pankkikortti ei toiminut kassalla = "hylkäys" ja jonoa takana
Kommentit (89)
Juuri sen pankin yhteyksissä oli jotakin häikkää.
Onneksi oli toinen kortti mukana.
ja niillä oli jotain vikaa koneissa, tiettyjen pankkien kortit esim. hylki ja kassat ohjasi ihmiset pankkiautomaatille, jos ei löytynyt toisia kortteja... en tiiä mistä johtu.
ostan samat ostokset huomenna postiennakkona postitsta ja nostan rahat etukäteen automaatista
tuo on niin tuttua... Ärsyttävää, kun tosi usein ne kortinlukijat ei ota sitä korttia, vaan hylkää joka kerta, vaikka tilillä on joka kerta ollut rahaa! Useat myyjät vaan sanoo, että ne lukupäätteet on niin herkkiä, että hylkäävät usein sen kortin. Eipä siitä kortista mitään hyötyä ole, kun joutuu kuitenkin automaatilta sen rahan nostaa..
Mulla kävi niin viime kevään ruuhkaisimpana viikonloppuna taimimyymälässä jättiostosten kanssa.
No miksi et kokeillut toisen pankin korttia tai luottoa?
mutta ei mulla ole toisen pankin korttia tai luottokorttia. Oletatko useinkin, että kaikilla on lompakossa samat asiat kuin sulla?
perjantaina Visa Elektron ei toiminut siinä kaupassa missä mä kävin, asiakas kassalla ennen mua sai jättää ostoksensa sinne. Onneksi mulla on toinen kortti...
Tankki tyhjä, olin työreissuun lähdössä. Huoltoaseman automaatti ei myynyt pankkikortilla eikä luotolla, lähdin häntä koipien välissä ja huolestuneena kotiin tsekkaamaan tilit. Luottokortilla katetta melkein koko luottorajan verran, tilillä rahaa reippaasti.
Siitä vaan sitten toiselle bensikselle, mutta mietin kyllä miten ikävää tuo olisi juuri ap.n kuvaamassa tilanteessa.
erityisesti nro 14!
huomenna uusi yritys!
t. ap
Pankkikortilla voi maksaa 50 euron ostokia ilman yhteyttä pankkiin
Hain jotain 300 €:n pakettia ja se laite ei hyväksynyt mun korttia, kauheet jonot kassalle...
Yritti 2 tai 3 kertaa.
Lähdin sitten automaatilta hakemaan rahat ja tulin noutamaan paketin.
yhden kerran kaupan kassalla kortti ei toiminut. Koska muita kortteja ei ole (en tarvitse useita kortteja), niin kysyin, että voinko jättää ostokseni kassalle siksi aikaa, kun haen automaatista rahaa. Kävin automaatilla ja aikaa tähän meni n. 5min (automaatilla sattui olemaan vielä jonoakin). Kun palasin kauppaan, niin ostokseni oli viety pois. Nuori tyttö kassalla sanoi, että "mä luulin ettet sä kuitenkaan tuu takas"... Toivat sitten ostokseni takaisin ja ne oli sikin sokin viskottu ostoskoriin; hedelmäpussi oli auennut, maitotölkki ihan rutussa, tomaatit alimmaisena... Eniten ärsytti sen tytön asenne; jos ei kortti toimi niin tarkoittaako se automaattisesti sitä, että olen joku rahaton luuseri joku vähin äänin hipsii pois vaikka sanoi hakevansa rahaa automaatilta?
Toisen kerran rautakaupan kassalla sama juttu; ihmettelin miksi kortti ei toimi ja myyjä sanoi kovaan ääneen: "no, eipä näytä olevan katetta". Todellisuudessa tilillä oli rahaa toistatuhatta euroa mutta kortti oli vioittunut. Joten sillä kertaa ei automaatistakaan olisi ollut apua - onneksi pystyin maksamaan plussapisteillä (kyse oli ihan vain muutaman euron ostoksesta) vaikka meinasin jättää koko ostoksen tekemättä jo ihan myyjän asenteen takia.
kuitenkin noissa korteissa on tosi usein ongelmia, eli ongelma ei ole siitä ettei olisi rahaa vaan kyse on kaupan ja pankin välisistä yhteyksistä. Siksi on raivostuttavaa, että asiakas joutuu lähtemään jonnekin automaatille, mun mielestä se olisi kaupan/pankin tehtävä hoitaa asia (joku backup-juttu pitäisi olla, vaikka että soittaa sinne pankkiin ja varmistaa katteen, ja sitten höylällä höylää). Mutta on väärin että asiakas joutuu kärsimään tilanteesta, mikä ei ole millään lailla hänen vikansa.
Oon aikuinen 3-kymppinen ihminen ja en vaan oo saanu akaseksi hankkia ns oiketa korttia kun tuo toimii paremmin ulkomaillakin!!! Taannoin sain niin iso summan rahaa tilille että siirtelin niitä aiemmin päivällä toiselle tililleni mutta mullaon nostoraja tilillä enkä saanut edes siirrettyä kaikkea sama pvän aikana sille toiselle tilille. Sitten menin TOKMANNILLE ostelemaan ja kassalla annoin kortin... Joo tämä kortti ei käy. Perinteinen mullaon varmasti siellä rahaa keskustelu... sitte koitin maksaa s kortilla, no vit! Joku oli käyttäny sen kortin rahat... Sitten totesin kovaan ääneen että ei kyllä nyt yhteydet vaan pätkii.... Kassa siihen vaan vittumisella äänellä että no toivotaan nyt kuitenkin että muilla asiakkailla käy kortit... Takanatulevan kortti tietty kävi... Lähdin tyhjin käsin alkon kassin kanssa josta tulin... Tunsin itseni niin nöyryytetyksi... No menin sitten kotiin ihailemaan kymppitonnejani...