Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pankkikortti ei toiminut kassalla = "hylkäys" ja jonoa takana

Vierailija
04.04.2011 |

ja tilillä 200 e rahaa- miten mahdollista?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein korttihullulle.

Minulla ei ole tuollaisia ongelmia kun käytän aina käteistä.

Vierailija
62/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän 50e hätävaraseteliä kännykkäkotelossa

Ja käytän vain hätätapauksissa.

En edes silloin jos rahat on muuten vähissä

Pelastanut kaikenlaisilta ikäviltä tilanteilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä varten lompakossa on 2 eri pankkiryhmän kortit.

Vierailija
64/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran tupakkaa ja suklaata, tuli hylky ja myyjä kailotti nenäkkäästi "ei taida olla tilillä rahaa" katsellen minua halveksivasti  päästä varpaisiin.  Olin verkkarit ja vanha topin turjake päällä, ilman meikkiä. Kipaisin automaatilla ja ihan vi"""seni  maksoin viisikymppisellä! Mietin ensin jopa, että lyön satasen tiskiin.

Vierailija
65/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette pidä lompsassa paria satkua häiriötilanteiden varalta?

Vierailija
66/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma?

Vierailija
67/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa olla käteistä mukana. Tekniikka ei aina toimi. Joskus saattaa tulla jopa sellaisia tilanteita ettei ole mahdollisuus maksaa kortilla. Saatat kävellä kesällä vaikka puistossa kirppistelevän tyypin ohi ja huomata että sillä on myynnissä juuri se sun lapsuudesta asti kaipaamasi sarjakuvalehti, jota et ole löytänyt ikinä mistään. 

Vierailija
68/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuitenkin noissa korteissa on tosi usein ongelmia, eli ongelma ei ole siitä ettei olisi rahaa vaan kyse on kaupan ja pankin välisistä yhteyksistä. Siksi on raivostuttavaa, että asiakas joutuu lähtemään jonnekin automaatille, mun mielestä se olisi kaupan/pankin tehtävä hoitaa asia (joku backup-juttu pitäisi olla, vaikka että soittaa sinne pankkiin ja varmistaa katteen, ja sitten höylällä höylää). Mutta on väärin että asiakas joutuu kärsimään tilanteesta, mikä ei ole millään lailla hänen vikansa.

Tää on totta! Kassaneidit/pojat ovat yleensä todella nyrpeitä noissa tilanteissa.

Vierailija
69/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus ei toiminut kortti kaupan kassoilla. Sitten puhdistin sitä sirua pumpulipuikolla ja jollain aineella, mikä netissä neuvottiin.

Kävin automaatilla nostamassa rahaa ja sitten se taas toimi.

Mutta pistää jännittämään, jos ei voi luottaa toimiiko kortti.

Vierailija
70/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on Mobilepay ja olen vastaavassa tilanteessa mm. auttanut kassajonossa edelläni ollutta, jolla onneksi myös oli se applikaatio. Eli maksoin hänen ostoksensa, kun hän siirsi rahat minulle Mobilepaylla.

Vierailija
71/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, S-marketin kassalla ei kortti toiminut, myyjä tympeänä, että hylättyä ilmoittaa, tiesin, että tilillä rahaa reilusti. Yrittelin muutaman kerran, ja viimein toimi. Ei tosiaan ollut oma vika, mutta kassa kohteli kuin olisi ollut.

Vierailija
72/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää käteistä aina kun voitte.

Ainoa vapaa maksuväline.

Vierailija
73/89 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää käteistä aina kun voitte.

Ainoa vapaa maksuväline.

Ois kiva kuulla myyjien mielipiteitä että onko käteisen käyttäminen nyt korona-aikana ok? Itse käytin yksi päivä, kun olin unohtanut kortin kotiin (maksoin sillä nettiostoksia ja se unohtui pöydälle) Tuli jotenkin huono omatunto, kun maksoin käteisellä korona-aikana.

Vierailija
74/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on tunkenut itse korttinsa väärin päin laitteeseen eli siru on maksajaan päin, ei laitteeseen päin :)

Ja tämä on tosi!

Terveisiä kassan takaa :)

Viikon aikana kertaakaan ei ole kortti toiminut. Joka kerta hylättyilmoitus ja tunnaria ei pääse naputtamaan. Sit olen maksanut käteisellä. Automaateissa kortti taas pelittää.

Tänään tajusin että olen väärinpäin tuutannut korttia sisään jokaikinen kerta. Ja nyt tajusin että yksikään kassa ei ole viittinyt mainita että käännä se kortti :D

Ps. Maksupäätteistä puuttuu kuvasymboli mitenpäin kortti työnnetään sisään...

Vierailija
75/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva olla siinä kassana kun asikas rupee syyttelemään ja huutamaan että katetta on, miksi et voi vain antaa ostoksia. Ja tekee pomolle valituksen kuinka paska myyjä olen.

Vierailija
76/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina käteistä lompakossa niin ei ostokset jää kassalle.

Vierailija
77/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, kortti väärinpäin ja viesti 'hylätty" . Ei ole insinöörit vielä keksineet systeemiä että teksti " käännä kortti oikeinpäin" tms voisi olla toimivampi ratkaisu

Vierailija
78/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on tunkenut itse korttinsa väärin päin laitteeseen eli siru on maksajaan päin, ei laitteeseen päin :)

Ja tämä on tosi!

Terveisiä kassan takaa :)

Viikon aikana kertaakaan ei ole kortti toiminut. Joka kerta hylättyilmoitus ja tunnaria ei pääse naputtamaan. Sit olen maksanut käteisellä. Automaateissa kortti taas pelittää.

Tänään tajusin että olen väärinpäin tuutannut korttia sisään jokaikinen kerta. Ja nyt tajusin että yksikään kassa ei ole viittinyt mainita että käännä se kortti :D

Ps. Maksupäätteistä puuttuu kuvasymboli mitenpäin kortti työnnetään sisään...

Senpä takia siinä kortissa o nuoli mikä näyttää kuinka päin...

Vierailija
79/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa olla käteistä mukana. Tekniikka ei aina toimi. Joskus saattaa tulla jopa sellaisia tilanteita ettei ole mahdollisuus maksaa kortilla. Saatat kävellä kesällä vaikka puistossa kirppistelevän tyypin ohi ja huomata että sillä on myynnissä juuri se sun lapsuudesta asti kaipaamasi sarjakuvalehti, jota et ole löytänyt ikinä mistään. 

Muistaako joku jouluaatonaattoa muutamia vuosia sitten, kun korttijärjestelmä kaatui kesken pahimman ruuhkan? Itse muistan Lidlin kassajononon, jossa monet raivosivat, että menevät tuonne "oikeaan kauppaan" sitten jos täällä on kerran tällaista perseilyä ja kassat yritti huutaa takaisin, että se on valtakunnallinen vika. Huusipa joku jonottaja vielä, että "Meidän lapset ei ainakaan ilman kinkkua jää!", mutta tuli nopeasti toisiin ajatuksiin, kun paikalle juoksi pari vartijaa.

Vierailija
80/89 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä tekniikka ei vain toimi. Aina kannattaa olla käteistä lompakossa tällaisia tilanteita varten. Viimeksi viime viikolla kaupassa kortinlukija ei toiminut, ei puhelimella eikä kortilla. Porukka lähti sitten siitä automaatille nostamaan käteistä. Itsellä oli valmiiksi lompakossa, niin pääsin muiden ohi suoraan maksamaan.