Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 15-vuotiaan kesällä festareille?

Vierailija
04.04.2011 |

Kyseessä lukioon menevä tyttö, joka olisi lähdössä kaverinsa kanssa kolmen päivän rockfestareille kahden sadan kilometrin päähän. Mukaan lähtisi kaverin kaksi täysi-ikäistä isosiskoa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä festareilla sattuu ja tapahtuu vaikka mitä. 15-v. kokeilee siellä ihan varmasti alkoholia ja vaikka tarkoitus ei olisi vetää päätä täyteen, niin tuon ikäinen tuskin on alkoholin juontia vielä paljoa "harjoitellut", joten vahinko voi tulla. Ja vaikka itse olisi selvin päin, siellä on muita, jotka ovat täysin sekaisin ja voivat tehdä mitä vaan.

On liikaa vaadittu, että tuon ikäinen osaisi täysin varoa kaikkea, mitä festareilla voi sattua. Kyse ei ole vnhempien luottamuksesta lapseen, vaan terveestä itsesuojelusta. Ei kukaan aja ilman turvavöitäkään siksi, että kyllä mä luotan kanssa autoilijoihin.

Sitten kun festareden jälkeen herätään siihen, että jotain ikävää sattui, ei paljon auta se, että kyllä me tyttöön luotettiin...

Jos siellä on joku bändi, joka on ihan "must", voisin päästää niin, että koko perhe on esim. mökillä jossain lähistöllä ja lapsi käy katsomassa bändin ja tulee sitten mökille. Koko yöksi telttailemaan sinne niiden örveltäjien sekaan en päästäisi.

Vierailija
62/68 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niinkään ajattele, ettenkö ainakin minä luottaisin omaan tyttäreeni, mutta uskon, että joukossa voi tyhmyys tiivistyä, kokeilunhalu ja siihen tarjoutuva tilaisuus voi ajaa vaikka mihin, ja että vaikka itse olisi miten kunnolla, voi ihan tahtomattaan joutua vaikeuksiin ilta-ja yömyöhään, aikoihin jolloin tavallisesti ollaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä festareilla sattuu ja tapahtuu vaikka mitä. 15-v. kokeilee siellä ihan varmasti alkoholia ja vaikka tarkoitus ei olisi vetää päätä täyteen, niin tuon ikäinen tuskin on alkoholin juontia vielä paljoa "harjoitellut", joten vahinko voi tulla. Ja vaikka itse olisi selvin päin, siellä on muita, jotka ovat täysin sekaisin ja voivat tehdä mitä vaan. On liikaa vaadittu, että tuon ikäinen osaisi täysin varoa kaikkea, mitä festareilla voi sattua. Kyse ei ole vnhempien luottamuksesta lapseen, vaan terveestä itsesuojelusta. Ei kukaan aja ilman turvavöitäkään siksi, että kyllä mä luotan kanssa autoilijoihin. Sitten kun festareden jälkeen herätään siihen, että jotain ikävää sattui, ei paljon auta se, että kyllä me tyttöön luotettiin... Jos siellä on joku bändi, joka on ihan "must", voisin päästää niin, että koko perhe on esim. mökillä jossain lähistöllä ja lapsi käy katsomassa bändin ja tulee sitten mökille. Koko yöksi telttailemaan sinne niiden örveltäjien sekaan en päästäisi.

Joka kesä saa lukea, että joku raiskattiin festareilla tuntemattoman toimesta. Ei mene minunkaan tyttäreni sinne telttailemaan, ja isommat täysi-ikäiset "isosiskot" ei yleensä pidä huolta kuin itsestään ja iskukyvystään. Niiden vastuuntunto ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt murkkujen vahtimiseen.

Vierailija
64/68 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi minulta jäänyt Nirvanan keikka väliin. Jälkeenpäin se olisi harmittanut suunnattomasti, koska se oli viimeinen keikka joka oli mahdollista Nirvanalta (ainakin Suomessa) nähdä.

Festareilla olimme kavereiden kanssa silloin 2 päivää, festarit olivat noin 200 km päässä kotoa. Majoitusta ei ollut (tosin äiti ei siitä tiennyt), mutta mikäs mukavampaa kuin viettää lämmin kesäyö kavereiden kanssa läheisellä pellolla :)

Hauskaa oli ja olen kiitollinen äidille, että päästi minut. Sen jälkeen olen ollut festareille joka vuosi, kännissä viimeksi jotain 10 vuotta sitten. Musiikin takia olen festareille aina mennyt, en känniörveltämisen.

Vierailija
65/68 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa päästäisin kun ne siskot tulevat mukaan. Oma kesällä 16 täyttävä poika vinkuu samaa mutta en oikein tiedä vielä...

Vierailija
66/68 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain vuonna esim Simerockiin pääsi aikuiset katsomaan millaista meno on alueella. Melkeinpä turvemmassa ovat siellä valvotuissa oloissa ku Rovaniemen yöllisillä kaduilla keskenään. Eli, päästäisin festareille tuon ikäisenä jo. Mutta kannattaa tietenkin myös selvittää vierailumahdollisuus jos alueella sais käydä etukäteen tms.

Vierailija
67/68 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, jos olisi tuttu aikuinen hänen mukanaan. Muuten en missään nimessä.

Vierailija
68/68 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Nuo isosiskothan sitä viinaa tuon ikäisille nimenomaan kantaa ja pitää hauskaa kun juottavat pienemmät känniin. Ja sen juuri nämä 15 vuotiaat tietävät ja siihen pyrkivätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä