Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeeta tällainen epätietoisuus, kun ei tiedä tuleeko yo-juhlia vai ei.

Vierailija
10.04.2011 |

Muilla samanlaista?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä oppilaalla äidinkieli ällänä, tuli iinä takaisin, joten sekin vielä mahdollista ja siinä ei kompparit auta...Kukaan ei voi olla täysin varma. ap

Vierailija
22/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mitä olet omalla koulutodistuksellasi tehnyt, mutta itse kirjoitin aikanaan huonosti, kun kiinnosti juhliminen enemmän lukulomalla kuin opsikelu. Tuli aata, beetä ja ceetä lähinnä.

Nykyisin olen maisteri, hyvin paperein vielä sekä hyvässä työpaikassa. Lukion käyminen kannattaa, vaikka ne kirjoitukset ei kamalan hyvin menisikään :)

Ap:lle ja varsinkin nuorelle tsempit! isot bileet teille tulossa. Mutta vieraat ymmärtävät varmasti tilanteen, jos kaikki ei ole mahdollisissa juhlissa ihan viimesen päälle.

kelpaa kuin perseen pyyhkimiseen. Surkeaa nuo kehnot ylioppilaat, eivät pääse jatkokoulutukseen kun todistus on niin huono. Mitä järkeä mennä lukioon jos ei pääse pois kuin rimaa hipoen, jos sittenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti lasten yo-juhlissa on käynyt korkeintaan 50 vierasta. Ei ole tullut mieleenkään kutsua vanhempien työkavereita juhliin eikä edes koko sukua. No tapansa kullakin.

Vierailija
24/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mitä olet omalla koulutodistuksellasi tehnyt, mutta itse kirjoitin aikanaan huonosti, kun kiinnosti juhliminen enemmän lukulomalla kuin opsikelu. Tuli aata, beetä ja ceetä lähinnä.

Nykyisin olen maisteri, hyvin paperein vielä sekä hyvässä työpaikassa. Lukion käyminen kannattaa, vaikka ne kirjoitukset ei kamalan hyvin menisikään :)

aikaa vähän. ap

Ap:lle ja varsinkin nuorelle tsempit! isot bileet teille tulossa. Mutta vieraat ymmärtävät varmasti tilanteen, jos kaikki ei ole mahdollisissa juhlissa ihan viimesen päälle.

kelpaa kuin perseen pyyhkimiseen. Surkeaa nuo kehnot ylioppilaat, eivät pääse jatkokoulutukseen kun todistus on niin huono. Mitä järkeä mennä lukioon jos ei pääse pois kuin rimaa hipoen, jos sittenkään?

Vierailija
25/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä oppilaalla äidinkieli ällänä, tuli iinä takaisin, joten sekin vielä mahdollista ja siinä ei kompparit auta...Kukaan ei voi olla täysin varma. ap

Vierailija
26/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa aineen korkealle, toinen ei voi sitä "sietää". Vähän niinkuin "kauneus on katsojan silmässä".... ap

Vierailija
27/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateissaan, kun ylioppilasjuhlat lähestyvät. Sama juttu joka vuosi.

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
28/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti lasten yo-juhlissa on käynyt korkeintaan 50 vierasta. Ei ole tullut mieleenkään kutsua vanhempien työkavereita juhliin eikä edes koko sukua. No tapansa kullakin.

Pakollisista sukulaisista tulee n. 80 henkeä. ap

Vierailija
29/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun valmistumiseni varmistui vasta pari päivää ennen yo-juhlia, koska ähelsin puuttuvia kursseja ihan viimeiseen asti. Kotona pidettiin pienet kahvittelut lähisuvulle. Jos ei ole rahkeita vääntää 500 hengen täysmittaisia juhlia parissa päivässä, niin ehkä kannattaa tyytyä pienimuotoisempaan suunnitelmaan? :)

Vierailija
30/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajatkin arvostavat lukion käynyttä. Toki pitää muistaa, että lukio on vain välietappi korkeampaan koulutukseen.

Vierailija
31/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisista sukulaisista tulee n. 80 henkeä. ap

onnistuu klaaraamaan lukion, niin pitäähän sitä juhlia.

Vierailija
32/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aikoinaan BBCM -paperit ja nyt olen maisteri, joka tekee lisuria. Pääsin opiskelemaan heti kirjoitettuani.

Vierailija
33/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet ne valmistelut mitkä voit valmiiksi ja viimeisinä päivinä ne joita ei voi tehdä aiemmin.

Et ole ainoa joiden perheessä on epävarmuutta.

Tilaa valmista jo hyvissä ajoin ja sovi että peruutat tilauksen tulosten saamisen jälkeen jos juhlia ei tulekaan.

Konditoriat ja pitopalvelut ovat tosi kiireisiä joten viime tippaan ei tilauksia kannata jättää.

Vierailija
34/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis itse se tuleva ylioppilas tai sitten en. Omaa vointia pahensi todella paljon äiti voivottelu, kun ei tiedä juhlista ja mitä sitten, voivoi ja jos sitten kuitenkin... Eli yritä olla ymmärtäväinen ja hienotunteinen lastasi kohtaan. Hänelle tämä on paljon pahempi tilanne kuin sinulle.

Me saimme järjestettyä juhlat, joista kukaan ei varmasti huomannut ollenkaan, että oli järjestetty lyhyellä aikataululla. Minulla oli uudet ihanat vaatteet, pöytä oli herkkuja kukkuroillaan, koti kiilteli puhtaana, kampaajalla ja meikkauksessakin olin käynyt. Joku sanoi, ettei huonolla ylioppilastodistuksella tee mitään. Olen toista mieltä tekeekö huonolla ylioppilastodistuksella mitään (ja sekin onko todistus huono, jos yksi aine on kiikun kaakun ja kaikki muut hyviä). Minä en korottanut ylioppilastodistusta, pääsin vuoden päästä opiskelemaan yliopistoon omaa haavealaani, sain tehtyä opinnot aikataulussaan hyvin arvosanoin ja olen menestynyt työelämässä. Koskaan mikään ei ole jäänyt kiinni siitä aineesta tai arvosanasta, jonka takia koko ylioppilasjuhlat meinasivat jäädä viettämättä.

Hyvä idea on leipoa pakkaseen. Kotia voi siivota valmiiksi, se ei mene koskaan hukkaan. Suunnittele tarjoilut valmiiksi ja koko aikataulu, tyyliin yksi päivä ostoksilla, yksi päivä siivotaan ja kolmas leivotaan. Tee toki itsellesi tarkempi aikataulu, mutta kyllä tuo riittää! Ylioppilaasi varmasti on mukana järjestelyissä :) Kampaajat, meikit ja valokuvat voi varata jo etukäteen ja perua sitten jos niitä ei tarvitakaan. Minä varasin vasta sitten, kun lopulliset tulokset tulivat ja onnistuin ehkä tuurilla saamaan kaikelle sopivat ajat ja juuri sieltä mistä toivoinkin.

Vierailija
35/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono äikänope

ois pitänyt huomata. Mennyt vissiin "hieman" aiheen vierestä muuten hyvä kirjoitus...

Vierailija
36/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa aineen korkealle, toinen ei voi sitä "sietää". Vähän niinkuin "kauneus on katsojan silmässä".... ap

mutta ei se hylätyksi mene tuolla perusteella.

Vierailija
37/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että teille tulee juhlat. Meille ei tule juhlia nyt keväällä. Juhlat tulee ehkä syksyllä tai ensi keväänä tai ei ollekkaan tai tulee toisenlaiset juhlat.

Meidän kokelaan vakava sairaus uusiutui juuri ennen kirjoituksia. Hyvä lukion todistus on tulossa(ka.9.3).

Kaikkea voi sattua.

Vierailija
38/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se arviointi oikein menee sitten nykyisin?

Vaikka ne laskettaisiin yhteen niin miten siltikään voisi tulla L:stä I?

Vierailija
39/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän sitä kerkiä. Meillä vaan pitää varautua johonkin 100-150 vieraaseen. Kiitos kommentoijille. ap

Menee kyllä jo ihan överiksi tommonen vierasmäärä. Ei tohtorisihmisetkään kutsu tuommoista sakkia juhlimaan valmistumistaan. Ei kirjoitukset ole sellainen sukujuhla kuin häät. Perinteisesti se juhla on aivan lähipiirille ja suvulle ja parhaille ystäville ja valmistumiseen vaikuttaneille. Osa näistäkin karsiutuu pois sen vuoksi, että heillä on omat juhlat.

Vierailija
40/50 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan vuoden lopussa sattunut tapahtuma ja siksi lapsi vieläkin kirii kursseja kiinni, onneksi enää ensi viikko ja sitten on kaikki kasassa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi