Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinvointi ja ahdistus aamupalan jälkeen

Vierailija
25.07.2023 |

Minulla on nyt muutaman kerran kuukaudessa toistunut sama kaava aamulla, syön normaalin aamupalani ja pian sen jälkeen humahtaa kauhea olotila päälle. Huimaa, ällöttää, ahdistaa ja sydän hakkaa. Hiki nousee ja vapisuttaa. Säikähdän tilaa ja se eskaloituu paniikkikohtaukseksi. Olo tasaantuu noin tunnissa lähes normaaliksi, joskin sen jälkeen koko päivä menee utuisessa olossa ja hermostuneena. Aamiaiseeni ei kuulu kofeiini tai nikotiini missään muodossa.

Olen kyllä kärsinyt ahdistuksesta ja paniikkikohtauksista ennenkin joissain määrin, mutta tämä ilmiö päivän ensimmäisen aterian jälkeen on uusi. Lääkäri ohjasi vaan suoraa psykiatrille ja asiaa hoidetaan paniikkihäiriönä. Voiko tosiaan olla niin että tämä yksi kerta laukaisi pelon kyseiseen tilanteeseen, ja siksi se toistuu?

Ensimmäisen kerran jälkeen olen alkanut jännittämään aamuisin syömistä yksin kotona koska paniikki on ollut paha ja se pelottaa. Mikä neuvoksi? Muuhun aikaan päivästä tätä ei ole tapahtunut, ja olen voinut huoletta syödä muuten yksin kotona mitä tahansa. Ne on vaan nuo saamarin aamupalat

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta otit?

Vierailija
2/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addisonin tauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut yhtäkään, eli ei ole kyse myöskään krapulasta.

Vierailija
4/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addisonin tautia en usko, ruokahalua kyllä löytyy eikä ole oksentelua. Jaksan myös tehdä töitä ja urheilla, joten tuskinpa.

Vierailija
5/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin kortisoli on korkealla, jos ahdistuksesta kärsii niin aamuisin on sen takia yleensä pahinta. Tuskinpa se mitään somaattista on. Tsemppiä

Vierailija
6/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee pahoinvointi ja heikko olo aamuisin vain silloin jos syön kaurapuuroa

Vierailija
7/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tää vähän lohduttaa. Ehkäpä menen oman mielenrauhan vuoksi verikokeisiin ja alan vaan työstämään asiaa siellä psykalla ihan todenteolla.

Vierailija
8/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, tee, kaakao, sokeri, suklaa, paprika, juusto?

Söitkö jotain näistä?

Vierailija
9/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana.🤰

Vierailija
10/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko syödä aamupalaa?

Vierailija
11/12 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYMPATIKOTONIA voisiko olla?

Vierailija
12/12 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös paniikinomainen tila aamuisin. Verenpaine on alhaalla.. Siitä tulee todella huono olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi