Kokemuksia ainoista lapsista / sellaisena kasvamisesta? ov
Mieheni ilmoitti, että meille ei ole tulossa toista lasta, tämä ensimmäisen vauva-aika kuulemma ollut niin stressaavaa. Esikoinen on vasta 6kk, joten en minäkään uutta pientä ihan vielä ole haluamassa, mutta mietin vaan että miten tuo ainokaisen osa? Itsellä on sisko tosi läheinen, samoin miehellä on 2 veljeä.
Oletteko ainoat lapset itse kaivanneet sisaruksia, onko ainoa lapsenne puhunut asiasta?
Tuleeko ainokaisista äidin lellikkejä ja kyvyttömämpiä jakamaan jne? Itsestä tuntuu että olen niin rakastunut tähän vauvaan että saattaisin vaikka hemmotellakin pilalle..
on toki kasvattajasta ja lapsen luonteesta kiinni, mutta olis mielenkiintosta kuulla näkemyksiä sekä teiltä, jotka ootte ainoita, teiltä joilla on vaan 1 lapsi, ja teiltä, jotka tunnette ainoita lapsia.
Kiitos!
Kommentit (27)
äitini sairastumiseen ja kuolemaan liittyvät asiat, koska siskoni on vammainen. Onneksi on ihania sukulaisia ja ystäviä jotka auttoivat.
enkä ole koskaan kaivannut sisarusta. Miehelläni on kaksi veljeä, mutta molemmat halusimme vain yhden lapsen. Meillä myös lapsettomuutta taustalla, joten ollaan onnellisia ja tyytyväisiä tästä yhdestä. Uudelleen ei kuitenkaan hoitoihin mennä. Toinen saa tulla, jos tulee, mutta eipä ole 2,5 vuoteen mitään kuulunut, vaikka yleisen av-logiikan mukaan pitäisi tietysti tärpätä, kun ei enää stressaa tai ajattele asiaa :)
ja siksi en halua kuin yhden lapsen.
ja siksi en halua kuin yhden lapsen.
tälle.
Mulla on veli, mutta ei hän tule auttamaan minua vanhempiemme hoidossa. Ei, vaikka äitimme on hoitanut veljeni lapsia tosi paljon. Mieheni on mulle paljon tärkeämpi tuki ja isompi apu kuin veljeni.
Itselläni vain yksi lapsi, ja näillä näkymin on jäämässä ainoaksi. Sosiaaliset taidot huippuluokkaa ja serkut ovat läheisiä ystäviä. Serkuista ja kavereista saa seuraa myös lomamatkoille, mökkireissuille jne. Koskaan ei tarvitse lähteä yksin.
Kiva, kun olette jakaneet kokemuksianne! Ei taida ainokaisen osa olla aina ankea :D Olen jo 37 joten ehkä tämä oli tässä.. Saa nähdä! Ei kyllä tulisi mieleenkään tehdä lasta jota puoliso ei halua. Olen tosi onnellinen nyt yhden lapsen äitinä, joskus vaan mietin asiaa. Olen löytänyt itsestäni yllättäin vanhoilla päivilläni kotiäidin :D
lasta, jos toinen puoliso ei sitä halua.
Liikaa on niitä, jotka sitten erovat, kun lapsiarki ei olekaan onnellista ja autuutta. Eiköhän se lähentele 50 prossaa jo.