Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti teki jutun täälläkin kohistusta tukistamisesta!

Vierailija
04.04.2011 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011040413473705_pr.shtml

Tosi hienoa, arvostan toimittajaa. Hän tarttui todellakin tärkeään asiaan. Mutta eipä kukaan osaakaan enää vastata hänen kysymyksiinsä, vaikeahahan se onkin kun joutuu rinnastamaan lapsen ihmiseen eli aikuiseen. Kumman hiljaista ollaan, kun joku kysyy "saako aikuista tukistaa". Mutta siihenhän lasten tukistajien perustelut loppuvatkin, eihän ole olemassa selitystä, jolla voisi vakuuttaa ihmiset siitä, että pientä ihmistä saa fyysisesti rangaista.

Sama juttu oli viikonlopunkin Iltalehdessä. Olin myötävaikuttamassa siihen, että juttu syntyi. Tuli niin suuri raivo täälläkin velloneesta keskustelusta joten päätin ottaa toimittajaan yhteyttä. Aktiivisuus kannattaa aina. Ja tästä lähtien en todellakaan aio olla vain taivastelemassa kun havaitsen lasten asemaan liittyviä epäkohtia. Maria-Kaisa Aulaan olen ollut aiemmin yhteydessä oikeustapauksista jotka on lasten kannalta ratkaistu äärimmäisen epäoikeudenmukaisesti. Samaan viestiini laitoin lukuisia esimerkkejä myös siitä, miten lapsi on heikommassa asemassa yleisestikin kuin aikuinen. Liitteineen ja perusteluineen olevaan viestiin en saanut mitään vastausta. Nostankin Iltalehden toimittajalle hattua, että hän laittaa itsensä likoon ja kirjoittaa lasten kurittamisesta, joka tuntuu olevan hiljaisesti hyväksytty asia suomalaisten keskuudessa.

Niin että pahoinpitely on sittenkin rikos:-)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se vaan on niin, että toisilla ON rauhallinen temperamentti. TOiset lapset ovat luonnostaan rauhallisia, sopeutuvaisia, tottelevaisia. Sellaisa et vanhemmat pääsee kasvatustyössä helpolla. Niinkuin minä itse. Ei ole mun yhdelläkään lapsella "kunnon" temperamenttia, mutta en todellakaan usko että se on minusta kiinni. Tai siinä mielessä tietysti on, että minultahan puolet niistä geeneistä on. Itse olen myös tasainen, rauhallinen, sopeutuva ja joustava perusluonteeltani.

Kyllä silloin pitäisi miettiä, mitä on tehnyt väärin, jos yhdelläkään lapsesta ei ole "kunnon" temperamenttia.

Vierailija
22/22 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan vaan niin väsyneitä, kun pitää olla kallis talo ja tehdä velan takia paljon töitä, helpompaa on ärjyä ja tukistaa lapsia tai antaa niiden lasten mennä vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi