Uuden mieheni ex-vaimo varoittaa rakkaani olevan narsisti. Uskoako vai ei?
Kommentit (77)
luonnehäiriöiseksi epäilemäni mies (jonka kanssa en siis ole ollut romanttisessa suhteessa) harrastaa nimenomaan ihmisten, erityisesti omien kumppaneiden (mukaanlukien nykyisen vaimon... sekä muiden säätöjen...) mustamaalausta.
Hyvin lipevä tyyppi sinänsä: se mustamaalaus ei koskaan mene "yli" vaan on hirveän hienovaraista, joskus pirullisen humorististakin, alkuun tosi uskottavaa ja myötätuntoa herättävää (eikä liian läpinäkyvää itsesäälissä rypemistä). Vasta ajan kanssa heräsin ihmettelemään että missähän mahtaa olla vika, kun JOKA IKISESTÄ ihmisestä näköjään löytyy jotain valituksen aihetta tai ivattavaa.
Ei kylläkään ole ainoa outo asia ko. ihmisessä. Tuli vain tästä ketjusta mieleen.
en ole koskaan kuullut ns ex-vaimon varoittavan jos ei oikeasti syytä olisi.
Meillä myös aluksi haukuttiin ex-tyttöystävää. Sitä exää haukuttiin varmaan 2 vuotta. Sitten hakuttiin äitiä, ystävän vaimoa joka vei parhaan ystävän jne. Lista on loputon. Nyt olen minä myös mustalla listalla. Ole varovainen.
Mieheni exä oli kuulemma lähes luonnehäiriöinen, tunneköyhä ja despootti, jonka kanssa kaikki, rahat ja kotityöt, yhteisten lasten hoitoaika (avioliitossa!) jaettiin 50/50 eikä mitään tekosyitä kuten sairaus ollut. Kun oli siivousvuoro, se tehtiin.
Anoppi olisi halunnut ostaa lapsenlapsilleen vaatteita, tavata heitä ym. mutta tuo ilkeä akka kielsi, koska halusi rajata, rajoittaa, kontrollida ja inhosti ilman mitään syytä tuota ihastuttavan lempeää anoppia.
No, ihan täysipäinen ei tuo miehen exä todellakaan ole. Erittäin kontrolloiva on, ja muutakin kummallisuutta, hieman narsistisia piirteitä omaava ihminen kuuluu olevan.
Mutta. Nyt meidän yhteisille lapsille anoppi olisi voinut ja saanut ostaa niitä vaateita ja olla just niin innokas mummo kuin vain itse jaksaa. No, eipä mielenkiintoa kovin ole kumpaankaan hommaan.
Ja ilkeiden juorujen ja kauhistelun kohde olen minäkin nyt. Olen tunneköyhä, ilkeä ihminen. Mies taas on siinä mielessä nössö, että antaa äitinsä puuttua meidän elämään - ainoa keino, ettei anoppi tule sanomaan minulle, kohta 50-naiselle, mitä minun tulee ajatella, tuntea, ja tehdä ja miten elämäni uusperheessä elää, on ollut laittaa välit poikki. Enkä anna lapsiani ihmiselle, joka arvostaa minua niinkin vähän ja arvottaa niinkin ilkeäksi kuin anoppi tekee.
Anoppi on ihmetellyt poikansa, mieheni, kummallista naismakua.
Niinpä niin.
Ja kun anopilla on jo toinen miniä, jonka kanssa väli on tulehtuneet, ja toinen miniä - tämän saman kultapojan kautta - joka on niiiin epäkelpo ja omituinen, eikö pitäisi pysähtyä miettimään että olisi olemassa joku muukin syy, kuin että ko. ihminen on vaan häiriintynyt.
Nyt minä olen siis se, jota haukutaan tämän hurjan hienon ja "paremman" suvun kesken.
Ja tuo mies - en suostu olemaan mikään piika tai keittiöluutu, mieskin hoitakoot kotihommista ja lastenuollon vastuusta osuutensa. Ja omatoimisesti hän ei sitä tee, tekee vasta käskemällä ja määräämällä. Joten siksi heillä on ollut 50/50, kaikessa. Muuten ei toimi.
Tuntuu, että lähes jokainen liittoonsa, elämäänsä, mieheensä pettynyt nainen suhteesta lähtiessään leimaa exänsä narsistiksi.
Tiedän myös yhden tapauksen, jossa OIKEA narsisti oli nainen, mutta oli niin taitava, että sai puhuttua kaiken miehen syyksi ja esim. sosiaalitoimistossa leimasi miehen narsistiksi. Sai lapset sitten itselleen ja voin sanoa, että lapsilla EI ole ollut eikä tule olemaan kauhean hyvä lapsuus narsistiäitinsä kanssa.
Jotain ehkä kertoo sekin, että vanhin lapsi muutti isänsä luo heti, kun täytti 12v ja sai itse vaikuttaa asiaan.
Tuntuu, että lähes jokainen liittoonsa, elämäänsä, mieheensä pettynyt nainen suhteesta lähtiessään leimaa exänsä narsistiksi.
Tiedän myös yhden tapauksen, jossa OIKEA narsisti oli nainen, mutta oli niin taitava, että sai puhuttua kaiken miehen syyksi ja esim. sosiaalitoimistossa leimasi miehen narsistiksi. Sai lapset sitten itselleen ja voin sanoa, että lapsilla EI ole ollut eikä tule olemaan kauhean hyvä lapsuus narsistiäitinsä kanssa.
Jotain ehkä kertoo sekin, että vanhin lapsi muutti isänsä luo heti, kun täytti 12v ja sai itse vaikuttaa asiaan.
exänsä mielenvikaisiksi koska eivät halua käsitellä eroaan ja naiset yrittää ymmärtää näitä mielenvikaisiksi haukkujia ja juoksevat niiden vuoksi kalliissa terapioissa.
mutta olisi varmaan pitänyt tajuta siinä vaiheessa, kun exä kertoi omista existään. Olivat kaikki (kolmesta oli puhetta) itsekkäitä, äkkipikaisia, laiskoja, kovia riitelemään...
JA olisi pitänyt tajuta...
Hänen kaikki exänsä myös pettivät... En edes enää usko että pettivät sillä minäkin petin exääni jatkuvasti hänen mielestään ja kun jätin hänet vihdoin ja viimein keksi hän että olin lähtenyt jonkun toisen miehen matkaan :(
Sen jälkeen teki kaikkensa pilatakseen kaikki mun ihmissuhteet ja osittain onnistuikin.
Voi kuinka monta kirjoitusta täällä on, jotka ovat kuin omasta elämästäni. Kunpa minua olisi joku varoittanut! Ei kukaan huvikseen varoita nykyistä, kyllä siihen on tosi painavat syyt.
mies kaiken naistenhaukkumisiensa keskellä haukkui varsinkin sellaisia naisia jotka kehtaa lihota -jo raskaana ollessa! Ja jotka ei tiputtaneet raskauskilojaan viikossa synnytyksen jälkeen. Mies jaksoi haukkua ystäviensä vaimoja jotka ei siivonneet kotiaan kaiken aikaa ja jotka ei laittaneet ruokaa miesparalle joka nälkäisenä tulee kotiin töistä.
Minä liityin tuohin onnelliseen joukkoon yhteisen lapsemme synnyttyä.
Kaikkea muutakin kivaa sitten riitti haukuttavaksi. Miksi en halunnut häntä ja vieläpä, miksi en halunnut häntä jollakin tietyllä tapaa. Halumiseni ei siis ollut enää minun omaa haluamista vaan minun halut olivat hänen palvelemista varten.
Minulla ei ollut omia rahoja viimeisinä vuosina ollenkaan. Hän päätti kaikista ostoksista. Jos halusin tavat ystäviäni minun piti ilmoittaa kellonajan koska tulen takaisin kotiin. Puhelin alkoi soida tiuhaan jos olin myöhässä. Hän sai tietenkin olla riennoissaan koska vain ja miten pitkään vain. Jos kehtasin soitella perään niin kännykkä meni aika pikaisesti kiinni. Ja sitten kun hän vaikkapa 24 tunnin kuluttua tuli kotiin, alkoi riita siitä miksi en HALUA häntä.
Hän ei suostunut koskaan puhumaan siitä miten huonosti hän kohteli minua. Ainoastaan minun haluttomuuteni, rahan käyttöni, tapani hoitaa kotia ja lapsia oli keskustelunaiheena.
Lopulta tajusin erota. Ja olin täysin rikki mutta niin ONNELLINEN uudesta vapaudesta!!!!! Nykyisinkin hän haukkuu miten huono nainen ja äiti olen. Ihan surkea kertakaikkiaan.
exä on narsisti,mutta en lähtis sitä mustamaalaamaan,jospa vaika uus eukko tykkää sen tyyppisestä kaverista=)
Narsismi on vähän tuollainen muotidiagnoosi. On helpompaa syyttää toista narsistiksi kuin myöntää, että keskinäinen kommunikaatio ja luottamus eivät ole pelanneet ja että parisuhteen osapuolet ovat yksinkertaisesti olleet väärät toisilleen.
Itse arvioisin miestä jatkossa tarkemmalla silmällä, mutta tekisin kuitenkin omat johtopäätökseni. Tietysti jos exällä on osoittaa konkreettisia todisteita vaikkapa pahoinpitelyistä, niin ottaisin jalat alleni.
diagnooseja on kuin narsisti....???
Kuulostaa ihan meidän "tapaukselta" tai siis mieheni exältä ja mieheni lapsilta.
Kerrotko ovatko lapset tyttöjä vai poikia, ja minkä ikäisiä ovat nyt?
Miehen suvun puolella kaikki ovat huolissaan nuoremmasta lapsesta, joka asuu äidin luona ja joka ei kyllä uskalla muuttaa eikä edes kertoa kotioloistaan missään ikävaiheessa. Äiti kun saa kaikki tosi fiksusti puolelleen.
ja sain vain kuraa niskaani - ex käänsi kaiken minun syykseni ja leimasi minut kostonhaluiseksi ja katkeraksi.
Heidän suhteensa tosin loppui muutama kk sen jälkeen, en tiedä miksi. Sitten exällä on ollut muutaman vuoden suhde yhteen naiseen, samaan aikaan hän on ruinannut minua takaisin ("ymmärsi mitä oli menettänyt") ja sanoi voivansa lopettaa sen suhteen koska vaan. tätä nykyä hän pettää tätä naista uuden naisen kanssa...
Hän osaa puhua, hurmata, hän on niitä jotka aluksi ovat "liian hyviä ollakseen totta, oikeita aarteita".
Ei kaikki exät varmaan ole narsisteja. Itse erosin kun en enää kestänyt sitä elämää, ja sitten vasta eron jälkeen luin kirjan narsismista ja totesin sen kertovan minun elämästäni exän kanssa...
Mutta en enää uskalla noita uusia varoittaa, ja enhän varmaan heitä kaikkia edes tiedä...
Mutta vasta kun nainen itse soitti minulle ja kertoi mieheni uhanneen tappaa hänet ja halusi selvittää ettei ole koskaan uhannut tappaa lapsiani (exäni oli kuulemma uhannut kertoa näin jos nainen ottaa minuun yhteyttä, en ole edes varma miksi nainen oli alun perin halunnut ottaa yhteyttä). Heidän suhteensa oli siis ollut vasta jokin epämääräinen säätöalku josta en ollut edes tiennyt (olimme tuon "suhteen" ajan käyneet exäni kanssa pariterapiassakin koska mies kuulemma halusi yrittää vielä..). Nainen oli ilmeisesti kovin ihastunut exään ja luullut löytäneensä täydellisen mutta vain huonosti kohdellun ja väärinymmärretyn miehen.
Nainen sanoi monta kertaa tuon tuntien mittaisen puhelun aikana että oli todella pelännyt soittaa minulle koska luuli että olen täysin mielenvikainen ihminen jonka kanssa ei vain voi keskustella ja joka hyökkää heti päälle...
Sanoisin että pyri pääsemään keskusteluyhteyteen niiden ihmisten kanssa "jotka ovat kovimmin laiminlyöneet miestäsi", yksittäisistä tapauksista ei voi tietää, mutta jos aina uudelleen ne neuvottelukyvyttömät ihmiset osoittautuvat ihan tavallisiksi nioin kannattaa vähän yrittää selvittää miehen aiempia ihmissuhteita. Kokeilepa huviksi asettua joskus esim miehen äidin tai exän puolelle jossain "kaltoinkohtelu" asiassa, voi olla jännää seurata miten mies suhtautuu sen että kyseenlaistat hänen onnettomuutensa.
Voi olla tietty mahdollista, että nainen itse on narsisti ja projisoi tämän miehen niskaan. Ei sinun siis kannata miestä suoralta kädeltä lempata, mutta lue asiasta kirjoja.
jos mies vaikuttaa liian täydelliseltä, ota äkkiä jalat allesi ja juokse, kun vielä kerkeät. Narsistit on juuri niitä, jotka vaikuttaa alkuun täydellisiltä ja sellaisiahan me ihmiset ei kuitenkaan olla.
Voi olla tietty mahdollista, että nainen itse on narsisti ja projisoi tämän miehen niskaan. Ei sinun siis kannata miestä suoralta kädeltä lempata, mutta lue asiasta kirjoja.
Narsistin uhri on usein pelokas ja lannistettu. Kyllä sen kuulee että haluaako narsistin uhri suojella nykyistä kumppania vai pelkästään mustamaalata. Kuuntele siis mitä sulle puhutaan. Jos mies on saanut vaikka useita lähestymiskieltoja joita se on toistuvasti rikkonut niin aika selvä juttu.
kyyneleet silmissä; vaimo jätti ja vei lapset ja muutti eri kaupunkiin. Minua säälitti tuo mies, se oli niin hellyyttävä ja viattoman poikamainen.
En seurustellut tämän kanssa, kunhan juteltiin illan ajan.
Myöhemmin kuulin, että tuo mies oli hakannut vaimoaan toistuvasti..
Ulkonäkö pettää, puheet pettää. Kilteimmänkin olemuksen alla piilee ties mitä.
Oli jonkinlainen perhetuttava minulle. En tiedä,kuka lopultakin oli mitäkin, mutta tuo nainen pahoinpiteli miestään muutaman kerran, kiljui yleisillä paikoilla, hyödynsi rahallisesti jne.
en ole koskaan kuullut ns ex-vaimon varoittavan jos ei oikeasti syytä olisi.
Meillä myös aluksi haukuttiin ex-tyttöystävää. Sitä exää haukuttiin varmaan 2 vuotta. Sitten hakuttiin äitiä, ystävän vaimoa joka vei parhaan ystävän jne. Lista on loputon. Nyt olen minä myös mustalla listalla. Ole varovainen.