Miksi sitä Kaunis pieni elämä -blogia pidetään ärsyttävänä?
Törmään jatkuvasti siihen, että eri keskustelupalstoilla moititaan kyseistä blogia teennäiseksi / ärsyttäväksi ym. Miksi? En näe / koe mikä kyseisessä blogissa on niin tuohduttavaa ja ärsyttävää? Minusta se on tunnelmallinen, ihana ja aito..
Voisiko joku valaista?
Kommentit (96)
se kirjoituspuoli siinä on mikä tökkii, onhan ne kuvat tosi hyviä. Blogisti ei blogin perusteella osaa kovin hyvin suomea ja ruotsiahan hän taitaakin puhua elävässä elämässä. Tuosta tekstistä saa kuvan, että blogisti on vähän yksinkertainen, vaikka ei sitä varmastikaan ole.
Ainakin molemmilla miehen vanhemmilla on ihan supisuomalaiset nimet etunimeä myöten. Taitaa vaan olla laitettu ruotsinkieliseen kouluun kun eikös mies ole Vaasasta kotoisin.
ko. henkilö ei tosiaankaan ole ruotsinkielinen, vaan miehensä on. Bloggaaja on kuitenkin ihan perus seinäjokelainen.
Olenko mä ainoa, joka inspiroituu siitä blogista? Mä luen sitä välillä ja katselen kuvia ihan inspiraatiota hakien, että mitä kivaa laittaisin itselleni tai meille kotiin.
Hurjasti nainen tekee itse remonttijuttuja. Ihan selvästi sieltä tulee ilmi ettei rahaa käytetä ylettömästi joka suuntaan. On paljon itse tehtyä ja lahjaksi saatua sekä korjataan ja maalataan vanhaa. Esim. vessan remontissa allaskaappi ja peli vain maalattiin eikä ostettu uutta. Siivoushuoneen remontissa ole alelaarista löytynyt tapetti ja vanha ikean allas löysi uuden paikan. Ne tasot ja hyllytkään eivät olleet mitään kalliita, ihan vaan maalattuja.
Hyviä ideoita toteutettavaksi pienelläkin rahalla!
jokunen vastasi tähän ketjuun että ei tiedä mikä siinä ärsyttää. tunnen muutaman uskovaisen ns. hyvätuloisen, varakkaan perheen ja valitettavasti heidän kanssani samanikäiset lapsensa ovat kovasti tekopyhiä ja teennäisiä. en tiedä onko tässä sitten kyse samasta asiasta. enkä nyt väitä että kaikki uskovaiset olisivat tekopyhiä ja teennäisiä!
Ainakin molemmilla miehen vanhemmilla on ihan supisuomalaiset nimet etunimeä myöten. Taitaa vaan olla laitettu ruotsinkieliseen kouluun kun eikös mies ole Vaasasta kotoisin.
ko. henkilö ei tosiaankaan ole ruotsinkielinen, vaan miehensä on. Bloggaaja on kuitenkin ihan perus seinäjokelainen.
Oli kuulema anopin = miehen äidin tekemä.
Toisaalta ymmärrän, että joitain saattaa ärsyttää. Sitä en kylläkään ymmärrä miksi blogia pitää silti seurata ja ottaa asiakseen haukkua sitä pitkin nettiä.
Blogissa varmaan ärsyttää se, että perheellä tuntuu olevan kaikki ihanaa ja onnellista. Toisaalta, kuka haluaa kirjoittaa blogissaan kovin murheellisia asioita?
Mun mielestä blogin koti on todella kaunis.
KPE-blogissa on ammattimaiset kuvat. Omassa päivätyössäni olen tekemisissä myös valokuvien kanssa, ja KPE-blogin kuvat on ottanut henkilö, jolla on käsitystä siitä, miten kuvat tulee kuvata.
mutta olen ajatellut aina että tuossa blogissa kuvat nimenomaan EIVÄT ole ammattimaisia. Hän käyttää aina sitä samaa tyyliä, että joku kohta korostuu ja muu on suttua. ihan ok mutta kun se on päivästä toiseen niin alkaa tökkiä. Nyt en ole aikoihin lukenut aktiivisesti mutta jossain vaiheessa hän hokasi tuon tempun ja käytti sitä sitten koko ajan.
Itse kadehdin paria ystävääni, jotka julkaisevat mm fb:ssä tosi hienoja kuvia ja minusta ne ovat ihan eri tasoa kuin nuo blogin kuvat.
Ihanat, kauniit blogit lopettavat toimintansa idioottien av-palstalaisten takia!
Kaunis pieni elämä on juuri sitä mitä blogin nimi sanoo ja jos ei jotkut köyhät lähiö yh:t sitä ymmärrä, niin aloittakoon oman Ruma ikuinen painajainen -bloginsa! Idiootit...[/ Paljon kadehdittavampi on elämä, jota he oikeasti elävät!
