin. Ja Töölössäkin on meri, ihania puistoja, hyviä ravintoloita sekä kävelymatka keskustaan. Eli kaikkea mitä kaivarissakin, paitsi statusta ehkä vähemmän. Lisäksi ihmiset olivat mielestäni ystävällisempiä Töölössä. Tosin Töölö on valtava kaupunginosa, joten sielläkin on monenlaista nurkkaa.