Miksi sitä Kaunis pieni elämä -blogia pidetään ärsyttävänä?
Törmään jatkuvasti siihen, että eri keskustelupalstoilla moititaan kyseistä blogia teennäiseksi / ärsyttäväksi ym. Miksi? En näe / koe mikä kyseisessä blogissa on niin tuohduttavaa ja ärsyttävää? Minusta se on tunnelmallinen, ihana ja aito..
Voisiko joku valaista?
Kommentit (96)
se kirjoituspuoli siinä on mikä tökkii, onhan ne kuvat tosi hyviä. Blogisti ei blogin perusteella osaa kovin hyvin suomea ja ruotsiahan hän taitaakin puhua elävässä elämässä. Tuosta tekstistä saa kuvan, että blogisti on vähän yksinkertainen, vaikka ei sitä varmastikaan ole.
siitä hänen blogitekstistään saa kuvan jne. Olisiko sitten niin, että tosiaan pääideana on markkinoida omia tuotteitaan/tekemisiään, ja siksi ei kirjoita omalla äidinkielellään, jolla taatusti saisi aikaan mielenkiintoisempaa tekstiä, mikäli olisi tehnyt siis blogin vain halusta jakaa elämäänsä. Eihän tässäkään mitään vikaa ole, mutta sen voisi myöntää eikä väittää, että muuten vain alkoi pitää blogia= jälleen teennäistä.
kerrotaan asiat söpöstelytyyliin ikään kuin koskaan ei olisi mitään arkista. Lapsilla on ykköset päällä kotonakin ja äiti jaksaa aina askarrella ja leipoa. Sen vuoksi teksti vaikuttaa teennäiseltä ja sokeroidulta.
todella, todella naiivi tai sitten taitavasti piiloleuhka :) Tai sitten vain hirmu huono kirjoittaja (ruotsinkielinen?). En osaa kauhea tarkasti selittää, mutta just tällaiset "tulimme punaposkisina kotiin metsäretkeltä ja mieheni olikin sillä aikaa tullut lounastauolle kotiin ja tehnyt meille porkkanakeiton valmiiksi ja leiponut myös sämpylöitä. Lapsille hänellä olikin sitten yllätyksenä yllätyksenä tulevan viikonlopun kunniaksi parit iPadit joiden hankkimista olinkin jo ehtinyt miettiä. Nämä ovat kyllä todella kätevät lasten peleissä ja blaa, blaa". Ihan kuin se nyt olisi ihan joka perheessä ihan tavallista että mies ilmestyy lounaalle iPadit kainalossa jotta lapset pääsee pelaamaan.
Juu, saa vetää kateuskortin esiin, enkä osaa tässä nyt oikein ilmaista itseäni.
Tykkään monista blogeista ja ihailenkin sekä toivoisin itse olevani yhtä aktiivinen/varakas/hyvällä maulla varustettu/hyvä kirjoittamaan, mutta tuo blogi saa minut tuntemaan vain väristyksiä. Joskus käyn sitä katsomassa kauniiden kuvien vuoksi, mutta se siirappi jotenkin saa ällöreaktion aikaan. Sisustuksessa hänellä on kuvissa aina jotain kivaakin, mutta se kokonaisuus ei ole minun makuuni.
Se blogi on perustettu markkinoimaan bloginpitäjän nettikauppaa! Minä olen aktiivinen Huutis-myyjä (lastenvaatteet) ja minulla on lastenvaate-aiheinen blogi, josta on suorat linkit myynnissä oleviin kohteisiini.
KPE-blogissa on ammattimaiset kuvat. Omassa päivätyössäni olen tekemisissä myös valokuvien kanssa, ja KPE-blogin kuvat on ottanut henkilö, jolla on käsitystä siitä, miten kuvat tulee kuvata. Lisäksi peruspokkaria parempi kalusto ja jokin hyvä kuvankäsittelyohjelma hänellä on.
Ärsyttää ainoastaan se, että ostetaan 2-vuotiaalle Lacosten vitivalkoien paita, ja laitetaan siitä kuva blogiin "Ostettiin väähn kesäpaitojan pojalle" -tekstillä.
Miksi pitää Lacosten logo näkylä pikkulapsen paidassa? Miksei halvempi kelpaa?
Onko järkeä ostaa vitivalkoista 2-vuotiaalle?
Vähän ärsyttää myös, koska ovat uskiksia. Menneet tosi nuorena naimisiin.
Kateellinen olen energiasta, rahasta ja flyygelistä. Itselläni ei ole energiaa mihinkään ylimääräiseen kodin kaunistamiseen, kunhan perussiistinä pysyy. Rahaa olisi iva olla enemmän (perheemme netto n. 4000/kk). Ihana ruskeatukkainen, boheemi ja musikaalinen on omankin mieheni, mutta flyygeliä olisi koko perheen miellyttävämpi soittaa, kuin omaa raskassoittoista rotjakettamme.
tylsä ja typerä. En jaksa seurata tuollaista siloittelua ja merkkivaatteiden kanssa säheltämistä. Ei, en ole kade. Jos ovat varakkaita niin se raha minulle kyllä kelpaisi. En tosin hankkisi samoja asioita niillä rahoilla.
on ammatiltaan käsittääkseni sisustussuunnittelija tjsp? Eli markkinoi myös omaa työtään blogin kautta -> lisää asiakkaita. Se selittää sen, että kuvissa kaikki on aina viimeisen päälle :).
Ja homma kai tosiaan toimii, koska hän blogia on jo noin kauan pitänyt.
t. nro 7
todella, todella naiivi tai sitten taitavasti piiloleuhka :) Tai sitten vain hirmu huono kirjoittaja (ruotsinkielinen?). En osaa kauhea tarkasti selittää, mutta just tällaiset "tulimme punaposkisina kotiin metsäretkeltä ja mieheni olikin sillä aikaa tullut lounastauolle kotiin ja tehnyt meille porkkanakeiton valmiiksi ja leiponut myös sämpylöitä. Lapsille hänellä olikin sitten yllätyksenä yllätyksenä tulevan viikonlopun kunniaksi parit iPadit joiden hankkimista olinkin jo ehtinyt miettiä. Nämä ovat kyllä todella kätevät lasten peleissä ja blaa, blaa". Ihan kuin se nyt olisi ihan joka perheessä ihan tavallista että mies ilmestyy lounaalle iPadit kainalossa jotta lapset pääsee pelaamaan.
Varakkaiden pitämissä blogeissa ärsyttää (ok, ehkä se on kateus, mutta se on ärsyttävä tunne) se, että asiat, joiden bloggaaj tietää olevan epätavallisia tavallisten pulliaisten arjessa, esitellään ihan tuikitavallisena elämänä:
- tosi kalliit merkkivaatteet pienillä lapsilla
- Kpe: lounastauolla kotiin ilmestyvä ihana komea pehmoisä, joka pyöräyttää kasviskeiton.
- tiheät ulkomaamatkat kalliisiin kohteisiin
ym. ym.
en ole kyseistä blogia lukenut mutta en oikein ymmärrä kommentteja "miksi pitää 2-vuotiaalle ostaa, miksei halvempi kelpaa" " ihan kuin joka perheessä olisi tavallista että ..."
EI kai blogin tarkoituksena varmaankaan ole kuvata keskivertoperhettä, ja kai sitä nyt saa omille lapsilleen ostaa mitä tykkää. Jos rahaa kerran on niin miksi lasten vaatteet pitäisi ostaa periaatteella kunhan on halpaa?
En osaa kauhea tarkasti selittää, mutta just tällaiset "tulimme punaposkisina kotiin metsäretkeltä ja mieheni olikin sillä aikaa tullut lounastauolle kotiin ja tehnyt meille porkkanakeiton valmiiksi ja leiponut myös sämpylöitä. Lapsille hänellä olikin sitten yllätyksenä yllätyksenä tulevan viikonlopun kunniaksi parit iPadit joiden hankkimista olinkin jo ehtinyt miettiä. Nämä ovat kyllä todella kätevät lasten peleissä ja blaa, blaa".
Täsmälleen noin se kirjoittaa, ja jokin siinä vain ärsyttää, en todellakaan osaa sanoa mikä. En usko olevani hänelle kateellinen mistään, koska mies vaikuttaa maailman tylsimmältä tyypiltä, hänellä on lapsia, ulkonäkönsä ei säväytä. Ehkä tuossa kirjoitustyylissä tulee se vaikutelma, että halutaan kehuskella kaikenmaailman materiaalilla, juuri sellaiseen piilotyyliin. Tämä vaikutelma voi olla myös väärä, mutta kirjoitustyyli nyt vain on sellainen. Ja ainahan se olisi kiva, jos kirjoittaja olisi myös huumorintajuinen.
tylsä ja typerä. En jaksa seurata tuollaista siloittelua ja merkkivaatteiden kanssa säheltämistä. Ei, en ole kade. Jos ovat varakkaita niin se raha minulle kyllä kelpaisi. En tosin hankkisi samoja asioita niillä rahoilla.
Enkä ole kade, vaikken samoissa rahoissa liikukaan. Mutta ainakin sisustusmaku on täysin eri kuin minulla. En tiedä mitään PERSOONATTOMAMPAA kuin tylsääkin tylsemmät Riviera Maisonin kirjotellut kalusteet. YÄK!
En edes tiennyt, että heillä on sisustusliike, mutta ei ainakaan blogimainoksen perusteella tee mieli edes selvittää mikä putiikki kyseessä.
Eli olet kateellinen.
ei koskaan ärsytä mitään, koska ette ole kellekään kateellisia? Onhan se helppo kuvitella, että on itse aina oikeassa, jos pistää toisten mielipiteet jonkun kateuden piikkiin..miten voitte olla noin yksioikoisia?
ja kuvat on hyvin otettu, mutta blogistin omat kuvat näyttää aina niin äärimmäisen ahdistuneilta ja surullisilta, että koko blogi vaikuttaa jonkun "epätoivoisen kotirouvan" tekeleeltä. Että siellä se on vankina näpertelemässä jonninjoutavia paperienkeleitä kun mies pitää flyygelin avulla vankina. Vaikka näin ei asia olekaan, niin ihmettelen, eikö hänestä ole olemassa yhtään hymyilevää tai edes normaalia kuvaa, eikä vain tuollaisia "menetin juuri kotini tulipalossa ja minulla on enää päivä elinaikaa"- tyylisiä.
aivan ihana ja kaunis blogi. kun poika päikkäreillä käväisen sillointällöin kattelemassa ja ihastelemassa.
ihana, että ihmiset käyttävät lahjojaan ja ilahduttavat niillä meitä muita. ja nettikauppakin on tosi hyvä juttu, eikös se ole se yrittäminen mikä kannattaa. hyvä kaunis pieni elämä!
Eli olet kateellinen.
hankkineet. Ja johan sanoin, että ne rahat kelpaisivat. Kade en osaa olla jostain sellaisesta, mitä en halua; en halua lapsilleni samanlaisia vaatteita, en samanlaista kotia enkä muutakaan. RAha kelpaisi minulle, mutta en KADEHDI sitä. Get the point?
ja ymmärrän, etteivät ne tietenkään kuvaa perheen normaalia arkea, vaan ovat markkinointitarkoituksessa otettuja.
Sen sijaan en oikein ymmärrä tekstien ideaa. En saa niistä mitään irti. Tässä elämäntilanteessa minua kiinnostaisi vertaistuen saaminen lapsiperheen vauhdikkaasta elämästä.
Eli olet kateellinen.
hankkineet. Ja johan sanoin, että ne rahat kelpaisivat. Kade en osaa olla jostain sellaisesta, mitä en halua; en halua lapsilleni samanlaisia vaatteita, en samanlaista kotia enkä muutakaan. RAha kelpaisi minulle, mutta en KADEHDI sitä. Get the point?
Niin. Se on ihan ymmärrettävää, että sitä kateutta ei myönnä. Olet kateellinen rahoista, siksi kyseinen blogi ärsyttää sinua.
Kaunista. Sitä kun lukee tulee väkisinkin siivousinto.
kiitos bloginpitäjälle, ilman blogia kotimme olisi paljon likaisempi paikka :).
se kirjoituspuoli siinä on mikä tökkii, onhan ne kuvat tosi hyviä. Blogisti ei blogin perusteella osaa kovin hyvin suomea ja ruotsiahan hän taitaakin puhua elävässä elämässä. Tuosta tekstistä saa kuvan, että blogisti on vähän yksinkertainen, vaikka ei sitä varmastikaan ole.