Voisitteko te mammat lopetta pitkähiuksisten poikien "tytöttämisen" kauppakeskuksissa, kiitos!
On se prkl ettei 2000-luvulla tajuta, että pojallakin voi olla pitkä tukka!!
Jos on selkeästi puettu pojaksi, niin miksi pitää lässyttää omille lapsillenne"tuo tyttö..."????
Sanokaa vaikka että "tuo toinen lapsi"tms,
MIKSI PITÄÄ TYTÖTELLÄ????
Oletteko tyttöjen äidit kateellisia että minulla on kaunis ja rauhallinen POIKA!?(tiedoksi vielä että kaikki pojat eivät myöskään käyttäydy huonosti, senkin te tyttöjen äidit aina yleistätte.)
t:ärsyyntynyt kolmen POJAN äiti
Kommentit (104)
Ja on ihan oikeassa. Hankkisivat tytön, jos kerran sellaisesta tukasta äiti tykkää.
Tietenkään isäni ei työssään opettajana tytöttele vaan selän takana ja yksityiselämässä.:) ja kukaan mamma ei voi tälle mitään... Ei ole tiedossa rehtoria, jolle soitella.
Täällä kans yks joka ei käytä "tyttö" ja "poika" sanoja usein vaan mieluummin aina "lapsi". En halua omilla puheillani osittaa lapsille joka käänteessä sitä kuinka suuri merkitys suokupuolella tässä maailmassa vielä on ja tosiaan lapsista on helppo myös erehtyä. Erityisesti on "helppo" luulla poikaa tytöksi kun testosteronin puuttuminen tekee vielä piirteet ja olemuksen nais- tai tyttömäiseksi.
Ja on ihan oikeassa. Hankkisivat tytön, jos kerran sellaisesta tukasta äiti tykkää. Tietenkään isäni ei työssään opettajana tytöttele vaan selän takana ja yksityiselämässä.:) ja kukaan mamma ei voi tälle mitään... Ei ole tiedossa rehtoria, jolle soitella.
Joillekin sopii pitkät hiukset. Esikoiseni on sellainen.
Ajattele vaikka Jone Nikulaa ilman hiuksiaan.
Olisi järkyttävän ruma!
t.ap
Ja syy tähän on se että meidän lapsella ei ole eikä tule olemaan vielä pitkään aikaan yhtään vaaleanpunaista.
Ilmeisesti kaikki tytöt pitäisi pukea pinkkiin että ne tunnistaa.
tyttö, jolla lyhyet hiukset. Häntä luullaan aika ajoin pojaksi, välillä jopa uimahallissa (!!) mutta ei se minun päivääni pilaa.
Ja on ihan oikeassa. Hankkisivat tytön, jos kerran sellaisesta tukasta äiti tykkää. Tietenkään isäni ei työssään opettajana tytöttele vaan selän takana ja yksityiselämässä.:) ja kukaan mamma ei voi tälle mitään... Ei ole tiedossa rehtoria, jolle soitella.
Joillekin sopii pitkät hiukset. Esikoiseni on sellainen.
Ajattele vaikka Jone Nikulaa ilman hiuksiaan.
Olisi järkyttävän ruma!
t.ap
nyt tajusin. onko ihan ämpäriruma kakara?
hei ei mikään ole nyt tänä vuonna niikuin 30-90 luvulla yhtä hyvin pojallakin voi olla pitkä tukka on meidänkin pojista kysytty onko tyttöjä mutta kanttaa ainakin vaikka vaatteilla se yrittää näyttää että kyseessä on poika ja miksi pitäisi olla kateellinen jonkun äidille kenellä on tyttö näenhän itsekin paljon äitejä joilla on tyttö mutta en silti ole kateellinen miksi?? onhan minulla 2 ihanaa poikaa joista iloita ja olla onnellinen... ekö se ole jokaisen oma asia pitääkö pojalla pitkän tukan tai voihan sitä olla tytölläkin olla lyhyt tukka ja poikamaiset vaatteet jne... eikait enää olla 30 luvulla minä ainakin elän tätä hetkeä tässä ja nyt
tietääkseni ei voi valita syntyykö tyttö vai poika joten tyhmää sanoa toiselle "tehkää tyttö jos noin kovasti ottaa päähän" te tyttöjen äidit pystyittekö muka valitsemaan ja vaikuttamaan siihen että teille tuli tyttö jos ei sitten tiety adoptoi jostain
On se prkl ettei 2000-luvulla tajuta, että pojallakin voi olla pitkä tukka!!
Jos on selkeästi puettu pojaksi, niin miksi pitää lässyttää omille lapsillenne"tuo tyttö..."????
Sanokaa vaikka että "tuo toinen lapsi"tms,
MIKSI PITÄÄ TYTÖTELLÄ????
Oletteko tyttöjen äidit kateellisia että minulla on kaunis ja rauhallinen POIKA!?(tiedoksi vielä että kaikki pojat eivät myöskään käyttäydy huonosti, senkin te tyttöjen äidit aina yleistätte.)t:ärsyyntynyt kolmen POJAN äiti
On se perkele jos sä et vielä tajua että elämme SUKUPUOLINEUTRAALISSA MAAILMASSA! Ei ole olemassa "tyttöjä" ja "poikia"!!
Sanot vain niille pitkähiuksisille neitiherroille tämän, opitte kaikki SUVAITSEVAISUUTTA ja pääsette eroon TOISEUDENPELOISTANNE ja FOBIOISTANNE! Sen jälkeen on sama vaikka joku tytötteleekin kun olette sisäistäneet sukupuolineutraaliuden! :)
oletko oikeati sitä miektä että mitkä tukka tyhmempi kuin lyhyt tai kalju, en usko että sillä vaikutusta tyhmä olet jos uskot jokaiseen hömpötykseen mitä netistä luet
On se prkl ettei 2000-luvulla tajuta, että pojallakin voi olla pitkä tukka!! Jos on selkeästi puettu pojaksi, niin miksi pitää lässyttää omille lapsillenne"tuo tyttö..."???? Sanokaa vaikka että "tuo toinen lapsi"tms, MIKSI PITÄÄ TYTÖTELLÄ???? Oletteko tyttöjen äidit kateellisia että minulla on kaunis ja rauhallinen POIKA!?(tiedoksi vielä että kaikki pojat eivät myöskään käyttäydy huonosti, senkin te tyttöjen äidit aina yleistätte.) t:ärsyyntynyt kolmen POJAN äiti
lyhythiuksisiakin poikia tytötellään jos ovat kasvoiltaan vähänkin keskivertoa kauniimpia.
Meidän esikoista lähestulkoon kaikki puhuttelivat työtöksi ensimmäiset 4 vuotta (ainakin), vaikka hänellä oli ihan selvästi pojan vaatteet päällä. Myös samassa jumpassa käyvä pitkähiuksisen pojan äiti tytötteli poikaamme ihan sujuvasti.
Ei se minua hirveästi haitannut, mutta oudoksutti. Varsinkin sen pitkähiuksisen pojan äidin käytös aiheutti ihmetystä.
ekan sivun ja siellä tuli väkisinkin mieleen, että pitkätukkaisia puolustavat pystyivät suurelta osin kommentoimaan asiallisesti ja oikeakielisesti kun taas lyhyttä hiusta puolustavat olivat aika suppeakatseisia, epäasiallisia ja kirjoittivat huonompaa suomea. Tästä vahvistuu väkisinkin mielikuva, missä yhteiskuntaluokissa on lyhythiuksisia poikia ja missä pitkähiuksisia.
Mun mielestäni jokaisella pojalla saa olla sellaiset hiukset, mitkä hänelle parhaiten sopii, MUTTA mun mielestäni se joka puolelta tasapitkä siilitukka, joka isolla osalla pojista on, ei sovi tasan kenellekään lapselle eikä aikuiselle. En ole vielä sellaisia kasvoja nähnyt, joita se kehystää kauniisti, mutta tämä on vain minun mielipiteeni, eikä estä muita tykkäämästä ko. kampauksesta. Lapsi sen alla voi silti olla kiva ja sen vanhemmatkin ok.
Mutta tämän keskustelun perusteella kasvatan kyllä mieluummin pitkän tukan pojalleni, jos vaan pojan joskus saan.
mitä väliä sukupuolen erottumisella on ollenkaan, miksi nämä pitkätukkapojat pitäisi edes "selkeästi pukea" pojaksi? Sukkahousua vaan kehiin ja unisexiä. Poika, jolle on jätetty niskaan pitkä soiro, kun äiti ei millään henno pätkäistä haituvia poikki, on säälittävä. Eikä toisaalta pitkä niskatukka tytöllä, jonka otsis on korvasta korvaan, yhtään sen parempi ole. Kateuskortti on täysin turha tässä(kin) tapauksessa.
Meidän 5-vuotias ihan välttämättä halusi takatukan. Saikin sen, vaikka itse en siitä erityisesti pidä. Kyllähän sen melko kammottavan näköinen on, mutta näyttää olevan meillä päin muotia pienten poikien keskuudessa.
Minulle lasten hiustyyli ei ole mikään iso juttu. Lapset saavat itse valita mieleisensä kampaukset.
kyllä mielletään taiteilijoiksi, joogeiksi tai jollaisiksi hulttioksi muuten. En tunne yhtään ns. miehisen alan miestä, jolla olisi pitkä kuontalo, vaikka tuttavia on ties miltä alalta. Jos mies haluaa erottua joukosta ja näyttää elämäntapataiteilijalta tai johonkin ääriryhmään kuuluvalta, antaa vaan tukan rehottaa valtoimenaan. Valinta on oma aikuisella miehelläkin.
montakin miehistä pitkätukkaista miestä.
Työpaikkani ihmiset ovat it- ja mekaniikka-alojen asiantuntijoita ja metallimiehiä. Kaikissa mainituissa ryhmissä on lyhythiuksisia ja pitkähiuksisia miehiä.
kyllä mielletään taiteilijoiksi, joogeiksi tai jollaisiksi hulttioksi muuten. En tunne yhtään ns. miehisen alan miestä, jolla olisi pitkä kuontalo, vaikka tuttavia on ties miltä alalta.
Ilmeisesti tuttavia jossakin perähikiän av-mammapiireissä? Omassa tuttavapiirissä löytyy pitkätukkaisia miehiä niin kovan alan johtajina kuin tutkijoinakin. Ja muutama lyhyttukkainen hoitoalalla työskentelevä taiteilijanrenttu ja pari pitkähiuksista rakennusmiestä. Eipä sitä omasta tuttavapiiristään kauhean yleispäteviä totuuksia kannata luulla löytävänsä.
Kauheaa, mitä reaktioita pienen pojan pitkä tukka herättää. Noitavainomeininkiä. Ja ainakin alakouluikäisiä yleensä kuunnellaan, eikä äiti yksin päätä hiusmallia. Pitäisikö pikkupojan tukka väkisin leikata, jos itse tahtoo pitää pitkää, perusteena että muuten av-raati tuomitsee taiteilijahörhöluuseriksi ja tytöttelee ja solvaa ties miten? Kyse on lapsesta! Herranjestas mitä tekstiä täältä löytyy. Toivottavasti ette ole itse äitejä, vaan jotain huvikseen kirjoittelevia teinejä.
Koskien sanontaa tukasta ja järjestä, sitä koskeva vääntö älyttömyyden huipentuma. Tarkoittaako sananlasku av-mammojen mielestä esim. että kaikki av-mammat ovat tyhmiä kun niillä on oletettavasti naisellinen pitkä tukka? Voi elämän kevät.
tasaisin väliajoin. Kaunishan poika on mutta mielestäni ei lainkaan tyttömäisellä tavalla. Poika tästä tytöttelystä kyllä vetäisee herneet nenuun. Itse kyllä korjaan tytöttelyn.
Poika on itse halunnut aina pitää pitkän tukan, kiinni sitä ei kuitenkaan anna laittaa. Tukka on osa lapsen persoonaa.
Mutta ihme meininki ja vaahtoaminen joka tapauksessa tällä palstalla, varsinkin lyhyttukkaisten poikien vanhemmilta.
eikö siitä ole jo lähemmäksi 80 vuotta :D
Eli leikkaa ne hiukset jos haluat päästä tuosta eroon.
Varmasti meidänkin esikoinen menisi tytöstä jos kasvattaisi pitkät hiukset.
onko se katsojassa vika jos teidän poika on tytön näköinen. en mä ainakaan sinisten vaatteiden perusteella päättele että kukaan poika on. kyllä se muuuten ulkonäkö kertoo enemmän. ja ihan hyväkäytöksisen pojan äiti olen itsekin, kuten myös tytön äiti. vie poika parturiin jos pitkällä tukalla näyttää tytöltä. joillekin sopii pitkä tukka, kaikille pojille ei.
Olet muutenkin väärässä: EN ole kaivannut tyttöä,
enkä ole roskasakkia.
t.ap
P.s.Teillä monilla on aika vanhentunut kuva pitkätukkaisten poikien vanhemmista. Mutta pitäkää mielikuvanne, olettehan muutenkin aivan metsässä kasvanutta jengiä. Sen näkee ala-arvoisista kommenteistanne.