Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko esimies vaatia vaihtamaan työvuoron

Vierailija
05.04.2011 |

jos on tiedossa operaatio josta tulee sairaslomaa?

Eli minulla ensi maanantaina 2 viisaudenhampaan poisto ja töihin meno heti samalle illalle. Kyseessä siis myyjän työ.

Voiko työnanataja vaatia minua vaihtamaan työvuoron niin etten saa palkkaa siltä ajalta vai onko minulla oikeus saada siltä päivältä sairasloman palkka??

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en todellakaan ole.

Keuhkoputken tulehduksessakin olen töissä ollut kun työkaverit eivät ole menoistaan joustaneet... saikkua oli määrättynä mutta silti oli mentävä töihin...

Nyt hyvää hyvyyttäni ilmottaisin pakollisesta operaatiosta ja joku muu voi tehdä vuoron mutta uutta vuoroa en tilalle saisi...

Tuntuupas reilulta...

Kannattais siis odottaa että suu tulehtuu niin pahasti että päädyn ensiapuun?

-ap

Vierailija
2/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkillisestä sairaudesta saa, vaikka hammaslääkäristä, jos se on päivystysaika, leikkaus ei sitä ole. Jos et saa tilalle vuoroa, silloin olet oikeutettu käymään siellä työajan puitteissa, mutta palkatta, ja sitten pitää palata takas töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimatta poski turvonneena ja verinen tollo suussa palvelemaan asiakkaita.

Onhan se minun vuoroni ja minulla on oikeus se tehdä ja palkkani ansaita...

-ap

Vierailija
4/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitetaanko viisaudenhampaan poistosta? En tiedä.

Vierailija
5/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse antaa vuoroa pois eikä vaihtaa. Olet palkallisella sairaslomalla. Ei sairasloma ole vain äkillisiin tapauksiin.

Vierailija
6/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tartte lusmuksi haukkua kun taas töissä toipilaana.

Jos jotain suurempaa komplikaatiota tulee niin katsotaan sitten sen mukaan...

-ap

Vierailija
7/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin aamusta kaksi viisaudenhammasta ja samana iltana olin jo päivystyksessä töissä. Otin kasan Buranaa ja sillä pärjäsi. Olo ei ollut paras mahdollinen, mutta kyllä sitä pärjää.

Vierailija
8/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

operaatiosta, hänellä on oikeus pyytää sua vaihtamaan vuoroa.

Vierailija
9/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olsihan tuo nyt fiksua, että itse vaihdat työvuoron. Et sairastu yhtäkkiä, äkillisesti, vaan tiedät ajankohdan etukäteen.

Eli on oikeus.

Vierailija
10/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa etukäteen tiedossa olevasta operaatiosta työnantajalle.

Vierailija
11/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta tavallaan ymmärrettävää mutta silti jotenkin outoa että minua vaaditaan luopumaan palkallisesta päivästä siksi että minun on pakko poistattaa hammas jonka takana on iso mätäpaise... ei mikään huvioperaatio...

-ap

Vierailija
12/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitän asian niin, että työnantaja vaihtaa sinut aamuvuoroon minkä ehdit tehdä ennen hammaslääkäriä ja siten sulle ei tarvitse maksaa turhasta.

Ja tähän työnantajalla on täysi oikeus.

Vierailija
13/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta tavallaan ymmärrettävää mutta silti jotenkin outoa että minua vaaditaan luopumaan palkallisesta päivästä siksi että minun on pakko poistattaa hammas jonka takana on iso mätäpaise... ei mikään huvioperaatio...

-ap

työvuoron ja siitä vuorosta palkan. Ihme nillitystä. Vai pitäiskö työnantajan maksaa sulle siitä, että sä menet poistamaan hampaasi?

Vierailija
14/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton lusmu.

-ap

työvuoron ja siitä vuorosta palkan. Ihme nillitystä. Vai pitäiskö työnantajan maksaa sulle siitä, että sä menet poistamaan hampaasi?

Vierailija
15/41 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät luovu omista vuoroistaan ja se minun vuoroni vain otetaan pois minulta?

eli vaihto siis väärä sana... työvuoron poisto...

-ap

En odota että työnantajan tarvitsee maksaa mun hampaan poistosta mutta kyllä mua harmittaa että pakollinen operaatio ja se käy minulle palkan kannalta miinukseksi... Miksi siis periaatteessa työnantajan pitäisi maksaa flunssastakaan? tai vatsataudista? Miksi ei sitten hampaasta joka myös suunnittelematon vaan hammaslääkärin vaatima operaatio??

Vierailija
16/41 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta! miksi tosiaan työnantajan pitää kärsiä työntekijän sairastumisista? työnantajamaksut on muutenkin todella suuret ja niitä nostavat lisäksi myös sairasajan palkat. Ei mitään järkeä! Jokainen sairastaa omaan piikkiin ja hakee Korvaukset jostain muualta kuin työnantajan persnahasta!

Vierailija
17/41 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2011 klo 16:17"]

mutta kirjoitetaanko viisaudenhampaan poistosta? En tiedä.

[/quote]

Kyllä kirjoitetaan saikkua, ainakin se leikkauspäivä. Kaksi kertaa minulle on tarjottu, mutta en ole tarvinnut.

Vierailija
18/41 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin hammasleikkauspäivän palkattomana. Kävin kysymässä onko se sairauslomapäivä, mutta vastasivat palkanlaskennasta (kaupan alan) TESiä katsottuaan että ei, sillä kyseessä ei ollut akuutti tapaus. Eli palkattomana tai vuoronvaihto.

Vierailija
19/41 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ap aika metka työpaikka. Jos työkaverit voivat itse päättää, milloin ovat töissä ja milloin poissa ja pistävät sinut sitten sairaana töihin (kai tiesit, että saikulla ei saa olla töissä) ja esimiehesi ei vaihda työvuoroja ennalta tiedetyn operaation vuoksi. Kannattaa etsiä uusi työpaikka, sellainen jossa on reilu esimies ja työvuoroista on joustoa joka suuntaan. 

Vierailija
20/41 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 19:43"]

On sulla ap aika metka työpaikka. Jos työkaverit voivat itse päättää, milloin ovat töissä ja milloin poissa ja pistävät sinut sitten sairaana töihin (kai tiesit, että saikulla ei saa olla töissä) ja esimiehesi ei vaihda työvuoroja ennalta tiedetyn operaation vuoksi. Kannattaa etsiä uusi työpaikka, sellainen jossa on reilu esimies ja työvuoroista on joustoa joka suuntaan. 

[/quote]Kerropa syy, miks saikulla ei saa olla töissä. Se vakuutus höpölöpö ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän