Voinko saada hoitajan kotiin?
Minulla on kohta 4 lasta. 6v,4v, 1v ja kohta syntyy vauva. Olen yksinhuoltaja ja tuli mieleen että voinko saada kotiin jonku hoitajan kaveriksi ainakin näin aluksi kun vauva syntyy?
Entä mistä tälläistä voi kysyä? Neuvolasta? Tuleeko kuinka kalliiksi vai saanko ilmaiseksi?
Osaisiko kukaan kertoa?
Kommentit (33)
siihen kuuluu kaikki alle kouluikäiset.
kysyin hoitajaa vain näin aluksi..en koko ajaksi. Lapsilla on isä ja osallistuu mahdollisimman paljon mitä voi...
tt- tukea en ole koskaan hakenut, rahasta ei ole kiinni saan normit äitiyslomalla tulevat tuet. en ole mikään sossupummi kun joku sanoi.
vanhin lapsista lähtee syksyllä kouluun ja 4vuotias on päiväkodissa..luultavasti kuiten nyt jää kotiin meidän kanssa.
en tartte siivous sun muuta kodinhoito apua vaan ihan sellasen joka olis kaverina lastenhoidossa..jos imetän vauvaa niin olis tuon 1v kanssa ja touhuilis..olis apukätenä...
ap
Ja miten ihmeessä joku ei selviä kahden lapsen kanssa??
Kun kuitenkin pitää pukata maailmaan neljäs lapsi.
sanoi että lapsilla on eri isät?? jännä miten heti täälläkin suhtaudutaan yksinhuoltakiin...jotenkin vaan naurattaa joidenkin kommentit... luulette että olen jaknut persettä monelle eri miehelle ja tehny lapsia muuten vaan ja nyt haluan et joku hoitaa ne mun puolesta..aika pikkusiulusta ajattelua..taitaa näillä kommentin heittäjillä olla itellä tosi huonosti asiat...
ap
kysyin hoitajaa vain näin aluksi..en koko ajaksi. Lapsilla on isä ja osallistuu mahdollisimman paljon mitä voi...
tt- tukea en ole koskaan hakenut, rahasta ei ole kiinni saan normit äitiyslomalla tulevat tuet. en ole mikään sossupummi kun joku sanoi.vanhin lapsista lähtee syksyllä kouluun ja 4vuotias on päiväkodissa..luultavasti kuiten nyt jää kotiin meidän kanssa.
en tartte siivous sun muuta kodinhoito apua vaan ihan sellasen joka olis kaverina lastenhoidossa..jos imetän vauvaa niin olis tuon 1v kanssa ja touhuilis..olis apukätenä...
ap
Tiesitkö että tässä maassa on tuhansia äitejä, jotka imettävät vauvojaan eivätkä tarvitse silti ketään kodinhoitajaan huolehtimaan muista lapsistaan. Joillakin niitä on enemmänkin kuin yksi....
Tziisus ap, mikä idiootti oikein olet? Kunnan pitäisi siis kustantaa sun lapselle hoitaja siksi aikaa kun imetät vauvaa!
se isä ei sitten tee mitään??? Miksi te ette asu yhdessä, kun kuitenkin jatkuvasti lisäännytte yhdessä...
tt- tukea en ole koskaan hakenut, rahasta ei ole kiinni saan normit äitiyslomalla tulevat tuet. en ole mikään sossupummi kun joku sanoi.vanhin lapsista lähtee syksyllä kouluun ja 4vuotias on päiväkodissa..luultavasti kuiten nyt jää kotiin meidän kanssa.
ap
ainakin vähän aikaa vauvan syntymän jälkeen. Näet millainen vauva tulee. ja miten arki lähtee rullaamaan.
en usko että saat 1-vuotiaalle alstenvahtia kunnalta, itse voit toki palkata. Kesäksi löytynee helpohkosti opiskelijoita, koululaisia. Kodinhoitajakin amksaa noin 20 euroa päivä, eli ei sekään ilmaista ole. ja sieltä saa apua yleensä muutamaksi tunniksi.
Onneksi tulee kesä, silloin on helpompaa kun pystyy ulkoilemaan ja 1-v toivottavasti nukkuu hyvät päiväunet.
jo sanoi. Vauvan ja 1v:n kanssa sun pitäisi pärjätä. Jos kaipaat keskusteluapua tai juttuseuraa, niin sitten perhetyöntekijä.
Riippuu tosiaan aivan kunnasta, kuinka järjestävät perhetyötä/ lapsiperheiden kotipalvelua, mikäli ei ole lastensuojelun asiakkuutta. Esimerkiksi Tampereella on kymmeniä perhetyöntekijöitä, jotka asiakas voi itse tilata esim. kysyjän kuvaamassa tilanteessa. Tampereen naapurikaupungissa Nokialla näitä "ennaltaehkäisevää perhetyötä" tekeviä työntekijöitä on vain yksi. Neuvolasta kannattaa kysyä/ tutkia asiaa kunnan kotisivuilta.
Jos taas lasten isä on kuollut, niin leskeneläke varmaankin kattaa kaikki kulut. Ellei tarkoituksesi sitten todellisuudessa ollutkin kysyä, että KUKA HOITAA MINUN LAPSENI ILMAISEKSI, KUN EN ITSE ENÄÄ VIITSI.