kolposkopiasta ja Loop-hoidosta kokemusta?
Lähinnä tuo loop-hoito mietityttää? Jos se tehdään niin onko silloin tilanne jo ns. huono? Onko se jotain syövän esiastetta? Saako silloin kipulääkettä tai puudutusta?
Kellään tietoa ja omakohtaista kokemusta?
Kommentit (5)
kolposkopia ja loop-hoito tehdään samalla kertaa. ja jos loop tehdään niin siinä menee vain noin 15min lisää aikaa.
minulla oli kohdunkaulan syövän vaikea esiaste. Seuraava siitä pahempi olisi ollut syöpää.
Halusin että tekevät sen nukutuksessa ja niin tehtiin. Muistaakseni en ollut sen jälkeen erityisen kipeä, hiukan kuitenkin. Kivuton toimenpide oli koska olin tosiaan nukutuksessa.
tilanteen vakavuudesta, se on nimitys hoitomuodolle (sähkösilmukka) jolla poistettava alue (usein juuri kondyloomat) "kaavitaan". Mulle on tehty loop-hoito kaaauan sitten, en muista ollenkaan mitä siinä sen tarkemmin tapahtui. Ainakaan se ei sattunut yhtään, ja aika vähän aikaa kesti.
Älä turhaan huolehdi, tollaset kondyloomat ja muut papassa selvinneet muutokset on todella todella yleisiä.
tänään loop-hoito eikä ollut paha. :) Oli havaittu jollain alueella lievää/keskivaikeaa muutosta, joka päätettiin poistaa. Itse toimenpide kesti ehkä kaksi sekuntia eikä sattunut ollenkaan, mutta puudutukset ja muut valmistelut vei vähän pidempään ja puudutuspiikki tuntu pienenä nipistyksenä.
Hoitajatkin oli tosi mukavia ja rohkasevia. Pelkäsin ihan turhaan. Ei ilmeisesti olisi kannattanut lukea noita netin kauhutarinoita.
Tai ainakin sellaiset pahemmat tapaukset.Ne on niitä kondyloomasyyliä jotka voi kehittyä kohdunkaulansyöväksi,siksi ne pitää hoitaa.