Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö rikkailta ottaa ja köyhille antaa?

Vierailija
08.04.2011 |

Vaikka tämä merkitsisi sitä, että se hyvätuloinen on pienestä pitäen ahertanut koulussa, kun toiset keskittyivät kuminpalasten viskelyyn, ja jatkanut opintoja tohtoriksi asti, kun muut laiskottelivat sossutuella. Asiantuntija- johtaja tekee 14-tuntista työpäivää, laiskottelija tekee töitä vaikkapa tekstareita naputellen koulunkäyntiavustajana.

Tältä ahkeralta ja hyvätuloiselta pitäisi viedä palkasta jättisuuri osa, ottaa lapsilisät ja muut edut ja antaa sille laiskottelijalle, että se saisi ostaa niillä kaljaa ja tupakkaa?

Tämän takia en äänestä vasemmistoa enkä persuja.

t. se ahkera hyvätuloinen

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tässä kukaan rikkaampi ole väittänytkään että eivät halua maksaa veroja vaan sitä että mikä motivaatio on oikeasti kouluttautua ja yrittää ja ottaa riskejä jos lopputulos on se että menestyt= sinua verotetaan niin paljon että et kuitenkaan pääse rikastumaan. Mikä siis motivoi etenemään elämässä?

tarkoitatko, että ainoa motiivi tehdä töitä tai yhtään mitään tässä maailmassa on mahdollisuus "päästä rikastumaan"?

Olisihan se rikastuminen varmaan kiva, mutta vielä tärkeämpää pitäisi olla köyhien auttaminen.

Progressiivinen verotus täytyy olla tietyssä määrin kyllä, mutta en ymmärrä näitä vasurien ja persujen ajatusmaailmaa että jos naapuri tienaa enemmän niin siltä pitää ottaa ektsrat pois kun me muut ei tienata niin paljon ja ollaan kateellisia.

Fiksua miestä, Kataista, lainatakseni "ei se ole minulta pois jos kaveri menestyy"

No onhan se silloin "sinulta pois", jos sen menestymisen mahdollistamiseksi joudutaan kurjistamaan hyvinvointivaltio, leikata palveluja ja siten huonontaa pienituloisten/köyhien asemaa.

Millaiset ovat sinun mielestäsi sopivat tulo- ja hyvinvointierot?

Vierailija
42/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes auttaakseen köyhiä, vaan he tekevät töitä lähinnä elättääkseen itsensä ja perheensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ahersin pienestä pitäen koulussa, kun toiset keskitty mun kiusaamiseen. Ja jatkoin opintoja kunnes terveys petti. Nyt en tee minkäänlaista työpäivää, kun tarvitsen apua itse jo arjen askareissa. En osta tupakkaa enkä kaljaa. Tiedätkö paljonko sosiaalitoimisto antaa rahaa elämiseen/kk? Olisi kivaa, että olisi joskus rahaa ostaa edes uudet kengät. Tai uusia pyykinpesukone, kun edellinen menee rikki. (Sossusta ei niin vain sitä pesukonetta saa, vaikka täällä usein muuta väitetäänkin.)

Ps. Minäkään en äänestä vasemmistoa enkä perussuomalaisia.

Vierailija
44/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Periaatteessa olen sitä mieltä, että sosiaalitukia pitäisi pienentää reilusti ja veroja vähentää. Suomalaisen yhteiskunnan iso ongelma on sosiaalisen kontrollin puute ja ihmisten vieraantuminen toisistaan. Tämä aiheuttaa mm. masennusta. Ennen naapuriapua osattiin arvostaa, nyt naapuri on se pakollinen paha kun sossu auttaa. En usko tähän systeemiin jossa pakolla otetaan joltakin ja annetaan toiselle."

Sossusta saa elämiseen reilut 400 euroa/kk/aikuinen. Parisuhteessa elävä saa reilut 350 euroa/kk/aikuinen. Mikä olisi sinusta kohtuullinen rahamäärä elämiseen/kk yksin elävälle aikuiselle? Entä parisuhteessa elävälle aikuiselle? Huom! Tuo summa sisältää lähes kaiken. Esim. opintovelat korkoineen on maksettava tuosta summasta.

Vierailija
45/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita.

Vierailija
46/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät ja sorretut palkitaan sitten iäisyydessä. Näinhän kävi Lasaruksenkin tapauksessa. Kannattaa siis ehdottomasti olla tässä elämässä köyhä ja kipeä niin saa maistaa taivaan mannaa sitten kun on aika siirtyä eteenpäin ja ylittää tuonenvirta.

Vierailija
47/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työ ei mielestäni ole niin "arvokasta", että siitä pitäisi maksaa nettona... sanotaanko yli 5000€/kk. Pääomatulot yms. mukaan luettuna!

T FM, kohtä myös YTM, kunta-alan nettopalkka n. 1900€/kk.

Vierailija
48/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsee jopa puolueeseen liittymistä :D

Vierailija
49/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas se, että rikkaiden rikastuminen ei ole keltään pois.

Se vain on niin, että rikkaiden rikastuminen ja köyhien köyhtyminen on tuhon tie. Rikkaiden rahat koskaan "tihku" koko kansan hyvinvoinnin rakentamiseen.

Jos tahdotte, oikeistolaiset, olla maksamatta veroja, muuttakaa Monacoon. Minä itse olen keskituloinen ja maksan mieluusti enemmänkin veroja, jotta kenenkään ei tarvitse kärsiä nälkää.

Järjetöntä oikeistopropagandaa sekin, että perusturvan romuttaminen jotenkin lisäisi yhteisöllisyyttä. On jo kahdenkymmenen vuoden aikana nähty, ettei köyhien olojen kurjistaminen mitään yhteisöllisyyttä lisää.

Jos ette maksa veroja mielellänne, niin muuttakaa pois täältä!

Vierailija
50/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas se, että rikkaiden rikastuminen ei ole keltään pois.

Se vain on niin, että rikkaiden rikastuminen ja köyhien köyhtyminen on tuhon tie. Rikkaiden rahat koskaan "tihku" koko kansan hyvinvoinnin rakentamiseen.

Jos tahdotte, oikeistolaiset, olla maksamatta veroja, muuttakaa Monacoon. Minä itse olen keskituloinen ja maksan mieluusti enemmänkin veroja, jotta kenenkään ei tarvitse kärsiä nälkää.

Järjetöntä oikeistopropagandaa sekin, että perusturvan romuttaminen jotenkin lisäisi yhteisöllisyyttä. On jo kahdenkymmenen vuoden aikana nähty, ettei köyhien olojen kurjistaminen mitään yhteisöllisyyttä lisää.

Jos ette maksa veroja mielellänne, niin muuttakaa pois täältä!

Suomessa ei edes mitään kunnollista oikeistoa ole, siksi täällä Kekkoslovakiassa ei vieläkään ymmärretä markkinatalouden päälle. Suomalainen oikeisto on säälittävän ahne vitsi.

Vierailija
51/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työ ei mielestäni ole niin "arvokasta", että siitä pitäisi maksaa nettona... sanotaanko yli 5000€/kk. Pääomatulot yms. mukaan luettuna!

Laittamattomasti sanottu! Just näin.

Vierailija
52/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei edes mitään kunnollista oikeistoa ole, siksi täällä Kekkoslovakiassa ei vieläkään ymmärretä markkinatalouden päälle. Suomalainen oikeisto on säälittävän ahne vitsi.

No, kerropa, hyvä ihminen, missä maassa se kunnollinen oikeisto on.

Vierailija
53/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en hyväksy satojen tuhansien optioita ja saatte kyllä av-mammat (mitä se tarkoittaakaan) olla tosi hyvätuloisia jos kuvittelette että teidän asioiden ajamisesta ollaan kiinnostuneita.

En myöskään mielihyvällä katsele perustulon perään, joka nyt jokatapauksessa on ilmeisesti tulossa kuitenkin, ja minusta 400e/kk/aikuinen on todella paljon! Se on vähemmän kuin kodinhoidontuki 350e/kk tai opintotuki (250e/kk) jos opintolainan on jo nostanut. Aivan järjetön on taisto ay-liikkeiden ja epäonnistuneen sata-komitean välillä - työttömän perusturvaa ei saada ylemmäs kun sitten pitäisi nostaa myös ansiosidonnaista.

Minusta, koska olen itsekäs pas****nen, jokaisen kynnelle kykenevän pitäisi ottaa mikä vain työ vastaan eikä lorvia työttömänä. Aina ei unelmien koulutukseen pääse, ainakaan heti, mutta ehkä alaa voi toteuttaa muuten elämässään. Toimeentulotuen pitäisi olla rajattua vain tietylle ajalle ja sitten katki. Nyt sitä vaan nostellaan erinäisistä syistä.

Kaikkein järjettömintä on tämä koulutettujen ihmisten jurputus siitä että kun ei saa oman alan töitä. Niin, istuin kotona ja odotin. En hakenut apua cv:n kirjoittamiseen tai hankkinut minkä vaan alan työkokemusta odotellessa että kotoa haetaan. Sitten on rahat loppu eikä kukaan ratkaise mun elämää mun puolesta. Voi voi.

Tai anna mä itken vielä vähän lisää - koulutustakuu nuorille? Siis mitä ihmettä? Yhteiskunnan pitää opettaa lapsille että peruskoulun jälkeen hoidetaan työpaikka jos ei opiskella. Mutkun ei oo kivaa enkä tiedä mitä haluaisin. Niin, eihän se ole vanhempien tehtävä valmistaa elämää varten vaan yhteiskunnan jolloin isit ja äidit voivat itkeä kun villepekka millameeri ei saanut koulutuspaikkaa. Masentuuko vielä, raukka?

Käykää Virossa, jotka kaipaatte esimerkkiä siitä kun on todella kurjaa. Ja te jotka haluatte äänestää kokoomusta. Markkinatalouden lait säätelevät nätisti kun kerrostalossa ylhäällä ikkunat on rikki ja alhaalla asutaan. Se on tietysti niiden ihmisten oma vika. Tuleekohan niille illalla mieleen että vitsi kun se yhteiskunta ei hoitanut mulle sitä merkonoomilinjan opintopaikkaa? Pelkkää p***aa välinehuoltajan koulutusta tarjosivat, kelaa nyt. Kuka sitä nyt oikeesti haluaa hei?

Vierailija
54/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerropa, hyvä ihminen, missä maassa se kunnollinen oikeisto on.

Vierailija
55/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kunnollinen oikeisto, totta.

Ajatellessani Yhdysvaltoja kiitän entistä enemmän Luojaa, että olen syntynyt tänne KEkkoslovakiaan. Taputan karvaisia kätösiäni silloin, kun Nalle Wahlroos kavereineen tajuaa muuttaa tuonne kunnon oikeiston ihmemaahan!

Vierailija
56/56 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää taas vääristelkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan