pankkikortti ei toiminut kassalla = "hylkäys" ja jonoa takana
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alepassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on tunkenut itse korttinsa väärin päin laitteeseen eli siru on maksajaan päin, ei laitteeseen päin :)
Ja tämä on tosi!
Terveisiä kassan takaa :)
Viikon aikana kertaakaan ei ole kortti toiminut. Joka kerta hylättyilmoitus ja tunnaria ei pääse naputtamaan. Sit olen maksanut käteisellä. Automaateissa kortti taas pelittää.
Tänään tajusin että olen väärinpäin tuutannut korttia sisään jokaikinen kerta. Ja nyt tajusin että yksikään kassa ei ole viittinyt mainita että käännä se kortti :D
Ps. Maksupäätteistä puuttuu kuvasymboli mitenpäin kortti työnnetään sisään...
Senpä takia siinä kortissa o nuoli mikä näyttää kuinka päin...
No lukeeko siinä kortissa sitten myös että kumpaan lärviin päin se kolmio suunnataan, omaa vai neidin naamaa päin?
Jos noin vaikeaa on käsitellä korttia, niin siirry oravannahkaan siitä näkee kuinnpäin on.
Vierailija kirjoitti:
Tankki tyhjä, olin työreissuun lähdössä. Huoltoaseman automaatti ei myynyt pankkikortilla eikä luotolla, lähdin häntä koipien välissä ja huolestuneena kotiin tsekkaamaan tilit. Luottokortilla katetta melkein koko luottorajan verran, tilillä rahaa reippaasti.
Siitä vaan sitten toiselle bensikselle, mutta mietin kyllä miten ikävää tuo olisi juuri ap.n kuvaamassa tilanteessa.
Ajoin tankin tyhjäksi, talvi- ilta eikä kylän kumpikaan huoltis huolinutbkorttia maksuksi. Itku olisi ollut työnä, mutta automaatilta sain nostettua rahaa. Tankilta kotiinkin vielä 30 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää käteistä aina kun voitte.
Ainoa vapaa maksuväline.
Ois kiva kuulla myyjien mielipiteitä että onko käteisen käyttäminen nyt korona-aikana ok? Itse käytin yksi päivä, kun olin unohtanut kortin kotiin (maksoin sillä nettiostoksia ja se unohtui pöydälle) Tuli jotenkin huono omatunto, kun maksoin käteisellä korona-aikana.
On todellakin ok maksaa käteisellä. Itse olen myyjä ja pidän aina varalta käteistä. Sen verran nähnyt töissä miten usein tekniikka pettää
Vierailija kirjoitti:
Tänään ei toiminut OP Visa Lidlissä. Katetta nelinumeroinen summa.
Ei hyväksynyt ollenkaan, hylki heti tarjotessa vaikka kuinka yritettiin myyjän kanssa.
Automaatti onneksi vieressä, siellä toimi ongelmitta. Ei noihin näköjään voi aina luottaa.
Huono homma, jos on prätkän kanssa tankki tyhjänä jossain tuppukylässä.
Nostit 11 vuotta vanhan ketjun koska et tajua, että se pankkijärjestelmä tarkistaa ajoittain pin-koodilla, ettei kortti ole väärissä käsissä? Miten tyhmä olet?
Alepassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on tunkenut itse korttinsa väärin päin laitteeseen eli siru on maksajaan päin, ei laitteeseen päin :)
Ja tämä on tosi!
Terveisiä kassan takaa :)
Viikon aikana kertaakaan ei ole kortti toiminut. Joka kerta hylättyilmoitus ja tunnaria ei pääse naputtamaan. Sit olen maksanut käteisellä. Automaateissa kortti taas pelittää.
Tänään tajusin että olen väärinpäin tuutannut korttia sisään jokaikinen kerta. Ja nyt tajusin että yksikään kassa ei ole viittinyt mainita että käännä se kortti :D
Ps. Maksupäätteistä puuttuu kuvasymboli mitenpäin kortti työnnetään sisään...
Keksit nostaa 11 vuotta sitten aloitetun ketjun.
Tosiaan: käytettävissä oleva summa = tilin saldo - katevarauksien summa
MUTTA:
jos pankki on sulkenut kortin turvallisuussyistä, niin et voi sillä kortilla mitään maksaa, vaan tarvitset uuden kortin, eli ota yhteys pankkiisi.
Verkkopankin kortin hallintasivulla toki kortin *pitäisi* näkyä suljettuna tuossa tilanteessa.
Pankilta toki ikävää toimintaa, etteivät viitsi lähettää asiakkaalleen tekstiviestiä asiasta, jos pankki on sulkenut kortin turvallisuussyistä. Tässä pankilla olisi parannettavaa!
Itselleni on käynyt näin 2 kertaa, ja molemmilla kerroilla asia selvisi vasta, kun kaupan kassalla yritin maksaa kortilla, eli kummallakaan kerralla en saanut ennakkotietoa asiasta.
Tyypillisesti pankki sulkee kortin, jos kortilla tehdään veloituksia tai niiden yrityksiä, joita pankilla on syytä epäillä vilpillisesti tehdyiksi. Näin käy, jos esim. verkkokauppaan tehdään tietomurto, ja tässä yhteydessä korttisi tiedot joutuvat rikollisten käsiin.
Oletko ostanut saman vrk:n sisällä summalla, joka ylittää asettamasi maksurajan? Muuta rajaa, onnistuu nettipankissa saman tien. Tarkista aina palkanmaksupäivänä, että palkka on tilillä (tai muu tulo), niin vältyt ylläreiltä. Joskus vaan kassalla on härö, eikä kortti toimi, usein samaan aikaan myöskään käteisnosto automaatilta ei onnistu. Siinä on sitten no-can-do -tilanne. Jätät ostokset pahoitellen siihen ja palaat 3-4 tunnin kuluttua asiaan. Toivottavasti pankki tiedottaa ajantasaisesti, eikä päivän viiveellä, kuten Nor... tai ei mitään.
Jokaisen ruokakaupan ulkoseinässä pitäisi olla Otto automaatti! Yleensä käteisnosto toimii aina, vaikka kortti temppuileekin.
Terveisiä lederhosenien kaupalle.
No lukeeko siinä kortissa sitten myös että kumpaan lärviin päin se kolmio suunnataan, omaa vai neidin naamaa päin?