Törmään jatkuvasti siihen, että eri keskustelupalstoilla moititaan kyseistä blogia teennäiseksi / ärsyttäväksi ym. Miksi? En näe / koe mikä kyseisessä blogissa on niin tuohduttavaa ja ärsyttävää? Minusta se on tunnelmallinen, ihana ja aito..
Voisiko joku valaista?
Huonoja uutisia tulee tuutin täydeltä joka paikasta. Niitä en halua blogeista lukea. Ehkä se on niin epätavallista, että joku voi olla onnellinen tavallisesta arjesta ja jaksaa jakaa toivoa. Hyvää on oikeasti olemassa ja kaikilla on samat oikeudet olla onnellinen omasta elämästään. Pääasia, että että se blogi on olemassa. Jokainenhan tuottaa omaa tuotostansa. Tämä on mielenkiintoisesti koottu blogi. Mä suljen heti blogin, jossa valitetaan rahapulasta, ei ravitse minua. Kaunis on ihanaa!
Osaisiko joku sanoa, mitä kuvankäsittelyfiltteriä noissa blogin tunnelmakuvissa on käytetty? :) Kauniita ja ihania.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 13:30"]
Osaisiko joku sanoa, mitä kuvankäsittelyfiltteriä noissa blogin tunnelmakuvissa on käytetty? :) Kauniita ja ihania.
[/quote]
Muistaakseni kertoi joskus käyttävänsä Picmonkey-ohjelmaa?
omasta mielestäsi maailmassa mitään teennäistä? Se yleensä ärsyttää, ja vaikka juuri sinä et ko blogia pidä teennäisenä, niin joku muu voi pitää.
ihana, kaunis.
Kateuttaan panettelevat.
Muuta ärsyttävää en ole huomannut. En ole vakilukija. Kurkkaan kauniita kuvia silloin tällöin, en lue blogia koskaan, koska kirjoitustyyli häiritsee.
mutta ei se ärsytä tms. Tylsät asiat kun on helppo sivuuttaa.
tai siis siloiteltu versio. Kaunista, niin niin kaunista - se ihan alkaa rasittaa. Tykkään enemmän oikean elämän näkymisestä. Aina ei ole siistiä, aina ei ole hyvällä tuulella, aina ei ole vain kaunista. Lapset riehuu ja sotkee, itse on tukka takussa ja väsynyt.
Mutta se nyt on makuasia. Voihan sitä tykätä siloitellustakin ja inspiroitua siitä.
mutta onhan se selvää, että sen blogin tarkoitus on markkinoida sitä heidän nettikauppaansa. Ja se on sitten yritetty piilottaa päivityksiin, siis mainostaminen ja myyntipuheet. Ehkä se teksti sen takia on jokseenkin epäluontevaa luettavaa, ei siis ole aitoa kerrontaa perheen arjesta kuten moni muu blogi.
Mutta mulle ihan sama, kukin pitää sellaista blogia kuin parhaaksi näkee, ja jos he saavat asiakkaita = tuloja tolla konstilla, niin sittenhän se toimii.
Ei yhdessäkään tule se totuus ilmi. Jos tulisi, niin ei niitä varmaan kukaan lukisi. Eiköhän noissa aina ole lähtökohtana esitellä se blogin aihe jollain tietyllä tavalla.
Vaikka näyttäisi siltä, että kuvataan oikeaa elämää, niin siltikin ne kuvat on lavastettuja. Näin uskon sen perusteella, mitä itse olen nähnyt :D
saa helposti lisää kun panostaa siihen kirjoituksen luontevuuteen enemmän. Ei tarvitse kertoa niitä ikäviä asioita arjesta vaan ihan vain kirjoittaa teksti soljuvammaksi. Rehellisesti sanottuna blogin teksti on teennäistä ja töksähtelevää. Blogi on muuten viihdyttävä ja blogisti taitava kuvaaja.
lukijamäärät ovat laskusuunnassa ja tekijä käy itse tekemässä tällaisia aloituksia, että tulisi uusia uteliaita kävijöitä.
Vaikea uskoa, että mikään paljastelu lisäisi merkittävästi kaupankäyntiä. Ei ihmiset osta saippuatelinettä tai lampunjalkaa siksi, että joku esittelee lapsiansa blogissaan.
Aihepiiri on kovin suppea, jos esillä on samat seinät, mööbelit, lapset ja satunnaiset matkat massa kohteisiin. Se ei tarkoita etteikö sellainen voi kiehtoa hyvinkin monia ihmisiä.
Siksi mielestäni tällaiset blogit toimivat insiroivina lähteinä sellaisille, jotka eivät oikein itse keksi tai jaksa niin paljoa. Oikeastaan tuonkin blogin voi katsoa olevan tärkeä ja esimerkillinen kannustin (makuja on tietenkin monia, ei kaikkien tarvitse laittaa koko kotiaan long island tyyliin, tyylisuunta ei ole se pointti.)