Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äiti levätä/nukkua ilman vauvaa synn. jälk.?

Vierailija
01.04.2011 |

..vai katsotaanko tätä pahalla ja kirjataan papereihin jotain vähemmän mairittelevaa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sanottiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen, kun olin valvonut yhden yön ennen synnytystä, toisen sen aikana ja seuraava yö meni ylivirkeänä, ja olisin halunnut nukkua yhden yön, että pitäähän sinun kotonakin jaksaa vauvan kanssa valvoa.

Kotiin tultua nukuin sitten 30 tuntia putkeen ja mies hoiti vauvaa, välillä puolitorkuksissa imetin ja taas jatkoin.

Tapahtui Naistenklinikalla.

Vierailija
2/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua.

itse en kuitenkaan malttanut vaikka olin kuolemanväsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen tätä olin nukkunut 2h ja oli muutenkin ollut pari kuukautta tosi huono nukkua raskauden takia.

Lapsen laittoivat syntymän jälkeen heti vierihoitoon ja tulivat vielä herättelemään meitä 4 tunnin välein. Olin tyrmistynyt, oletin että vauvan synnyttyä saan viimeinkin nukkua edes yhden yön kunnolla ja rauhassa. Paskanmarjat.

En tiedä mitä papereihin kirjoitetaan, jos pyydät hoitajia ottamaan vauvaa edes yhdeksi yöksi, mutta varaudu siihen, että anelemaan joudut niinkuin vierustoverini.

Vierailija
4/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin muutaman tunnin synnytystä seuraavana yönä ilman vauvaa. Vauva oli yökön kanssa muutaman tunnin, että sain nukkua. Tuskin tästä mitään merkintöjä missään on. En olisi osannut kyllä nukkua ekana yönä vauvan kanssa levollisesti, kun olisin vain ihaillut vauvaa ja seurannut että se todella hengittää.:)

Vierailija
5/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin tosi tuohtunut ajatuksesta ettei äiti saisi rauhassa nukkua ilman vauvaa rasitusta pois. Sit sain vauvani ja unohdin koko jutun. Tottakai vauva oli lähellä sen jälkeen koko ajan heti kun vaan sektiohaavalta pystyin ottamaan. Toisin sanoen heti seuravasta aamusta. Joskus vuosia myöhemmin vasta muistui mieleen että ai niin, mun piti nukkua siellä synnärillä :).

Vierailija
6/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua ilman vauvaa synnytyksen jälkeen... vauvani syntyi myöhään illalla, osastolle siirtymisen jälkeen syötin vauvaa jne. jonka jälkeen hoitaja tuli hakemaan vauvan hoitajien huoneeseen juuri sen takia että minä saisin levättyä rauhassa! eikä sitä kukaan katsonut pahalla, oli siellä muutama muukin vauva! Ja papereihin ei tästä tullut mitään merkintää!

Vierailija
7/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en silti nukkunut kun huonekaverin vauva huusi ja muutenkin sairaalassa koko ajan meteliä. Oma vauvani ei sitäpaitsi sitten edes valvottanut :)

Vierailija
8/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joutunut anelemaan eikä tullut mitään merkintöjä minnekään. Hoitaja itse vieläpä ehdotti tätä järjestelyä. Ja hyvä niin!

Vierailija
9/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi, ja nukuinkin ihan tiedottomana ainakin 12h.

Vierailija
10/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ainakaan minun papereihin ei tullut mitään merkintää! ja muina öinä vauva oli kuitenkin vieressäni koko yön!

Vierailija
11/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta äiti sai nukuttua. Taisivat itse ehdottaa sitä tälle äidille. Oli aika itkuinen vauva. Omaani en olisi voinut antaa pois, vaikka olinkin valvonut 2 vrk synnyksen takia. Halusin pitää vauvan lähellä.

Vierailija
12/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(poika syntyi 21.30) vauvaa katsellessa. En malttanut silmiä irrottaa ihanuudesta :) Seuraavana yönäkin maltoin nukkua vain pari tuntia, mutta sitten jo uni tuli. Ei tullut mieleenkään, että olisin antanut vauvan muualle omien unien ajaksi, ei kyllä tarjottukaan. Mutta kukin tekee tyylillään :)

Vierailija
13/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sanottiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen, kun olin valvonut yhden yön ennen synnytystä, toisen sen aikana ja seuraava yö meni ylivirkeänä, ja olisin halunnut nukkua yhden yön, että pitäähän sinun kotonakin jaksaa vauvan kanssa valvoa. Kotiin tultua nukuin sitten 30 tuntia putkeen ja mies hoiti vauvaa, välillä puolitorkuksissa imetin ja taas jatkoin. Tapahtui Naistenklinikalla.

olen OYS:ssa kuullut.

Luulevat vissiin, että kaikki äidin on jotain yksinhuoltajia.

Onneksi nykyään pääsee nopeasti sairaalasta kotiin vauvan kanssa :)

Vierailija
14/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin, et haluunko että ottavat vauvan yöksi, et saan nukuttuu. En halunnut ja sovittiin, et vien vauvan hoitajille jos siltä tuntuu. Mutta hyvin nukuttuu ja vauva oli luonani kokoajan.

Vierailija
15/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin niin tokkurassa 3vrk:n valvomisen jälkeen, etten enää saanut edes järkevää puhetta. Minut haettiin salistakin sängyllä, koska pyörryin heti jos nousin ylös. Vauva meni hoitajien huoneeseen ja aamulla tuotiin luokseni. Tosin en tainnut nukkua kun 4h, mutta sain kunnolla levättyä :)

Vierailija
16/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolle pääsin ehkä kahden aikaan, ja vauva tuotiin näytille, Sitten tuotiin aamulla syömään ja päivällä ( en saanut vielä nousta ylös). noin viiden aikaan illalla vauva tuotiin sit huoneeseen. Yöksi veivät pois, "että saisin levätä". Yösyötölle olivat tuoneet, mutta kun olin nukkunut niin syvästi "eivät hennoneet herättää". Viimeisenä yönä pitivät myös kansliassa, että saan levät ennen lähtöä. Tämä Naistenklinikalla.

Vierailija
17/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenosastolla. Seuraavia en sitten kunnolla nukkunutkaan, koska huoneessa meitä oli 3 ja sinäaikana kun siellä olin niin seuraavana yönä (edellinen siis lähti) tuotiin paikalle uusi äiti jne.

Jokaisen lapsi söi vähän eriaikaan eli itse herkkäunisena sitten havahduin jokaisen lapsen huutoon.Kotiin oli kyllä ihana päästä nukkumaan:)

Vierailija
18/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sanottiin kaksi päivää synnytyksen jälkeen, kun olin valvonut yhden yön ennen synnytystä, toisen sen aikana ja seuraava yö meni ylivirkeänä, ja olisin halunnut nukkua yhden yön, että pitäähän sinun kotonakin jaksaa vauvan kanssa valvoa. Kotiin tultua nukuin sitten 30 tuntia putkeen ja mies hoiti vauvaa, välillä puolitorkuksissa imetin ja taas jatkoin. Tapahtui Naistenklinikalla.

olen OYS:ssa kuullut.

Luulevat vissiin, että kaikki äidin on jotain yksinhuoltajia.

Onneksi nykyään pääsee nopeasti sairaalasta kotiin vauvan kanssa :)

Isät saavat kyllä ihan vapaasti olla sairaalassa hoitamassa sitä omaa lastaan koko päivän jotta äiti saa levätä! Tietysti jos isää ei paljon kiinnosta olla paikalla, tulee hoitajille sellainen kuva että vauva on yksin äidin projekti.

Vierailija
19/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli rankka ja kivulias, myöhään illalla tytö syntyi. Oli jonkun aikaa meidän kanssa huoneessa, sitten sain kipupiikin ja nukuin aamuun asti ilman vauvaa. Vauva sai lisämaitoa ja kipulääkettä ja muutenkin häneltä seurattiin vitaaliarvoja jne. Aamulla vauva tuotiin huoneeseen syömään ja muutenkin. Toisena yönä sain taas kipupiikin ja vauva otettiin kansliaan, syömään tuotiin kuitenkin ettei saanut enää lisämaitoa

Vierailija
20/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvonut 3 vuorokautta, enkä saanut millään unta... Antoivat unipillerin ja veivät vauvan vauvalaan. Ja käskivät pistää pään tyynyyn just nyt. :D

Noh, kahden seuraavan kohdalla ylipäätään kävivät kääntymässä huoneessa ehkä kerran päivässä. Kerran kävin kysymässä voisinko jättää vauvan heille, että kävisin rauhassa pitkässä suihkussa. Tokaisivat, että käy sit ku se nukkuu. Joo. Ei sitten... Molemmilla kerroilla olen häipynyt kotiin kun tenava on ollut sen "vaaditut" 2 vuorokautta vanha ja nukkunut olen sit kotona...

Synnytyksen jälkeen hormonitkin on usein kyllä niin sekaisin, että ei sitä nuku vaikka saisikin...