pankkikortti ei toiminut kassalla = "hylkäys" ja jonoa takana
Kommentit (89)
Molemmat on kyllä saman pankin ja samalle tilille, mutta löytyy siis Visa ja MasterCard. Me matkustellaan kuitenkin jonkin verran - enkä uskaltaisi kyllä yhden kortin varaan jättää.
noin perjantaina. Mulla on vain visa elektron kun muille korteille tai luotolle ei ole tarvetta.
Onneksi oli automaatti ihan kaupan vieressä niin sain haettua nopeasti käteistä.
Myyjäkin kyllä sanoi, etten ole ensimmäinen, jonka kortti "hylättiin" sinä päivänä.
ettei kortti olekkaan toiminut. Minulla on kolme eri korttia ja muutaman kerran on käynyt ettei mikään niistä ole toiminut vaikka kaikilla korteilla on ollut rahaa ja luottokortissa katetta jäljellä reilusti. Mitään varauksia tai ms ei ole ollut. Ärsyttävää kun jono takana kasvaa ja mikään kortti ei toimi. Joskus olen saanut ostokseni luotolla kotiin,joskus olen hakenut kilometrin päästä automaatolta rahaa joskus maksanut rahalla tai jättänyt maksamatta. Tämä uusi systeemi on syvältä p..stä. Kamalan epäluotettava systeemi
sanoa, että ei ole tarvetta useammalle kortille, kun samaan hengenvetoon kertoo tilanteesta, jossa sille toiselle kortille olis tarvetta.
Mulla on juuri siitä syystä kahden eri pankin kortit, että jos toinen ei toimi, voi toista käyttää. Sen verran usein on pankin linjoissa vikaa, että on ihan todennäköistä, että joskus se osuu omalle kohdalle se tilanne, kun kortti ei kaupassa toimi.
Piti lakkauttaa Visa Electron, mutta ne lakkautti 'vahingossa' uuden Visa Debit -korttini, jonka olin saanut reilun viikon aiemmin. Ja olin jo käyttänyt ko. korttia, niin oli aika nolo juttu, kun kassalla tuli ilmoitus 'Ei myyntiä'. Katetta oli tuhansia euroja ja ostokset satasen luokkaa. Onneksi oli luottokortti mukana. Yleensä sitä käytän vain matkoilla ja säilytän kotona. Ja kun en uskonut ekasta kerrasta, niin teinpä vielä seuraavanakin päivänä ostoksia, ja sama juttu. Sitten uskoin että kortissa on isompikin vika. Ja tietenkään korttia ei voitu palauttaa käyttöön, ja Visa Electron kytkettiin ko. tiliin. Mutta eipä pankissa laittaneet siihen oikeita käyttörajoja ja kun sen kortin raja oli ollut vain 200 e/vrk, enpä saanut maksettua 202 euron ostosta. Siinä vaiheessa olin jo vähällä vaihtaa pankkia, olin aika raivoissani.
ap yllättävän usein kaupoissa, ei toimi pankki- eikä luottopuoli, vaikka iski mitä korttia pöytään. Itselläni kuitenkin tileillä katetta aina enemmän kuin mitä edes pystyn ostamaan korteilla. Milloin vikaa missäkin, ei välttämättä sinun pankkitilisi saldossa. ;)
Tälläisiä tilanteita varten on Visa ja MC eri pankeista ja molemmissa Debit-versiot. Hifistelijät hankkivat vielä Dinersin ja Amexin. Ui tsiisus.
Menin Lidliin ostamaan keksejä. Maksavat 1,20e. Kassalla laitoin kortin kortinlukijaan. Näppäilin PIN-koodin ja se hylkäsi kortin. Koitin 3 kertaa eikä silti toiminut. No päätin että kortinlukija oli rikki. Olin jo sitä ennen tarkistanut Otto-automaatilta saldon. No mutta päätin mennä uudestaan tarkistamaan saldon ja kaikki rahat olivat tallessa. Menin sitten alepaan ostamaan samoja keksejä. Kassalla laitoin kortin kortinlukijaan, näppäilin PIN-koodin ja TAAS hylkäsi! Koitin 2 kertaa mutta ei toiminut ... Voisko joku auttaa mua tässä et miks kortti ei toimi kassalla mutta automaatilla toimii mainiosti ??
varsinkin jos kone sanoo vain "ota kortti". Jos taas laite ei saa yhteyttä (online varmennus ei onnistu) pitäisi myyjän osata se sinulle kertoa. Visa Electron on aika huono toimintavarmuutensa suhteen...
Ihan muunlaiset viestit tulee silloin...siksi itseäni raivostuttaa kun joskus korttini ei toimi ja toisen kaupan kassa vittuilee että onko tililläni rahaa...luulisi hänen tietävän, ettei sitä pysty näkemään.
Olen käyttänyt pankkikortteja kai siitä alkaen kun ne on keksitty.
Aika harvoin on käynyt niin, että ei ole kelvannut. Onpa sattunut niinkin, että ei ole ollut katetta.
Mutta juuri tässä viimeisen vuoden aikana on käynyt yhä useammin, että ei ole toiminut. Ennen tiesin vältellä sitä kassaa, jonka laite oli krantumpi kuin muualla. Sielläkin sai yleensa maksetuksi kun korttia hangattii, pyöritettiin, höylättiin jne.
Olimmeko samassa lidlissä, kun mulle kävi samoin. Ei onnistunut maksu pankkikortilla, vedettiin siitä toisesta kohdasta, kokeiltiin kolmannen kerran. Välillä jo pääsin näppäilemään pin-koodin, mutta ei edennyt. Vaihdoin sitten luoton puolelle, taas pin ja "voit ottaa kortin", mutta kassa selitti, että ei se maksu onnistunut kun ei kassa avautunut.
No ei sitten, siihen jäivät ne ostokset. Pitää vielä tarkistaa, ettei se maksu kuitenkaan ole mennyt.
Jos ei onnistu, tulee hylky.
Jos on datalinjoilla ruuhkaa tulee hylky. Eli ruuhkapäivinä on huonointa ostaa mitään Visa Electronilla kun muutkin yrittävät samaa.
Itselläkin on ollut noloja tilanteita yhteyden takia ja jonoa takana. Pitäis varmaan aina olla sama verran käteistä mukana ettei kävis noin.
electron vahvistaa AINA sen onko tilillä rahaa. Ostaa sitten 1€ tai 1000€ arvosta jotain, linjoja pitkin kortin kate vahvistetaan pankista. Eli vikaa voi olla aika monessa kohdassa (vahingoittuneesta kortista ja kaupan kortinlukijasta aina matkalla oleviin "piuhoihin" tai pankin omiin järjestelmiin).
Jos taas maksaa luotto- tai pankkikortilla, ei yhteyttä kortinlukijasta pankkiin tarvitse saada, vaan maksu voi mennä läpi vaikka jossain kohtaa "yhteyksiä" vikaa olisikin.
Ja vinkkinä kaikille electronin varassa eläville: veronpalautuspäivänä (ja muutenkin esim. jouluruuhkien aikaan) linjoissa on paljon kuormitusta, eli hetkittäisesti/pidempäänkin aikaan kortilla maksaminen ei onnistu kuten arkena jos huono tuuri käy. Kannattaa varata käteistä/luotto tmv. kortti varalle.
Jostain syystä K-ryhmän maksusysteemit kusee täysillä:/ Viereinen Sale vaan on niin huono, että mielummin käyn sielä K:ssa. No kuitenkin. Lähin ottomaatti 3 km päässä eikä meillä ole autoa.Tilillä oli rahaa ja kassatäti PÄÄSTI MINUT OSTOKSINENI KOTIIN! Jonoa ei ollut, ehkä siksi kassa oli niin joustava. Vauva itki vaunuissa ja stressi päällä ja kassa vaan antoi laskun. Käymme joka tapauksessa kaupassa 1-5 kertaa viikossa, joten se saattoi olla osasyy. Avasimme kauppaan tilin pian tapahtuman jälkeen:D Nyt tulee lasku perässä kerran kuukaudessa, ei tarvitse ainakaan lähikaupassa pelätä, että kortti pettää.
Ei auttanut kun hakea ulkopuolelta seinästä rahaa jota tilillä siis oli.
Tänään ei toiminut OP Visa Lidlissä. Katetta nelinumeroinen summa.
Ei hyväksynyt ollenkaan, hylki heti tarjotessa vaikka kuinka yritettiin myyjän kanssa.
Automaatti onneksi vieressä, siellä toimi ongelmitta. Ei noihin näköjään voi aina luottaa.
Huono homma, jos on prätkän kanssa tankki tyhjänä jossain tuppukylässä.
Aina kausittain sattuu noita ettei jonkun pankin kortti toimi. Itellä on sen takia aina käteistä mukana lompakossa parisataa. Ei ole käynyt vielä kertaakaan niin, että en olisi saanut ostoksiani maksettua.
Siksi on hyvä olla vaihtoehtoinen kortti :)