Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen aikana annetut lahjat ja ero!

Vierailija
01.04.2011 |

Onko nykyaikan tavallista, että erotessa palautetaan kaikki saadut lahjat?

Omassa lähipiirissä olen nyt törmännyt kahteen tapaukseen, joissa tulee riita noista lahjoista.

Keskinenkin uutisoitu aiheesta.

Jos eroan miehestäni niin tuntuu oudolta, että vaatisemme lahjat takaisin tai korvauksen annetusta lahjasta (esim. ulkomaan matka).

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joululahjatkin jaetaan? Entäs jos toinen on tuonut kerran viikossa kukkia ja haluaa niistä korvauksen?

Entä autonrenkaat jotka ovat kuluneet kun on lainannut kumppanin autoa? ap

Vierailija
2/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kitistä jälkeenpäin.

Jos jollain menee kaverin kanssa välit poikki, tuskin aletaan vaatimaan jotain muinoin annettuja synttärilahjoja takaisin. Naurettavaa. Lahjan saaja pitää aina lahjan ja se siitä. Se on nyt hänen omaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko lahjat annettu omaksi vai lainaksi..

Vierailija
4/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kitistä jälkeenpäin. Jos jollain menee kaverin kanssa välit poikki, tuskin aletaan vaatimaan jotain muinoin annettuja synttärilahjoja takaisin. Naurettavaa. Lahjan saaja pitää aina lahjan ja se siitä. Se on nyt hänen omaisuuttaan.

Niitähän äidit lahjoittaa pois tuosta vain. Myös niitä isän ja isovanhempien antamia lahjoja.

Vierailija
5/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat lainaksi? ap

Vierailija
6/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Keskinen autoa sanonut lahjaksi, tai ainakin lehdessä luki että oli ostanut sen H:n käyttöön, on kai siinä ero?

En ole koskaan kuullut kenenkään vaativan lahjoja takaisin erotilanteessa. Ehkä joku suvun perintöesine olisi ihan kohteliasta palauttaa omatoimisesti eron tullessa, mutta tavalliset lahjat on lahjoja ja annettu omaksi, en vaatisi mitään takaisin.

Vierailija
7/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hamamatii on merkattu omistajaksi niin turha itkeä. keskinen on pelle!

Vierailija
8/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja, Keskinen vissiin piti tota autoa hamamatin "työsuhde-etuna"

Vierailija
9/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli kahvikassasta muutaman lantin ottanut.

Keskisen kosto on karmivaa!

Vierailija
10/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö lahja joskus palauttaa.

Vierailija
11/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen omaisuuttaan. Omaa omaisuuttaan saa heittää vaikka kaatopaikalle, jos siltä tuntuu.

Eri asia on se, miten kohteliasta/epäkohteliasta on heittää toisen antama lahja pois.

Turha kitistä jälkeenpäin. Jos jollain menee kaverin kanssa välit poikki, tuskin aletaan vaatimaan jotain muinoin annettuja synttärilahjoja takaisin. Naurettavaa. Lahjan saaja pitää aina lahjan ja se siitä. Se on nyt hänen omaisuuttaan.

Niitähän äidit lahjoittaa pois tuosta vain. Myös niitä isän ja isovanhempien antamia lahjoja.

Vierailija
12/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli timanttisormuksen(arvo n.500e)erilaisia kaula- ja käsikoruja, sekä vaatteita! uskomaton mäntti koko ukko. Onneksi on exä!!!!

Vierailija
13/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei edes yrittänyt kajota toiselle tunnetasolla tärkeisiin tavaroihin (yhteisiä tunnetasolla tärkeitä meillä ei ollut - ehkä kertoo jotain suhteesta), joten se sujui hyvissä merkeissä.

Siis tyyliin

minä: mulle kirjahylly

mies: mulle sohva

minä: mä haluan olohuoneen maton

mies: mä haluan makuuhuoneen maton

minä: jaetaanko viinilasit, puolet sulle ja puolet mulle?

mies: ok

jne.

Vierailija
14/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjoja ei otettu takaisin, päinvastoin molemmilla oli sellainen olo ettei halunnut puhua yhtään menneistä parisuhdehetkistä. Lahjat vaiettiin kuoliaaksi.

Vierailija
15/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim tv, dvd, kotiteatteri jne lahjaksi mieheltään eli oli sitä mieltä, että saa pitää koko kodin irtaimiston.

Lakimies ja pesänjakaja olivat asiasta hieman eri mieltä....

Vierailija
16/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen nimiinsä jotka olen hänelle ostanutja minä allekirjoitin.

Vierailija
17/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän pariskunta ehkä toisilleen antaa joskus..

Vierailija
18/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettaavaahan on etta lahjat annettaisiin takaisin sen antajalle. Lainaaminen on sitten aivan eri asia.

Vierailija
19/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa avoerossa tosin annoin mieheni velat (velkaantui mulle "asumuserossa") anteeksi, kun sain pitää vanhempien meille hankkiman arvokkaamman kihlajaislahjan.

Vierailija
20/27 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

---t. 25 parisuhteessa saman miehen kanssa