Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko esimies vaatia vaihtamaan työvuoron

Vierailija
05.04.2011 |

jos on tiedossa operaatio josta tulee sairaslomaa?

Eli minulla ensi maanantaina 2 viisaudenhampaan poisto ja töihin meno heti samalle illalle. Kyseessä siis myyjän työ.

Voiko työnanataja vaatia minua vaihtamaan työvuoron niin etten saa palkkaa siltä ajalta vai onko minulla oikeus saada siltä päivältä sairasloman palkka??

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 22:47"]

Onko se hammaslääkäri työvuoron aikana?

Jos menee lääkäriin työaikana, se on palkatonta aikaa.

Jos taas menet lääkäriin ennen työvuoron alkua ja saat sairaslomaa, saat sairasloman palkan.

Ja tosta lääkärintodistuksesta töissä olemisesta. Jos on lääkärintodistus, ei saa mennä töihin. Jos taas työnantaja pystyykin tarjoamaan työtä, jota sairaslomalla voi tehdä, sairasloma kumotaan kokonaan tai siihen tehdään muutos, jossa mainitaan, ettäcvoi tiettyjä hommia tehdä. Jos sairaslomatodistusta ei muuteta ja menee jalka kipsissä töihin, kompastuu ja murtaa jalkansa uudelleen, vakuutus ei korvaa, koska se katsoo, että lääkäri on todennut työkyvyttömäksi ja koska tästä ei ole välitetty, on kyseessä törkeä huolimattomuus eikä vakuutus ole voimassa.

[/quote]

Miksi sitten ihan työsopimuslaissa todetaan, että sairauslomalla voi tulla töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän