Uuden mieheni ex-vaimo varoittaa rakkaani olevan narsisti. Uskoako vai ei?
Kommentit (77)
exän puheet ja luultavasti keskustelisin hänen kanssaan asiasta kunnolla jos siihen on mahdollisuus (miehen tietämättä). Tietysti kannattaa huomioida molemmat näkökulmat ja kuunnella mitä mies kertoo edeltävästä suhteestaan, mutta kyllä tuollainen varoitus on muuta syytä ottaa ihan tosissaan ja suhtautua aika varauksella. Ne ikävät ominaisuudet voi tulla esille vasta aika myöhäisessä vaiheessa suhteessa.
Toisaalta tuo narsisti-leima on aika muodikas eikä välttämättä kuvaa miestä ollenkaan vaan jotain muuta ongelmaa entisessä suhteessa.. mutta harva exä näkee syytä varoittaa uutta puolisoa ihan mitättömistä asioista.
enkä todellakaan minkään eksän juttuihin. Siis kuuntelisin ehkä sen yhden kerran mitä eksällä on sanottavana, jos siis tulisi puhumaan niistä, mutta lähtisin siitä että noissa on hyvin usein kyse katkeruuksista, kaunoista ja kypsymättömyydestä ottaa ero aikuisella tavalla.
Eli se eksä kuka tulee tuollaisia juttelemaan on paljon todennäköisemmin ihan itse se kuvion pahis. En mä lähtisi sotkeutumaan hypoteettisen eksäni uusiin suhteisiin, mutta mulla ei narsistista eksää koskaan ole ollutkaan.
voi olla asosiaalinen eli epäsosiaalinen tai rajatila esim.
Baareissa viihtyvistä miehistä varmaan tosi moni on, ovat siellä kierrättämässä joko vapaaehtoisesti itseään tai sitten pihalleheitettyinä. Meidän lähiössä varmaan suurin osa tuollaisia noista baarien kanta-asiakkaista ja myös naiset samanlaisia.
En ole käynyt baareissa vuosikausiin, ex käy ja hänellä on satoja ystäviä, jotka kaikki pitävät häntä hyvänä jätkänä ja minä olen se pahantekijä.
Eli hän hakkasi minua lasten edessäkin, petti monen kanssa, hajotti kodin omaisuutta, henkilökohtaisia tavaroitani yms., jos kehtasin puhua jollekin ihmiselle, jota hän ei tuntenut...
huoh!
Tämä ihminen vainoaa minua vieläkin, en tiedä, mitä tehdä, kun ei voi muuttaakaan mihinkään.
Mieheni exä nimittäin käytti tätä kikkaa 10 vuotta sitten eli taisi olla ns narsistibuumin edelläkävijä. Nyt kolmen lapsen ja 9 vuoden avioliiton jälkeen voinen sanoa, että exä oli täysin väärässä. Mies on oikea unelma ja sanoisinkin, että miehen vittumaisuus exänsä kanssa on johtunut siitä, että mies ei rakastanut naista pätkääkään ja on myös näin sanonut. Nainen oli vaan roikkunut miehessä ja mies oli ujo ja arka ja vähän ns munaton, ettei uskaltanut naista jättää kuin monen vuoden jälkeen. Jokaisessa on toki narsistisia piirteitä, mutta oikeasti narsisteja on tasan saman verran naisissa ja miehissä ja niitä on alle prosentti koko väestössä ja niistäkin iso osa vankilassa jne.
Kirja "Naimisissa narsistin kanssa" on hyvä. Löytyy kirjastoista.
Toivon todellakin, että olisin tiennyt ne asiat ennen exän tapaamista, niin olisin välttynyt hurjalta määrältä stressiä, ihmettelyä (siis mitä, häh), unettomia öitä (josta seurasi ongelmia töissä) ja harmaita hiuksia. Se nainen oli alkuun kuin unelma, vaikka vaikutti vähän oudolta toisinaan. Ja halusi nopeasti muutamassa kuukaudessa naimisiin... onneksi ei menty. Huh. Puolen vuoden päästä alkoi olla hyvin mustasukkainen, ja oli oudoista syistä raivareita ja itkukohtauksia. Suuttui herkästi, jos olin yrittänyt neuvoa ja auttaa pyytämättä. Ja minun piti vähentää liikuntaharrastuksia, en saanut käydä kilpailuissa edes kerran kuussa, ja piti vähentää (muutenkin vähäistä) yhteydenpitoa sukulaisten kanssa.
Kirja "Naimisissa narsistin kanssa" on hyvä. Löytyy kirjastoista.
Toivon todellakin, että olisin tiennyt ne asiat ennen exän tapaamista, niin olisin välttynyt hurjalta määrältä stressiä, ihmettelyä (siis mitä, häh), unettomia öitä (josta seurasi ongelmia töissä) ja harmaita hiuksia. Se nainen oli alkuun kuin unelma, vaikka vaikutti vähän oudolta toisinaan. Ja halusi nopeasti muutamassa kuukaudessa naimisiin... onneksi ei menty. Huh. Puolen vuoden päästä alkoi olla hyvin mustasukkainen, ja oli oudoista syistä raivareita ja itkukohtauksia. Suuttui herkästi, jos olin yrittänyt neuvoa ja auttaa pyytämättä. Ja minun piti vähentää liikuntaharrastuksia, en saanut käydä kilpailuissa edes kerran kuussa, ja piti vähentää (muutenkin vähäistä) yhteydenpitoa sukulaisten kanssa.
Enpä ole sitä huomannut 7 vuoden aikana.
Kannattaa kysyä, miten ero sujui. Mieheni ero oli hankala ja hankaloittajana hänen exänsä. Tarvittiin haastemiestä, asianajajaa, pesäselvittäjää, lastensuojelua ja pari oikeudenkäyntiä, jotta asiat saatiin hoidettua.
Miehen eksä syytti miestä myös väkivallasta ja insestistä.
Totuus on se, että meissä kaikissa on narsismia, pitää meidät hengissä. Ikävää on se, että se on nykyään muoti-ilmiö eroissa. Mi9ehenikin sai varoituksen asianajajaltaan, että tulee narsismia, väkivalta ja insestisyytökset. Ikävää, että naiset käyttäytyvät näin.
Narsisteja on 1 % väestöstä ja jos jokaista eronnutta naista uskoisi, olisi narsistien osuus noin 40 % miehistä.
...kuin kantapään kautta.
Exäni hakkasi minua ja petti lähes koko suhteen ajan. Oli sairaalloisen mustasukkainen ja manipuloiva. Onnistuin sitten irrottautumaan suhteesta ja hain avioeroa. 2 viikkoa erosta miehelläni oli uusi nainen (tai oli se vissiin ollut sen kanssa jo kun me oltiin naimisissa). Teki asiasta ison numeron facebookissa ja mainosti rakkauttaan tätä uutta kohtaan ylenpalttisesti.
Minä juttelin naisen kanssa, varoitin exän juopottelusta, väkivaltaisuudesta ja pettämisestä. Uusi nainen oli ylimielinen, sanoi mulle että kannattais katsoa peiliin miksi miehen pitää juoda ja pettää (!), olen kuulemma sietämätön ja ruma nainen. "Hauskaa" tässä on se että tämä uusi ihana nainen oli rupsahtanut wt-baariruusu, jolla ylipainoa ja liian pienet vaatteet. Minä täysin raitis himourheilija, eikä ulkonäöllisesti meitä voinut edes verrata. No, sivuseikka..
Nainen nauroi minulle, sanoi että olen kateellinen että mieheni on löytänyt todellisen onnen ja että kuulemma jos taipumusta väkivaltaan on ollut, se on ollut omaa syytäni ja tämän uuden kanssa mieli muuttuu. "Tää on hei tosirakkautta" nainen mainosti kovaan ääneen.
Ero heille tuli 2 kk seurustelun jälkeen. Exäni oli dumpannut tämän uuden naisen kylmästi ja keskitti voimansa mun takaisin saamiseen -jossa ei tod. onnistunut.
Toinen esimerkki on kaverini, jolla oli suhde yhteisen ystävämme miehen kanssa. Tämä nainen sitten tunnusti asian tämän miehen vaimolle, joka kuittasi vaan että "ei pidä paikkaansa, huijaat". Muut jotka suhteesta tiesivät vakuuttelivat tälle petetylle että se pitää paikkansa ja että tämä hänen miehensä käy panemassa vaikka ketä. Mies kiisti, nainen väitti että kaikki ovat vaaan kateellisia heidän onnestaan.
Että näin.
Mieheni exä nimittäin käytti tätä kikkaa 10 vuotta sitten eli taisi olla ns narsistibuumin edelläkävijä. Nyt kolmen lapsen ja 9 vuoden avioliiton jälkeen voinen sanoa, että exä oli täysin väärässä. Mies on oikea unelma ja sanoisinkin, että miehen vittumaisuus exänsä kanssa on johtunut siitä, että mies ei rakastanut naista pätkääkään ja on myös näin sanonut. Nainen oli vaan roikkunut miehessä ja mies oli ujo ja arka ja vähän ns munaton, ettei uskaltanut naista jättää kuin monen vuoden jälkeen. Jokaisessa on toki narsistisia piirteitä, mutta oikeasti narsisteja on tasan saman verran naisissa ja miehissä ja niitä on alle prosentti koko väestössä ja niistäkin iso osa vankilassa jne.
Mulla täysin sama kokemus. Oli vain exän tapa mustamaalata ja heittää kapuloita meidän suhteeseen. Onneksi ymmärsin jutella asiasta myös muiden ihmisten kanssa jotka tunsivat miehen jo pitkältä ajalta.
...kuin kantapään kautta.
Tämä on niiiiiiin TOTTA! Muakin varoitettiin,olin nuori ja typerä,sinisilmäinen ja rakastunut. Ihan oikeasti luulin että exä on kade meidän onnesta mutta totuus iski silmille kuin märkä rätti. Raha-asiat hoidettiin päin helvettiä,miehellä oli koko ajan tarve osoittaa mulle paikkani,halusi jatkuvaa huomiota muilta naisilta yms. Oli kova koulu,mutta tarvitsen sen kaikkien niiden kivojen ja kunnollisten poikien jälkeen. NYt tässä suhteessa osaa todellakin arvostaa sitä tasaista arkea ja sitä että asiat sujuu. En jaksaisi enää vuoristorata suhdetta.
minun exäni ei nyt ole varsinainen narsisti, mutta sanotaanko, että "narsistinen". Minä kirjoitin eron aikana tälle palstalle hänestä kaiken. Puin täällä eroani, anonyyminä kuitenkin.
Nyxä pääsi ketjusta selville ja luki sen kaiken. Kuinka mammat tukivat minua ja vahvistivat, ettei miehessä on jotain "vikaa". Ihmettelin, että nyxä ei yhtään välittänyt.
No, yhdessä exä ja nyxä ovat vieläkin, mutta tässä on erinäisiä kommelluksia ollut ja olen ollut nyxään yhteydessä ja heillä on yhteinen lapsi. Nyt tiedän, että nyxä tietää miehestä kaiken saman kuin minäkin ja heidän suhteensa ei ole helpoimmasta päästä.
Ja ihmettelen edelleen, miksi nyxä ei välittänyt siitä ketjusta, minkä tänne kirjoitin? Minähän en mustamaalannut miestä hänelle, koska en tiennyt hänen lukevan ketjua.
jos ex alkaisi seurustella.
Toisaalta se ehkä vihdoin lopettaisi sairaalloisen vainon minua kohtaan, jos tulisi uusi ihminen elämään.
Mutta voisinko kuitenkaan olla varoittamatta, jos tiedän että uusi nainen on menossa kohti "helvettiä"?
Sittenhän se ei ole enää minun vastuullani jos toinen ei usko minua, mutta yhden kerran varmaan yrittäisin varoittaa.
Minut on kyllä niin täysin mustamaalattu kaikille (ex keroo aivan järkyttäviä valheita minusta joka paikassa), että luultavasti saisin luurin korvaani ...
Törmäsin tällaiseen monen naisen pyörittelijään nettideitin kautta. Varoitin yhtä näistä naisista ( meitä oli siis useita kierroksessa), mutta nainen pysyi vahvana uskossaan. Kyseinen henkilö haluaisi vakiintua nopeasti, on taitava seuramies, erittäin hyvin menestynyt taloudellisesti. Tavallisen tallukan näköinen, ei näytä lipevältä naistenmieheltä.
Kehui eksiään, mutta kuitenkin aina sivulauseessa haukkui heitä. Kun vietimme enemmän aikaa yhdessä, alkoi ilkeily ja vinoilu. Seuraavassa sekunnissa oli taas itse ystävällisyys. Vieraille ihmisille kulissit tärkeitä eli erittäin ystävällinen ventovieraille.
Pettämisen lisäksi on varallisuudestaan huolimatta ahne. Pyyteli ostamaan kotiinsa asioita! Onneksi olen niin pienituloinen, että ei olisi tullut mieleenkään, selvisin taloudellisesti vähäisin vaurioin. Uskon, että hänen tähtäimessään ovatkin varakkaammat leidit, joita ei niin kirpaise ostella. Ja ties mitä sitten lopulta pyydetäänkään, kun suhde etenee.
Tiedän, että kahdella näistä kierroksessa olevista naisista on lapsi, toisella kouluikäinen. Pitäisikö varoittaa? Tiedän, että mies alkaa mielellään hyvin nopeasti leikkimään perhettä ja naisen lapset otetaan mukaan.
Mies muuten myös uhkailee minua eli jätänkö varoittamatta? Onko jossain sivua näistä nettideittihuijareista? Olisi hyvä olla...
Vierailija kirjoitti:
mutta olisi varmaan pitänyt tajuta siinä vaiheessa, kun exä kertoi omista existään. Olivat kaikki (kolmesta oli puhetta) itsekkäitä, äkkipikaisia, laiskoja, kovia riitelemään...
Itse lähden juoksemaan ja lujaa jos mies haukkuu eksiään huoriksi tai edes ämmiksi. Kertoo niin paljon mitä tuleman pitää.
8vuotta yritin kestää miestä joka löi ja kävi kiinni. Bailasi ulko a enemmän ex avokin kanssa kun mun. Petti minkä kerkesi. Ulos päin tietenkin se Mr täydellinen. Sitten tuli se yö kun mojautti päin näköä ja nenä murskautui. Todisteena kuvat. Ja syytteet.
En usko että uusi kunppani Heidi tästä mitään tietää ja tuskin edes uskoo.. Että terkut Turkuun.. Ukkos on oikeasti ihan seko, itsekäs ja ON pettänyt kaikkia naisia.
Kuulostaa pelottavan tutulta. Mistä päin tämä sinun "aarteesi" on?
pääsin pakoon kirjoitti:
Törmäsin tällaiseen monen naisen pyörittelijään nettideitin kautta. Varoitin yhtä näistä naisista ( meitä oli siis useita kierroksessa), mutta nainen pysyi vahvana uskossaan. Kyseinen henkilö haluaisi vakiintua nopeasti, on taitava seuramies, erittäin hyvin menestynyt taloudellisesti. Tavallisen tallukan näköinen, ei näytä lipevältä naistenmieheltä.
Kehui eksiään, mutta kuitenkin aina sivulauseessa haukkui heitä. Kun vietimme enemmän aikaa yhdessä, alkoi ilkeily ja vinoilu. Seuraavassa sekunnissa oli taas itse ystävällisyys. Vieraille ihmisille kulissit tärkeitä eli erittäin ystävällinen ventovieraille.
Pettämisen lisäksi on varallisuudestaan huolimatta ahne. Pyyteli ostamaan kotiinsa asioita! Onneksi olen niin pienituloinen, että ei olisi tullut mieleenkään, selvisin taloudellisesti vähäisin vaurioin. Uskon, että hänen tähtäimessään ovatkin varakkaammat leidit, joita ei niin kirpaise ostella. Ja ties mitä sitten lopulta pyydetäänkään, kun suhde etenee.
Tiedän, että kahdella näistä kierroksessa olevista naisista on lapsi, toisella kouluikäinen. Pitäisikö varoittaa? Tiedän, että mies alkaa mielellään hyvin nopeasti leikkimään perhettä ja naisen lapset otetaan mukaan.
Mies muuten myös uhkailee minua eli jätänkö varoittamatta? Onko jossain sivua näistä nettideittihuijareista? Olisi hyvä olla...
Viittasin siis tähän tapaukseen, joka tuntuu turhankin tutulta.
Eroprosessi menossa. Voin kuvitella, että mies löytää nopeasti uuden. Mä en menisi kuitenkaan varoittamaan, kun ei se uusi sitä uskoisi. Mies on niin mielettömän vakuuttava ja osaa näytellä ihanaa hänellä oli monta eroa ennen muakin ja kaikiasa niissä naisissa oli kauheaa vikaa.
Uskoin täysillä ja säälin miesparkaa. Ei ikinä haukkunut liian ilmeisesti, usein antoi vaan ymmärtää asioita existä ja oli muka tosi hienotunteinen puhuessaan heistä... vasta usean vuoden jälkeen mun silmät aukesivat. Myös tutustuin viimeisimpään exään ja hän on ihan erilainen kuin miehen jutuista olin saanut kuvan.
On epärealistista olettaa, ettei mies mustamaalaa mua ihan samoin. Olen yrittänyt kuvitella, mitä mahtaa musta kertoa ja keksiä muille. Toivoisin, että joku uusi nainen joskus aikanaan ottaa yhteyttä ja kertoo, mitä juttuja mies musta on hänelle levitellyt.
mies vaikutti täydelliseltä. Vuosia myöhemmin ilmeni, että mies oli pahoinpidellyt säännöllisesti ja mustamaalannut tätä naista. Nainen ei koskaan kertonut mitään narsismista tai mistään silloin, otti vaan kaiken vastaan, mutta oireilu näkyi kyllä uloskin päin.