Mihin ruokaan ketsuppi EI KUULU?
Kommentit (37)
ketsuppia vain makaronilaatikossa ja ranskiksissa. Kotiin ostan vain Heinzin ketsuppia, muista en tykkää.
Toisten ketsupinkäyttö ei mua kiusaa.
Onko jotain sellaista ruokaa mihin ketsuppi sopii, jossa ei ole minkäänlaista pastaa? Ei nyt äkkiseltään tule mieleen. Ei se kyllä läheskään kaikkiin pastaruokiinkaan sovi.
syö ranskalaiset perunat (tai vastaavat) ketsupin kanssa. Kyllä minustakin se kuuluu niihin, vaikka hyvä maustettu majoneesi tai muu menee hyvin sekin.
Mutta pastaruoista vain makaronilaatikko syödään ketsupilla. Olisi suorastaan raiskaus plöröttää sitä jonkun hyvän carbona- tai edes bolognesekastikkeen päälle. Jostain ravioleista puhumattakaan.
kun ihmiset puhuu roskaruuasta. Oikeastihan se sana tulee siitä paperiroskasta joka ruuan syönnistä jää jäljelle. Itsessään mikään RUOKA EI OLE ROSKAA!
Ja ketsupissa ei ole keinotekoisia aromiaineita eikä säilöntäaineita. Siinä on tomaattia, etikkaa, sokeria, suolaa ja mausteita. Heinzissä näyttää suolapitoisuus olevan 2,2%.
Ja meillä siis ketsuppia käytetään makaronilaatikkoon, eipä juuri muuhun.
Sisältää järkyttävän paljon piilosuolaa ja muuta roskaa se aine.
Eli siis pysyköön mäkin hampurilaisten yms. roskan välissä.
Meille ei tuota ainetta osteta ikinä.
meillä poika 11-v. laittaa kutakuinkin kaikkeen. Ei nyt sentään keittoihin. Itse laitoin pienenä jopa maksalaatikkoon! Eli vastaan, että ihan mihin vaan haluaa sitä laittaa.
se kuuluu niihin ruokiin joissa maistuu hyvältä :)
Itse en pidä ketsupista, enkä käytä sitä missään ruoassa.
On kyllä joskus meinannu käämit palaa kun olen kokkaillut neljä tuntia jotain hienoa ruokalajia, tarjotaan isomummon perintöastiastosta, ja mies sitten töräyttää aimo annoksen ketsuppia siihen päälle.
Olen antanut palautetta samasta aiheesta: huolella tehtyä parempaa ruokaa, kaunis kattaus jne. Ruokaa maistamatta mies ottaa jääkaapista ketsuppipullon ja töräyttää kylmää ketsuppia annoksensa päälle.
Silloin kyllä kilahdin, että on se nyt helvetin kumma, kun kaiken pitää maistua ketsupille. En muistaakseni vähään aikaan kokannut. Nykyään meillä ei enää mössätä ketsuppia joka paikkaan, joten ilmeisesti viesti meni perille.
...paitsi hodareihin, hampurilaisiin, maksalaatikkoon, ranskisten päällä jos syödään niitä makkaralla tai lihapullilla, muuten ei mihinkään.
Mun mielestä se kuuluu lähinnä hodareihin ja hampurilaisiin, ranskalaisista voidaan keskustella. Mihinkään muuhun se ei todellakaan kuulu, vaikka ketsupista tykkäänkin.
Ite en kyllä syö makaronilaatikkoa ilman ketsuppia, mutta ei se silti mun mielestä siihen kuulu.
kuulu mihinkään ruokaani. Ennen tungin sitä suunnilleen jokaiseen.
Nyt teen niin hyvää lähiruokaa, etten pilaa sitä ketsuilla.
On kyllä joskus meinannu käämit palaa kun olen kokkaillut neljä tuntia jotain hienoa ruokalajia, tarjotaan isomummon perintöastiastosta, ja mies sitten töräyttää aimo annoksen ketsuppia siihen päälle.
Mun mielestä se kuuluu lähinnä hodareihin ja hampurilaisiin, ranskalaisista voidaan keskustella. Mihinkään muuhun se ei todellakaan kuulu, vaikka ketsupista tykkäänkin.
Ite en kyllä syö makaronilaatikkoa ilman ketsuppia, mutta ei se silti mun mielestä siihen kuulu.
Ja tekee kastikkeetkin.
Pihviin se ei sovi varsinkaan.
Salaattiin...
Sisältää järkyttävän paljon piilosuolaa ja muuta roskaa se aine.
Eli siis pysyköön mäkin hampurilaisten yms. roskan välissä.
Meille ei tuota ainetta osteta ikinä.