Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi annatte lastenne ruinata kaverien vanhemmilta?!!

Vierailija
19.04.2011 |

Hämmästyttää parikin 7-vuotiaan kaveria, joilla ei ole mitään häpyä sen suhteen, mitä kaverin vanhemmilta voi vaatia ja mitä ei.

Hyvin tavallista on, että nämä lapset ruinaavat saada pelata meillä konsolipelejä. Olen vähän sitä mieltä, että kaverien kanssa tehtäisiin muita juttuja kuin pelattaisiin. Mutta jos kaveri on pitempään kylässä, voi osan ajasta pelatakin. Tilanteen mukaan katsotaan.

Usein ruinaaminen alkaa HETI kun kaveri tulee kylään. Saadaanks me pelata pliis pliis, me halutaan! Jos sanon ettei tällä kertaa pelata, tai että leikkikää ensin ja pelatkaa sitten lopuksi vähän aikaa, niin kaverihan ei tällaista vastausta hyväksy. Alkaa hirveä mankuminen: mutku me halutaan, me ei haluta leikkiä muuta! Me haaaluuuutaaaaaan, äää-äääää!!!!

Tai jos pelin alussa sovitaan ajaksi vaikka puoli tuntia, niin sen loputtua kaveri aloittaa taas hirveän vaatimisen ja marinan: ei me vielä haluta lopettaa!!! Ei ei ei, ääääääää!!!! Ihan eppaaa!!!

Meillä on johdonmukainen ja tiukka linja, että vanhempien kanssa tehdyt sopimukset pitävät ja mankumalla ei saa mitään. Omat lapseni tämän uskovat, mutta kaverit eivät! Luulisi olevan toisinpäin: luulisi, että vieraita aikuisia kunnioitettaisiin enemmän kuin omia.

Mutku ei...

Jos sinun tenavasi on ruinaaja, niin miksi et laita tavalla stoppia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää, ettei voida uskoa kun sanotaan kerran, kaksi, kolme, neljä...

ap

Vierailija
2/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä sitä tietää, miten oma lapsi käyttäytyy vierailla? Ettei vaan sinunkin lapsesi ruinaisi vierailla?

Minuakin ärsyttäisi moinen. Luulen, että karjaisisin, että nyt myös ruinaus loppu, tai leikit loppuu tykkänään.

Vierailija
4/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhemmat eivät tiedä, miten lapset käyttäytyvät kylässä

Minä en ole paikalla, kun lapseni on jossain kylässä. Aina kun hän menee kylään, sanon hänelle että pitää käyttäytyä fiksusti jne. mutta pohjimmainen totuus on, etten tiedä, mitä siellä kylässä tapahtuu. Etkä tiedä sinäkään, miten oma lapsesi käyttäytyy, kun et ole näkemässä. Lapseltahan voi kysyä, mutta vastaus ei välttämättä ole absoluuttinen totuus.

Vierailija
5/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä sitä tietää, miten oma lapsi käyttäytyy vierailla? Ettei vaan sinunkin lapsesi ruinaisi vierailla?

Hän on käsittääkseni ujonpuoleinen ja kohtelias kodin ulkopuolella (esim. koulusta ja päiväkodista on aina tullut tällaista palautetta).

ap

Vierailija
6/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

periksi kotona, joten kuvittelevat, että onnistuvat kylässäkin ja useimmissa todennäköisesti onnistuvatkin.

Mä en ole ikinä antanut ruinaamisella periksi. Mua ärsyttää se suunnattomasti enkä anna sitä seuraavana päivänäkään, jos aletaan ruinaamaan.

Tyttäreni paras kaveri ruinaa kotonaan koko ajan ja joka asiasta. Olin siis äärimmäisen järkyttynyt, kun oma lapseni ruinasi siellä myös kaverin kanssa. Mutta siinä talossa on tapana ruinata ihan kaikkea, tuntuu että kaikki aloitetaan aina ruinaamalla.

Vierailija
7/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät saa tuon ikäiset lapset pelata varttia enempää viikossa konsoli- tai pc-pelejä. Tiedän heidän saavan pelata naapurissa, joka on ärsyttävää.

Voisin kuvitella lasteni olevan juuri kertomasi kaltaisia naapurissa ollessa, varsinkin jos saavat periksi.

Se kuinka pitkään lapsi kärttää jotain asiaa on käytöstapojen lisäksi temperamentista kiinni.

Kerro lasten vanhemmille.

Vierailija
8/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuitenkin tiedän, että heilläkin saa pelata ainakin välillä. Eli siitä ei pitäisi olla kyse.

ap

Vierailija
9/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kamalia kersoja! :D ja pahinta, niiden vanhemmat on varmaan itse olleet samanlaisia eivätkä näe tuollaisessa käytöksessä mitään huonoa.

itsellä oli yksi luokkakaveri, josta en aina oikein pitänyt. kerran oltiin heiltä lähdössä meille, ja kaverin äiti sanoi että syö nyt ensin kun ruoka on just valmis. kaveri tokaisi, että mä syön tuolla annalla! :D ja äitinsä sanoi vain että ok. meille tuli siis kutsumaton ruokavieras ja kyllä nolotti, äitini ei ollut mielissään.

Vierailija
10/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen todella pitänyt huolen ettei meilläkään suvaita toisia ruinaajia. Kerran tuollainen yksi ruinaava kiukuttelija yritti mutta tein selväksi ettei vetele meillä...kieroutunut äitinsä tulikin sitten ns lankoja pitkin minkä jälkeen ilmoitin ettei myöskään äidillään ole meille enää mitään asiaa.

Vierailija
11/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tietävät että tässä talossa äidin sana on laki.

Meillä loppuu vierailuaika samantien jos ei uskota kerrasta mitä sanon, sen tietää jokainen vieraileva lapsi. Hyvin on toiminut.

Vierailija
12/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen todella pitänyt huolen ettei meilläkään suvaita toisia ruinaajia. Kerran tuollainen yksi ruinaava kiukuttelija yritti mutta tein selväksi ettei vetele meillä...kieroutunut äitinsä tulikin sitten ns lankoja pitkin minkä jälkeen ilmoitin ettei myöskään äidillään ole meille enää mitään asiaa.