Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2cm auki ja kotiin odottelemaan... :(

Vierailija
28.03.2011 |

Kipeitä supistuksia tulee ja tulee ja tekis mieli itkeä...!!!!! Mutta vasta 2cm auki ja lähettivät juuri takaisin kotiin odottelemaan ja tuli olo että mitä sä turhaa täällä viet aikaamme, ei ole vielä edes kipuja... :( En halua mennä enää takas!! Mutta joka kerta kun uusi supistus tulee, tuntuu että ei kestä enää! :/ Itkettää niin paljon...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan kotiin synnytä.

Vierailija
2/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat mennä sinne, mutta et kuitenkaan koska olivat niin törkeitä. Oletko ensisynnyttäjä? Jos supistuksia tulee säännöllisesti niin mene vaan synnärille, synnytys voi edetä nopeaankin. Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytä niille että tosiaan saattuu.

Vierailija
4/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi tosiaan kestää monta tuntia. Jos tuntuu kuitenkin siltä, ettet kestä olla kotona, niin sen kun menet sinne synnärille. Sanot, että olet siellä osaston oleskeluhuoneessa, piste. Huonolla tuurilla kun voi käydä niin, että synnytys eteneekin yhtäkkiä nopeasti ja sitten tulee kiire synnärille ja/tai ei ehditä antaa kivunlievitystä.

Vierailija
5/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jajäädä sinne,einesinua poliisin kanssa kotiin pistä. Itelläni oli samahomma aikoinaan, ja ilmotinetten lähdeennekuin nyytti on kainalossa. eikä ne oikein muuta voinut, kuin ottaa sairaalaan sisälle. Vaatikaa palvelua prkl.

Vierailija
6/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä suurin osa oli tuota avautumisvaiheen kärvistelyä.

Vierailija
7/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin ja kerro, kuinka kipeä olet.

Eivät ne minullakaan meinanneet uskoa, että supistukset tosiaan olivat kipeitä. Olin siis ollut osastolla käynnistyksen takia. Suorastaan vaadin että katsovat, kuinka paljon olen auki ja sitten tulikin kiire saliin.

Tosiaan, synnytys voi edetäkin nopeasti joten vaadi hoitoa.

Kovasti tsemppiä tulevaan =)

Vierailija
8/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroi koko kämppä tai leivo vaikka pullaa. Jotain, mikä antaa sinulle muuta tekemistä ja antaa vauvalle vauhtia. Pullan leivonta saattaa kyllä jäädä kesken... :)

Mutta ihan oikeasti, odottaminen on tylsää ja ikävän tuntuista. Ilmeisesti synnytys ei ole vielä kunnolla käynnissä kun kotiin pistivät. Varmaan pian pitää mennä takaisin, mutta yritä saada aika kulumaan siihen asti. Kävely, siivous ym. ihan oikeastikin auttaa vauvaa laskeutumaan.

Vierailija
9/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli 2 cm auki kun menin sairaalaan ja lapsi oli syntynyt 3 tunnin kuluttua siitä. Tosin oli kolmas. Monesko lapsi sulla on tulossa?

Vierailija
10/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kestää... Nyt sun pitäis rentoutua ja liikkua, niin se avautumine nopeutuu ja halpottuu.

Mene sinne heti takasin, jos vähääkään tuntuu, ettet kestä kipuisi, etkä lähde pois!

Vierailija
11/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin kun olin 3cm auki epiduraali koska meinas kivusta jalat pettaa...(kaynnistetty synnytys oli). Oli juuri katiloiden vaihto ja eka katilo sanoi ettei nyt viela voida antaa laakitysta kun on niin vahan auki mutta toka sanoi etta katso nyt kun toisella on mahdottomat kivut. Onneksi antoivat ja ei mennyt kauaa kun lapsi syntyi.

Vierailija
12/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa oikeesti!

Vierailija
13/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt lähtemään, mutta jos et niin heti jos tuntuu sille, ettei kotona kestä niin takaisin synnärille.

Itse olin ekasta 5cm auki ekasta eikä tahtonut ekaks edetä mihinkään, kunnes yks kaks oli tuntia myöhemmin vauva sylissä. Kakkosesta synnärille mennessä 2cm auki, ei tapahtunut mitään ja sektio jo suunnitteilla aamuksi, kun vauvalla sydänäänetkin alkoi olla huonommat kun ois tarvinnut. Onneksi sitten jälleen yks kaks aukesin 03:15-> 8cm ja 04:17 oli vauva sylissä.

Vierailija
14/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin sairaalaan mennessä auki 3cm mutta laittoivat kotiin vielä odottelemaan kun ei supistukset olleet niin kivuliaita että olisin voinut jäädä sinne... ja kaikki synnytykset kestäneet alle 6h ja sairaalaankiin matkaa 100km, ei ollut kiva kun joutui takaisin kotiin odottelemaan että supistukset alkaa olla kivuliaampia....

Vierailija
15/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tosiaan tulossa ja sairaalassa olin ilmeisesti liian ystävällinen ja hyvinvoivan oloinen... Sairaalaan matkaa n.50km joten tuntuu hölmöltä ajella tuota väliä, mutta kai sinne vielä illan mittaan palataan.. Tosi tosi inhottava fiilis ja vannoin jo miehelle ettei ikinä toista, ei ikinä... Pitää koittaa pitää mielessä tämän kaiken päätteeksi odottava palkinto.. Mutta en kyllä ihan tällaista osannut odottaa..

Vierailija
16/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tosiaan tulossa ja sairaalassa olin ilmeisesti liian ystävällinen ja hyvinvoivan oloinen...

Pitää koittaa pitää mielessä tämän kaiken päätteeksi odottava palkinto.. Mutta en kyllä ihan tällaista osannut odottaa..

Ei se ajelu hölmöä ole, kyllä muutkin sitä ajelevat. Jos sairaala on pieni, siellä voi ihan oikeasti olla tilanpuutetta ja käännyttävät kotiin avautumaan rauhassa. Avautumisvaihe voi ensisynnyttäjällä kestää monta tuntia ja kipeäähän se tekee, ei voi mitään. Monet lisäksi tykkäävät viettää avautumisvaiheesta mahdollisimman suuren osan kotona, koska siellä saa liikkua, äännellä ja muutenkin olla ihan vapaasti. Sairaalassa et välttämättä pääsisi suoraan saliin, vaan joutuisit joka tapauksessa pienen oleskelutilaan odottelemaan ehkä moneksikin tunniksi. Saliin otetaan vasta sitten kun tarvitaan kivunlievitystä tai synnytys on ihan kunnolla vauhdissa.

Avautumisvaiheen alkupuolella ei edes oikein ole hirveästi kivunlievitystä tarjolla, vaan sairaalassakin tarjotaan kuumaa suihkua, kävelemistä, jumppapalloa, puolapuita, kaurapussia jne. Epiduraalia ei voi antaa liian aikaisin, ilokaasusta tulee oksennus jo sitä käyttää liikaa ja niin edelleen.

Esikoisen synnytys voi tosiaan kestää lähemmäs vuorokauden, eli koita ottaa rauhallisesti. Soittele sinne sairaalalle ja kysele AINA kun mietityttää. Kuulostele oloasi ja pidä mielessä, että se automatka pitää kuitenkin jossain vaiheessa ajaa ja jos olo on tosi paha, on autossa vyötettynä istuminen vähemmän mukavaa.

Vierailija
17/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän viesteistä tuli jo paljon parempi olo!! Ei ole enää niin hölmö olo ku tuntu et änkeen liian pian sinne ja jaksaa nyt paremmin kärvistellä kotona ku tuntuu että en ole ainoa ja muutkin on tästä selvinny :) Ja lisäksi kun tuli hyvät perustelut sille miksi KANNATTAA olla kotona niin kauan kuin suinkin, niin yritän nyt piristyä, rentoutua ja sitten uusin voimin matkaan kun alkaa siltä tuntumaan :) Jospa pian olis nyytti sylissä, sitten tämä kaikki unohtuu :)

Vierailija
18/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit miten sääliksi sua käy. Tuossa vaiheessa kaikki on vielä ihan iisiä.

Vierailija
19/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää niin hölmö olo ku tuntu et änkeen liian pian sinne ja jaksaa nyt paremmin kärvistellä kotona ku tuntuu että en ole ainoa ja muutkin on tästä selvinny :)

Kyllä minä toistakin lasta odottaessa soitin parikin kertaa sinne synnärille ja kysyin, että pitääkö näillä ja näillä oireilla lähteä tulemaan. Ei kuulemma tarvinnut ja lapsi syntyi vasta viikkojen päästä... :) Yhtenäkin iltana supisteli varmaan 4 tuntia ihan terhakasti ja sattui, mutta sitten ne supistukset yhtäkkiä lopahtivat ja taas odoteltiin päiviä.

Että ota ihan rauhassa siellä kotona ja mene tosiaan lämpimään suihkuun. Jos pitkä lämmin suihku saa supistukset lopahtamaa, teille tuskin tulee vielä tänään lähtöä laitokselle. Mutta jos supistuksia tulee edelleen samaan tahtiin ja yhtä voimakkaina, niin ei muuta kuin voittoa odottelemaan! :D

Eikä niitä sairaaloiden käytäntöjä tosiaan tiedä, ennen kuin ne kokee itse tai on saanut käydä ihan kunnolla paikan päällä tutustumassa ja ihmettelemässä.

Vierailija
20/56 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit miten sääliksi sua käy. Tuossa vaiheessa kaikki on vielä ihan iisiä.

Oikeesti, ei tuollasia urpoja olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän