Kysy! Järkeviä vastauksia ongelmiisi koskien asiaa kuin asiaa! (ev)
Kommentit (101)
1. Pinoa puut kaarnapuoli alaspäin, tee ilmava pino; ilman pitää päästä kiertämään puiden välissä myös. Perusta esim. rankojen päälle, jotta alimmat puut eivät homehdu.
2. Ihanan pitkä loma. Nauti ja tee mitä mielehen tulee. Niitä asioista, joista tiedät nauttivasi. Älä suunnittele lomalle työlistaa, ei se silloin mikään loma ole.
3. Golfin tasoituksen laskemista en osaa.
4. Tietämättäsi työhistoriaasi tai taloudellista tilannettasi tms. sanon, että sinulla voisi olla mahdollisuuksia saada mm. aikuisopintorahaa, toimeentulotulotukea, asumistukea, taloudestasi riippuen.
5. Kyllä, mutta missä asiassa, en osaa sanoa
6. Sama vastaus kuin kohdassa 5.
7. Sinne tänne, milloin minnekkin. Osittain riippuen lajista ja siitä, onko kyseessä muuttolintu vai ei.
ap
tavallista hitaanpi oppimisprosessi. Lapsellasi voi olla joku anatominen ongelma, joka vaatii selvitystä. Onhan kodissanne rauhallinen ja tasapainonen ilmapiiri? Ongelma voi olla myös psyykkinen. Juttele neuvolassa uudestaan asiasta ja kerro, kuinka vaikeuttaa elämää. Vaikka aika kuluu ongleman kanssa varmasti hitaasti, anna vain lapsellesi lisää aikaa. Ole kärsivällinen ja pura kiukkusi lapselta piilossa. Hän on kuitenkin vasta 3-vuotias!
Tsemppiä ja jaksamista!
ap
kun ne tyhjenevät ja laitan ne latautumaan, ottaa mies ne jo kohta pois koska lämpenevät ja miehen mukaan saattavat silloin räjähtää. Eli koskaan ei laturi ehdi näyttää vihreää, kun paristot otetaan liian aikaisin latauksesta. Ja sitten kohta ovat taas tyhjillään.
Eli voiko ladattavat paristot räjähtää laturiin lämmetessään?
ihanasti mies suojelee teidän perhettä :)
mut joo, jos patterit on LADATTAVIA niin ei ne mihinkään räjähdä.
yksityisellä hammaslääkärillä?
Kunnalliselle sain ajan toukokuun loppuun, mutta haluaisin kyllä hampaan kuntoon jo aikaisemmin.
Samoin, pitääkö ottaa röntgenkuvat. Jos tarve juurihoidolle, hinta nousee.
ap
puhtaalla pulloharjalla, jota kastelee ruokasoodavedessä. Sen jälkeen valuta pari kertaa puhdas vesi lävitse.
Kalkkia voit poistaa vuodattamalla lävitse laimennettua etikkavetta (3/4 osaa vettä, 1/4 osa vettä). Tämänkin jälkeen pari huuhteluvalutusta tehtävä.
ap
tai kaksi. Meillä on kolme ihanaa poikaa, 8,6 ja4v. kaunis koti ja muutenkin elämässä hyvät puitteet. Olemme suht nuoria mies 30 minä 28 ja tiedän jo edeltä kaipaavani elämää ja vilskettä kotiin, kun nämä poikamme muuttavat aikanaan pesästä.
Olen onnellinen että saimme lapset nuorina ja pelkään, että mies ymmärtää liian myöhään myös kaipaavansa isompaa perhettä. En haluaisi kovin vanhana enään lapsia tehdä, nyttenkin tulisi jo 5v. väli.
Miten saisin mieheni ymmärtämään ja suostumaan vielä vauvaan jos viidenteenkin? Tunnen kipua ajatellessani ettei enään saisi kokea kaikkea sitä ihanaa mitä pikkulapsivaiheeseen kuuluu?
Rebecka
olen 24 enkä ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa, mutta haluisin. Miten se onnistuu?
Olisi varmasti mukavaa perustaa perhekin joskus, mutta se on hieman hankalaa, kun ei koskaan tunnu pääsevän seurusteluun tai seksiin saakka.
olen valmis hyväksymään, vaikka mieheni ei enään koskaan haluaisi lasta, enkä kanna huolta hänen tunteistaan. Pelkään vaan sitä päivää, kun mies huomaa tyhjän pesän ja sanoo jälkiviisaana, että olisihan meillä vielä voinut, olla muutama lapsi.(hän on jo nyt sanonut ettei pysty sanomaan,ettei enään koskaan) Sitten harmittaa jälkeen päin ja pelkään siinä kohtaa omaa katkeruutta.
Hän elää nyt tätä meidän elämää niin tässä hetkessä, eikä mielestäni näe kovin pitkälle eteenpäin. Minä taas suren tyhjää peseää jo edeltä käsin. Olemme kuitenkin tosi nuoria ja elämää vielä pitkälle eteenpäin. Minulla on voimakas hoivavietti,enkä tahdo olla niin kuin anoppini ja hoivailla aikuisikään asti poikiani, vaan antaa heille tilaa ajallaan omaan elämäänsä.
Elämää ei voi koskaan saada sellaisena unelmapakettina, jonka olisi aina toivonut, mutta joihinkin asioihin, niin kuin perhesuunnitteluun, osalle ihmisistä on annettu valinnan mahdollisuus.
Teen työtä suhteemme eteen ja haluan kokea niitä huumia, kiitos muistutuksesta! ;)
Rebecka
monesta asiasta - lapsen saaminen tuntuu laukaisseen monia prosesseja pään sisällä... Mitä minun pitäisi tehdä näille ongelmille:
- Mahdollisimman huono riitelytapa: huomaan toistavani lapsuudenkodin räyhäävää ilmapiiriä jossa käsiksi käymistäkään ei kaihdettu. Vihaan tätä, mutta en taida osata riidellä muullakaan tavalla. Miten opin olemaan huutamatta ja räyhäämättä?
- Lapsen ongelmalliset isovanhemmat jotka haluavat olla läsnä lapsen elämässä, mutta jotka eivät ole tavallaan hyväksi lapselle. Ts. kiroilua on paljon ja muutenkin sellaista kielenkäyttöä ja asenteita, mitä en halua siirtää lapselle missään tapauksessa. On tosi vaikeaa kuitenkaan pistää välejä kokonaan poikki ja tiedän että isovanhempien sydän särkyisi. Vanha koira ei kuitenkaan opi uutta, yritetty on.
- Olen hyvin ahdistunut monista lapsen terveyteen ja tulevaisuuteen liittyvästä asiasta. Onko normaalia murehtia ihan ilman syytä vaikkapa sitä, onko lapsella kavereita sitten joskus, kun hän menee kouluun?? Miettiikö muut tällaisia? Omat ystävät eivät ainakaan tunnusta. Pelkään myös jatkuvasti sitä, että lapselle tapahtuu jotain.
Olemme olleet epäonnisia asuntojen suhteen ja jälleen epäonni jatkuu. Tällä kertaa ongelmana on toisesta asunnosta tuleva tupakansavu. Laki on meidän puolellamme ja meillä pitäisi olla keinot saada ongelma loppumaan. Mutta entä jos naapuri itsepintaisesti vain jatkaa polttamista...
Muuten asunto on aivan unelma. Kaunis kuin koru, tilava ja hyvällä alueella.
En kestä henkisesti ajatusta uudesta vuokra-asunnosta, olemme muuttaneet jo tarpeeksi viimeisten vuosien aikana (Suomessa ja ulkomailla). Tässä asunnossa olemme asuneet puolisen vuotta. Muuttoihin on myös palanut isoja summia.
Eli jos vuokralla en pysty enää asumaan, toinen vaihtoehto on omistusasunto. Mutta sekin ahdistaa. Kaikki tähän astiset asumisongelmat ovat olleet naapureiden aiheuttamia, joten kerrostalo on ehdoton ei. Varamme ei riitä omakotitaloon, joten entä sitten rivitalo. Mutta ne naapurit. Tuurista kiinni, millaisen naapurin saa ja kuinka yhteiselo toimii. En voi sietää tupakansavua, meidän asuntoon kuuluvia aggressiivisia riitoja, kovaa melua, kuten tv:n tai musiikin pauhaamista. Haluan elää rauhassa oman perheeni kanssa ja rauhan myös annamme muille.
Mitä tehdä...
kysymyksiin.
Jos kuumat löylyt tuntuvat hyvältä, voi niitä ottaa. Tosin on tutkittu, että liiallinen kuumuus vanhentaa ihoa, kuten myös pakkasilma.
Samoin oikein kuuma sauna saattaa laajentaa verisuonio niin paljon, että verenpaine laskee ja alkaa huippaamaan.
Terv. kuumista löylyistä myös nauttiva ap
vedä henkeä syvään. Katso jotakin mukavaa tai lue kirjaa. Muista, että lähes jokainen jännittää uuden työn alkamista. Uuden työntekijän ei odoteta heti osaavan uusia töitä. Häntä perehdytetään ja opetetaan. Et siis joudu kylmiltäsi suden suuhun. Sinulla tulee viemään jonkin verran aikaa, että sopeudut ja tunnet olosi kotoisaksi uusissa hommissa. Hyväksy se ja anna itsellesi aikaa tottua. Saa siis jännittää!
ap
Samoin se, kuinka paljon niitä jaksaa luhistumatta. On hyvin todennäköistä, että voi tulla parempia jaksoja, mutta elämäänhän kuuluvat sairastelut, surut ja kuolema. Muista, että jos omat voimavarat loppuvat, apua on saatavissa. On ruoka-avustusta, lääkekuluihin voi saada apua, keskusteluapua jne.
Pidä toivoa yllä, sillä se auttaa jaksamaan. Kyllä se siitä taas!
ap
asiaa. Ole tiukka ja lähde 'puolipakolla' lomalle yksin. Jätä miehesi selviytymään lasten kanssa. Laita hänet paikallesi hetkeksi pakolla. Avaa hänen silmänsä. Vaadi, jos ei tehoa, kerro missä mennään. Älä salaa tunteitasi ja kokemuksiasi. Näytä pelkosi, väsymyksesi, loukkaantumsisesi ja hulesi lapsista. Kerro, kuinka se väsyttää ja syö tuntemaasi rakkautta.
Älä alistu ja hyväsky!
ap
ap
mutta sinä, joka olet lopettamassa tupakanpolttoa tänään. Itse lopetin 2 vuotta sitten ja ensimmäiset 2 päivää ajattelin taukoamatta tupakkaa, koko ajan ajattelin että nyt menen tupakalle, mutta sittten alkoi helpottaa pikkuhiljaa, nyt kahden vuoden päästä ei enää tee missään tilanteessa tupakkaa mieli.
luhistua ei vaan voi, koska olen tehnyt lapsia, vaikka mieleni kyllä kovasti tekisi.
Piti vaan kirjoittaman vielä AP:lle, että loistavia, juuri sellaisia maalaisjärjellä annettuja, asiallisia vastauksia ihmiset saivat kysymyksiinsä!
Millainen paikka maailma olisi, jos kaikki ihmiset olisivat yhtä fiksuja kuin sinä?
On 3v. Ihan tyytyväisenä leikkii märissä/kakkasissa vaatteissaan. Vaipan poisjättämisen harjoittelu alkoi jo vuosi sitten. Potalla on käynyt 6kk ikäisestä asti. Missä olen tehnyt väärin?
Ei ole ollenkaan vaipoissa ja pissivahinkoja tapahtuu ehkä kerran viikossa. Pysyy kuivana kun käytän säännöllisesti vessassa. Kakat on aina housussa. Olen lahjonut, kiristänyt ja uhannut. Olen ollut välittämättä. Olen tehnyt kaikkea mitä on neuvottu. Mikään ei auta! Olen toivoton!