Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisinaan tuntuu absurdilta, miksi kärsin lapsettomuudesta.

Vierailija
07.04.2011 |

Tuntuu, että niin monet saavat lapsen heti halutessaan. Minä olen terve, urheilullinen, hoikka, tupakoimaton, raitis nainen, joka ei vaan millään saa lasta aikaiseksi samoilla ominaisuuksilla varustetun miehen kanssa. Joskus on sellainen olo, kuin tämä olisi jostain huonosta piilokameraohjelmasta. Nykyään jo suunnilleen naurattaa, kun joku narkomaani, alkoholisti, 40+, sairas tai ylilihava nainen tulee kerrasta raskaaksi. Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä hän ei olekkaan täydellinen? EI, EI ole, vasta lapsi täydentää naisen. Se on sitä naiseutta ja hyvyyttä parhaimmillaan, ÄITIYS. Harmi,että sitä ei kohdallesi suotu. On se vaan niin täyttymyksellinen tila, olla ÄITI.

Mikä ihmeen pahuus sinussa asuu? Sinäkö olet äiti?? Minä säälin lastasi, säälin todella.

MIKÄ kohta aloituksessa oli niin vimmatun kavahduttava, että se kirvoitti kaikki AV:n ilkeimmät ihmiset kommentoimaan? Onneksi loppua kohti alkoi tulla enemmän vastauksia, jossa ap:n pointti ymmärrettiin, aloin jo menettää toivoani kokonaan.

Siis nimenomaanhan ap korosti vain niitä seikkoja, jotka todistetusti lapsettomuutta aiheuttavat, ja niiden suhteen hänellä ei "pitäisi" olla hätää. Lihavuus, päihteet yms. faktana heikentävät raskautumisen todennäköisyyttä. Vaikka ylipainoisetkin, huumeidenkäyttäjät jne. voivat saada lapsia. Puhutaan kuitenkin tilastollisista seikoista. Siis "paperilla" ap:n asiat ovat täydellisesti, mutta siitä huolimatta raskautta ei kuulu.

Myöskään tuon "naurattaa kun joku muu raskautuu" ei mun mielestäni ollenkaan tarkoittanut mitään ilkeää. Vaan sellaista hanskat tiskiin -meininkiä, "naurattaisi ellei olisi niin surullista". Eikä surullista siksi, kun joku ylipainoinen raskautuu, vaan surullista siksi, kun MINÄ EN RASKAUDU!

Että kenellähän sitä opittavaa elämästä on, teillä sivaltelijoilla vai realistisella ap:lla, tä??

Eikä kolahda mitenkään minuun; olen normaalipainoinen ja äiti, mutta kait mä sitten vaan olen niin paljon parempi ihminen kuin te tuomitsijat... :p

Ap, toivon oikein kovasti, että teillä vielä raskaus onnistuu. :)

Otsakkeesi oli "Haista sinä vittu!"

Näin lapsettomuuden keskellä, hormoonipistosten aikana, ensimmäinen ajatukseni oli tähän purkaukseen juuri tuo.

Olen siis ehkä lopun elämääni epätäydellinen nainen.

Muutenkin kirjoitit asiaa, minäkin ymmärsin heti ap:n pointin. Mutta av:n tyyliin se haluttiin ymmärtää väärin.

Vierailija
2/129 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se jolta mies kuollut

Elämä on!

t: se 130 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kirjoitit asiaa, minäkin ymmärsin heti ap:n pointin. Mutta av:n tyyliin se haluttiin ymmärtää väärin.

Vierailija
4/129 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lihava voi loukkaantua faktasta, että ylipaino heikentää hedelmällisyyttä.

Kolme lasta, kaikki laitettu alulle ekasta kierrosta? Ei ainuttakaan keskenmenoa. Raskaudet ja synnytykset menneet hyvin, samoin vauva-ajat. Terveet lapset. Olisko tulos ollut jotenkin parempi jos noita ylimääräisiä kiloja ei olis?

mutta itse kaivat verta nenästäs)

Tajuatko mikä ero on lauseilla

a)ylipaino heikentää hedelmällisyyttä

b)ylipaino aiheuttaa hedelmättömyyttä.

jokainen ihminen on yksilö. Toisella se hedelmällisyys alenee ylipainon takia ja toisella taas ei. Joku hoikka ei saa lasta ja joku toinen taas saa. Eli oikeasti se sun lauseesi pitäisi kuulua, että ylipaino VOI heikentää hedelmällisyyttä, mikään automaatio se ei ole. Jos nyt niinkuin ihan tarkkoja ollaan.

Vierailija
5/129 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet olevinaan muita parempi, vaikket ole.

odottaisit lapseltasi vain täydellisyyttä, tuhoaisit pienen ihmistaimen alun heti alkuunsa.

onneksi Jumala pitää huolen, että et saa lasta.

mene itseesi ja mieti millainen olet.

pienenä vihjeenä, aloita vaikka kirjoittamastasi tekstistä...................

kirjoituksesi perusteella juuri yhtä hirveiden lapsien äidiksi kuin sinulla on, kärsi itsestäsi ja sairaista lapsistasi

Vierailija
6/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo yksi lapsi. Mutta toinen ei ota alulleen ei sitten millään. Kiertoni on säännöllinen, ovulaatio tapahtuu aina kun sen olen testannut. Mitään vikaa ei minusta tai iehestäni ole löytynyt. Olen syönyt Clomifeniä ja Femaria, ei tehoa. Ei edes yhden ainoata keskenmenoa kolmen vuoden yrityksen aikana... Seuraavaksi edessä olisi piikityshoidot ja sitten koeputkihedelmöitys, jos siihen halutaan lähteä...

Ihan käsittämätöntä. Ja todellakin eräs 30 kiloa ylipainoinen naimisissa oleva tuttavani tuli raskaaksi yhdenillan jutusta... huoh!

Vierailija
7/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä se katkeroituminen tai itsensä nostaminen muita haukkumalla mitään auta. Kuuluu varmasti asian käsittelyyn, mutta eivät ne tragediat katso kenelle tulevat.

Vierailija
8/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein miksi synnytyksessä kehoni tuhoutui niin, ettei enempää voi saada :(

Vierailija
9/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?

[/quote]

ei se mitään pilaa ole,vaan tosiasia.

onneksi minä,liikalihava,saan lapsia tuosta vaan,kuin liukuhihnalta.

taidanpa pyöräyttää vielä yhden.ihan vaikka kiusallani.

Vierailija
10/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin geeninne määräävät ettei teille tule lapsia.Saattaisitte hyvinkin saada lapsia jos vaihtaisitte puolisoita.

Vierailija
11/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin ja muiden halveksimisesta.

Vierailija
12/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian "täydellisellä" vanhemmalla ei välttämättä ole juurikaan annettavaa niille sieluille, jotka kaipaavat tietynlaista oppiläksyä. Sinä haluat antaa sellaisen kuvan, että olet ns. virheetön lisääntymisen kannalta, mutta juuri siihen kompastut: lihava, vanha tai edes aineista riippuvainen ihminen ei ole sinua huonompi.

Vierailija
13/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä viestisi. Näinhän se menee kaiken surutyön kanssa "miksi juuri minä?" Ihanymmärrettävä reaktio.

Vierailija
14/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsestään ja elämästään saa täydellistä. Ihmiset yrittää niin kauheasti hallita kaikkea ja järkeistää kaiken, mutta ei se niin vaan mene, että goji-marjoja syömällä sais ikuisen elämän.

Vierailija
15/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nyt on ehkä elämänarvojen tarkastamisen paikka.

Vierailija
16/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme kolmekymmpinen naimisissa oleva pari (hoikkia, urheilullisia, terveet elämäntavat), jolla ei vaan onnistunut. Syy tosin löytyi lopulta molemmista. Minulla PCO ja miehellä huonot siittiöt. Ennen miehen siittiöiden tarkempaa testausta (testattiin julkisella vain pintapuolisesti) jouduin piikittämään itseäni reilun vuoden. Sitten tosiaan selvisi, että raskaaksitulemiseni on lähes mahdotonta ilman einohedelmöitystä, juurikin koska miehen siittiöt niin huonot. Vähän otti päähän, yli vuosi oli hukattu turhissa hoidoissa. No, onneksi sitten tärppäsi heti ekalla kerralla keinohedelmöityksessä ja tuolla pinnasängyssään nukkua tuhisee 7 kk tyttönen :).

Minullakin eräs kaveri tuli raskaaksi yhdenillan jutusta.. Mutta en jaksanut ajatella asiaa sen kummemmin.

Tsemppiä, kyllä teitäkin vielä onnistaa!

Vierailija
17/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinutkin 26 v elämästäni.

Vierailija
18/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa hiljaa jos ette osaa muuta kuin ilkeillä.

Vierailija
19/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet olevinaan muita parempi, vaikket ole.

odottaisit lapseltasi vain täydellisyyttä, tuhoaisit pienen ihmistaimen alun heti alkuunsa.

onneksi Jumala pitää huolen, että et saa lasta.

mene itseesi ja mieti millainen olet.

pienenä vihjeenä, aloita vaikka kirjoittamastasi tekstistä...................

Vierailija
20/129 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin ja muiden halveksimisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi