Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pankkikortti ei toiminut kassalla = "hylkäys" ja jonoa takana

Vierailija
04.04.2011 |

ja tilillä 200 e rahaa- miten mahdollista?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa, kun myyjä rupeaa vihjailemaan asiakkaalle hänen tilinsä tilanteesta ja pyrkii nolaamaan tämän, moka on myyjän!

Ihmettelen, millä koulutuksella myyjiksi päästään. Vai onko se ala, jolle pääsee alhaisimmalla äo:lla...

Vierailija
2/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, millä koulutuksella myyjiksi päästään. Vai onko se ala, jolle pääsee alhaisimmalla äo:lla...

ei millään koulutuksella!

Usein se koulutus on se, kuinka kassakone toimii. Ei esimerkiksi sanaakaan siitä, kuinka asiakkaita tulisi palvella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. nimim. 34k€ käyttötilillä

Vierailija
4/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä myyjälle tulee näkyviin joku koodi tyyliin "ei myyntiä", mikä 99% tapauksessa tarkoittaa sitä, että tilillä ei ole katetta. Joten ei ole kovin kummallista kertoa asiakkaalle, että "tämä johtuu tod. näk. siitä, että tilillä ei ole katetta", tietysti kauniisti. Hyvin marginaalisessa tapauksessa tuo ilmoitus voi olla järjestelmävika.

Jos taas kortti ei mene läpi, se on varmennusvika eikä liity siihen, onko tilillä katetta vai ei. Sekä asiakkaiden että aloittelevien myyjien voi kuitenkin olla hankala hahmottaa ero näiden kahden välillä (tulee virhekoodi tai kortti ei mene ollenkaan läpi).

Vierailija
5/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin että mulla on rahaa tilillä mukavasti, palkkakin oli juuri tullut eikä tili ollut mitenkään nollilla sitäkään ennen. Ostin isohkot ostokset, noin 200e, ja ihan tyynenä odottelin, kun kassa näpyttää ja näpyttää, vähän ärsyyntyneenäkin ja luon katseita sinne kertyvään jonoon takanani. Kassa sitten kyselee, että mites kun ei tämä kortti toimi ja minä vaan että toimiitoimii, koita vaan vielä. No ei toimi, kokeillaanko luoton puolella? No laita sinne sitten, jos teillä on linjoissa jotain vikaa.. Alkaa jo nolottaa, ja vielä enemmän, kun se luottopuolikaan ei toimi!! Kassa sitten kiikuttaa korttini muualle neuvoa kysyäkseen ja palaa sitten takaisin ja sanoo, ettei voi tehdä mitään, kun ei hyväksy niin ei hyväksy. Onneksi oli toinen luottokortti mukana, niin maksoin sitten nolona sillä. Myöhemmin tajusin, että mulla oli aikaa sitten vanhentunut kortti mukana, ja sillä yritin maksaa!! Se oli samannäköinen kuin upouusi, mutta eri luottoyhtiökin :O ei siis todellakaan olisi toiminut.. tosi noloa, varmaan ajattelivat että olen ihan patologinen valehtelija, kun vaan pokkana siinä mesosin että lyö sinne pankille vaan. En tajua, miksen heti tuhonnut vanhaa korttia, ja mitä se vielä lompakossani edes teki..

Vierailija
6/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. nimim. 34k€ käyttötilillä

Säälittävä lehmä!

Katso sä sun kolikkoja, onko sulla elässäsi mitään muuta?

Vierailija
7/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, että ehkä kassajärjestelmät ovat erilaisia. Meillä kone ilmoittaa, että kortti on vanhentunut, jos siihen lyö vanhentunutta korttia. Mutta joskus noinkin:/

Vierailija
8/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä johtui siitä, että periaatteessa tuolla yhdistelmäkortilla olisi ollut "elinaikaa" vielä jäljellä, olisi vanhentunut vasta joskus tyyliin 01/13 mutta vaihdoin sen jo nyt pois toiseen luottoyhtiöön.

t. 33

tuli mieleen, että ehkä kassajärjestelmät ovat erilaisia. Meillä kone ilmoittaa, että kortti on vanhentunut, jos siihen lyö vanhentunutta korttia. Mutta joskus noinkin:/

Vierailija
9/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankki tyhjä, olin työreissuun lähdössä. Huoltoaseman automaatti ei myynyt pankkikortilla eikä luotolla, lähdin häntä koipien välissä ja huolestuneena kotiin tsekkaamaan tilit. Luottokortilla katetta melkein koko luottorajan verran, tilillä rahaa reippaasti.

Siitä vaan sitten toiselle bensikselle, mutta mietin kyllä miten ikävää tuo olisi juuri ap.n kuvaamassa tilanteessa.

Hei, mulla on huoltoasemalla käynyt usein juuri näin, ja varsinkaan Sampon kortti ei toimi tankatessa, en ymmärrä miksi. Tilillä rahaa ja muualla kortti toimii normaalisti, mutta bensa-asemat hylkii sitä.. :O

Vierailija
10/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on niin vanha keksintö, että sitä pitäis jo kaikilla olla ;)

Vierailija
11/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen Electron välillä kiukkuili ja oon joutunut ryntäämään automaatille, onneksi semmoinen on kaupan edessä.

Vierailija
12/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) tulee selkeä ilmoitus että ei katetta

b) järjestelmävirhe (voi johtua vioittuneesta kortista tms)

c) maksupääte ei saa yhteyttä (eli varmennusta ei voi tehdä

d) ilmoitus jos kortilla ei myyntilupaa

e) kortin voi joutua syöttämään lukijaan 3-4 kertaa (yleensä visa electron) - virheen syy tuntematon

Nettiyhteydet voi olla poikki, pankilla ongelmia omissa servereissä (juuri oli Sampo Pankilla).

Hassuimmat asiakkaat kysyvät, että paljonko siellä tilillä sitten on jos kerron ettei kate riitä. Ihan kuin kassa nyt näkisi kaikkien korttien tilanteen. Samalla lailla jotkut alkaa vänkäämään, että kyllä siellä on katetta - noh myyjä ei voi asialle mitään jos laite ilmoittaa ettei katetta ole. Sitä ei voi mitenkään "kiertää". Kannattaa ottaa yhteys omaan pankkiin ja selvittää asia...

Vierailija
13/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi autoa tai jotain kallista kodinkonetta ostaessa.

Vierailija
14/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tietää, että tilillä rahaa olisi ollut. En mä ainakaan tuollaisesta koskaan hämmenny. Olen vain hoomoilasena, että häh, eikö tämä kortti toimi.

Vierailija
15/89 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on tunkenut itse korttinsa väärin päin laitteeseen eli siru on maksajaan päin, ei laitteeseen päin :)

Ja tämä on tosi!

Terveisiä kassan takaa :)

Vierailija
16/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olla ulkomailla, kun Visa Electron päättää alkaa kettuilemaan. Onneksi on käteistä mukana.

Vierailija
17/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2011 klo 23:03"]

No miksi et kokeillut toisen pankin korttia tai luottoa?

mutta ei mulla ole toisen pankin korttia tai luottokorttia. Oletatko useinkin, että kaikilla on lompakossa samat asiat kuin sulla?

niin, maksamiseen ehdottomasti vähintään kahden eri pankkilaitoksen kortit. Ihan perusasia tämä

Vierailija
18/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut paitsi elektronin voi myös laittaa magneettijuovalta, jos siru ei toimi ja mukana hlötodistus. T.Kaupan kassa

Vierailija
19/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:48"]

Kaikki muut paitsi elektronin voi myös laittaa magneettijuovalta, jos siru ei toimi ja mukana hlötodistus. T.Kaupan kassa

[/quote]

Meillä ei höylätä juovaa ja/tai ohiteta sirukortin PINiä vaikka olisi henkkarit mukana.

T. Toisen kaupan kassa

Vierailija
20/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:48"]

[/quote]

Meillä ei höylätä juovaa ja/tai ohiteta sirukortin PINiä vaikka olisi henkkarit mukana.

T. Toisen kaupan kassa
[/quote]miksei? Siis jos se pin on rikki tai ajatellaan vaikka vanhus, joka ei muista pin -koodia? Meillä ainakin ohjeistus, että vanhuksilta voi mielellään sen magneettijuovan lukea, koska muuten menee kortti lukkoon. Ei ole laitonta