Miksi sitä Kaunis pieni elämä -blogia pidetään ärsyttävänä?
Törmään jatkuvasti siihen, että eri keskustelupalstoilla moititaan kyseistä blogia teennäiseksi / ärsyttäväksi ym. Miksi? En näe / koe mikä kyseisessä blogissa on niin tuohduttavaa ja ärsyttävää? Minusta se on tunnelmallinen, ihana ja aito..
Voisiko joku valaista?
Kommentit (96)
tylsä ja typerä. En jaksa seurata tuollaista siloittelua ja merkkivaatteiden kanssa säheltämistä. Ei, en ole kade. Jos ovat varakkaita niin se raha minulle kyllä kelpaisi. En tosin hankkisi samoja asioita niillä rahoilla.
Eli olet kateellinen.
hankkineet. Ja johan sanoin, että ne rahat kelpaisivat. Kade en osaa olla jostain sellaisesta, mitä en halua; en halua lapsilleni samanlaisia vaatteita, en samanlaista kotia enkä muutakaan. RAha kelpaisi minulle, mutta en KADEHDI sitä. Get the point?Niin. Se on ihan ymmärrettävää, että sitä kateutta ei myönnä. Olet kateellinen rahoista, siksi kyseinen blogi ärsyttää sinua.
Joistakin muista asioista voin tuntea kateutta kuten jokainen.
Tuo blogi ei ole minun kateuteni kohde.Voisitko opetella lukemaan ihan suomenkieltä?
tylsä ja typerä. En jaksa seurata tuollaista siloittelua ja merkkivaatteiden kanssa säheltämistä. Ei, en ole kade. Jos ovat varakkaita niin se raha minulle kyllä kelpaisi. En tosin hankkisi samoja asioita niillä rahoilla.
Eli olet kateellinen.
hankkineet. Ja johan sanoin, että ne rahat kelpaisivat. Kade en osaa olla jostain sellaisesta, mitä en halua; en halua lapsilleni samanlaisia vaatteita, en samanlaista kotia enkä muutakaan. RAha kelpaisi minulle, mutta en KADEHDI sitä. Get the point?Niin. Se on ihan ymmärrettävää, että sitä kateutta ei myönnä. Olet kateellinen rahoista, siksi kyseinen blogi ärsyttää sinua.
Tuo blogi ei ole minun kateuteni kohde.Voisitko opetella lukemaan ihan suomenkieltä?
Kun argumentit loppuu, aletaan mennä henkilökohtaisuuksiin. En ole yksinkertainen, kiitos vain. Ja koulutukseltani olen filosofian maisteri pääaineena suomen kieli (joka muuten kirjoitetaan erilleen), eli lukutaidossa ei ole vikaa.
Eli olet kateellinen.
Tuo blogi ei ole minun kateuteni kohde.Voisitko opetella lukemaan ihan suomenkieltä?Kun argumentit loppuu, aletaan mennä henkilökohtaisuuksiin. En ole yksinkertainen, kiitos vain. Ja koulutukseltani olen filosofian maisteri pääaineena suomen kieli (joka muuten kirjoitetaan erilleen), eli lukutaidossa ei ole vikaa.
että täällä on heti ties mitä maistereita, kun argumentit loppuu! No jos olet maisteri (?) niin luulisi ällin riittävän käsittämään asioita laajemmin kuin vain vänkäämään. Kaikki ei ole kateutta, tiesitkös sitä.Terv. Ei-maisteri
mistä asioista minä olen kateellinen. Kauniista ulkonäöstä, en mistään muusta, ja kauniita ihmisiä on tosi paljon, joten tunnen kyllä usein kateutta. Tästä blogista en suorastaan vaivaudu ärsyyntymään, mutta koska en hänen ulkonäköään pidä erityisen kauniina (periaatteessa paperilla on kaunis ihminen, siis hoikka, hyvät värit jne mutta ei vain ole minusta kaunis, ei toki rumakaan) niin ei hänellä ole mitään muutakaan mitä kadehtisin. Kuitenkin jokin tuossa blogissa "hiertää", ehkä se henkilö nyt vain vaikuttaa jotenkin tekopyhältä. Enhän tunne häntä yhtään ihmisenä, joten tuo ei ole mikään kirkossa kuulutettu mielipiteeni, sellaisen VAIKUTELMAN vain saan. Voin olla oikeassa tai väärässä ja ilman muita todisteita pitäydyn nyt tässä vaikutelmassani.
selkeästi markkinointimielessä sitä pidetään. Melkein enemmän minua ihmetyttää ihmiset, jotka pitävät blogia, vaikka eivät edes hyödy mitenkään elämänsä esittelemisestä netissä.
Tekstit olivat kovin yksinkertaisia, mutta kuvat ihan nättejä mainoskuvia.
En koe saavani mitään noista blogeista yleensäkään, joten ei niitä tule seurattua.
Saattaisin kyllä olla hieman kateellinen heidän talostaan, jos se olisi pääkaupunkiseudulla... :)
mistä asioista minä olen kateellinen. Kauniista ulkonäöstä, en mistään muusta, ja kauniita ihmisiä on tosi paljon, joten tunnen kyllä usein kateutta. Tästä blogista en suorastaan vaivaudu ärsyyntymään, mutta koska en hänen ulkonäköään pidä erityisen kauniina (periaatteessa paperilla on kaunis ihminen, siis hoikka, hyvät värit jne mutta ei vain ole minusta kaunis, ei toki rumakaan) niin ei hänellä ole mitään muutakaan mitä kadehtisin. Kuitenkin jokin tuossa blogissa "hiertää", ehkä se henkilö nyt vain vaikuttaa jotenkin tekopyhältä. Enhän tunne häntä yhtään ihmisenä, joten tuo ei ole mikään kirkossa kuulutettu mielipiteeni, sellaisen VAIKUTELMAN vain saan. Voin olla oikeassa tai väärässä ja ilman muita todisteita pitäydyn nyt tässä vaikutelmassani.
voi tulla puhtaasti huonosta suomen kielen käytöstä (miksi ihmeessä hän ei kirjoita ruotsiksi joka selvästi on hänen käyttökielensä??). Kävin nyt pitkästä aikaa uudestaan vierailulla blogissa (käyn katsomassa hienoja kuvia toisinaan) ja esim. näin hän kirjoittaa: Kirja on ollut meillä lainalla omalta kultasiskoltani,
mutta nyt voin sen palauttaa ilman tyttöni itkuja :). Ruotsiksi tuo voisi kuulostaa jopa ihan aidolta puheelta.
ja akateemisille. Ei millekkään junttikansalle ja siksi ne ei sitä ymmärrä kun pyyhkii yli hilseen.
ja akateemisille. Ei millekkään junttikansalle ja siksi ne ei sitä ymmärrä kun pyyhkii yli hilseen.
siinä blogissa sitten on niin vaikeaselkoista, kerrotko esimerkin?
niin olen mielellään sivistymätön juntti. Aika tyhjäpäistä meininkiä, ei voi mitään. Mutta mitä tätä palstaa on seurannut niin eivätpä nämä so-called-akateemiset ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
Mä luen sitä välillä ja katselen kuvia ihan inspiraatiota hakien, että mitä kivaa laittaisin itselleni tai meille kotiin.
, eikä kyllä miehensäkään. Maakunnassa asuvia yrittäjiä, kokoomuksen, keskustan tai rkp:n äänestäjiä. Siinä mielessä ovat sivistyneitä, että musiikkia harrastetaan ja matkustelun arvo ymmärretään. Ja kauniiden (ei välttämättä tyylikkäiden) asioiden ja esineiden. Ja kotikasvatuksen.
ja ammattimaisen näköisiä, perhe on kaunis ja varmastikin harmoninen, talo ja sisustus kivoja. Ainoa mikä ärsyttää, on tekstit, jotka on kuin 8- vuotiaan kirjoittamia. Mutta ei kukaan ole täydellinen, en siis vietä aikaani pohtien blogin virheitä.
Mielestäni blogi on todella ihana. Kuvat kauniita, perhe kuin kiiltokuva, nainen tosi taitava käsistään. Blogista saa inspiraatiota sisustamiseen ja pikkupuuhasteluun, eli sitä kannattaa vilkaista, jos oma olo on saamaton. Johan tulee lisäenergiaa: "mäkin haluan tehdä jotain noin hienoa".
Ja se, mikä huvittaa, on ihmisten kateus. En ymmärrä, miksi blogia pitää lukea, jos se ärsyttää. Olisi mielenkiintoista tietää, minkälaisia ovat ihmiset, jotka sitä haukkuvat. Luulenpa, että he eivät ole onnellisesti naimisissa / ulkonäkö ei ole kovin hehkeä / sisustamiseen ei löydy silmää / ovat laiskoja / ovat köyhiä.. Eli semmoisia, jotka kokevat blogistin elämän liian täydellisenä, liian erilaisena kuin omansa. "Miten yksi ihminen voi saada niin paljon?" Voi kateutta.
Minä ainakin tulen seuraamaan blogia jatkossakin. Fiilistellen, ihaillen, mutta en varmasti kateellisena (paitsi terveellä tavalla: voi kun osaisin tehdä tuollaisen, pitäisköhän kokeilla..).
tuun hyvälle tuulelle kun luen tuollaisia iloisia ja kauniita blogeja. Eikait sitä kuvittelekaan, että sillä bloginpitäjällä olisi joka päivä yhtä hymyä ja rakkautta vain, kaikilla meillä murheemme on. Mutta ei kaikkea kannata jakaa, eikä tarvitse!
Minusta blogi on inspiroiva ja kaunis.
mun mielestä aivan ihana blogi :) suruja ja murheita on maailma pullollaan, ei niistä blogissa tarvitse kirjoittaa.
Eikös blogien idea juuri ole se, että tarjoilla sievää kuvaa ja tarinaa jostakin aiheesta. Vähän kuin kuvalehteä lukisi.
On munkin lapsilla valkoisia paitoja ja voisin ihan hyvin ostaa lacosten paidan ihan vaan sen takia, ettei niitä vielä tuolla kaapissa yhtään ole. Ei lacosten pikeepaita nyt niin kallis ole, etteikö muutamaa voisi ostaa.