Voiko flunssaa estää jollain konstilla?
Siis kun lapsi on kuumeessa ja flunssassa ja nyt on itsellänikin sellainen hiukan vetämätön olo, semmoinen "olenkohan tulossa kipeäksi" mutta ei vielä varsinaisesti ole nuhaa, kurkkukipua tms. voiko tässä vaiheessa vielä tehdä jotain sairastumisen estämiseksi? pitää villasukkia? ekstra-annos d-vitamiinia? välttää urheilua? jotain??
Kommentit (4)
ja minulla on monesti auttanut valkosipulikynnen syönti illalla ennen nukkumaan menoa (silloin se ei enää haise aamulla..) Eli pilko valkosipulinkynsi pieniksi paloiksi, pureskele ja niele ja juo vettä päälle. Älä vaan laita sen valkosipulipuristimen läpi, se poistaa paljon hyödyllisiä antioksidantteja..
Voithan sä kokeilla vaikka noita kaikkia konsteja, ei niistä haittaakaan ole. Itselläni on monesti tuntunut siltä että nyt tulee flunssa, kurkku on vähän käheä, viluttaa, olo on väsynyt, jne. mutta ilman mitään vippaskonsteja nämä ovat häipyneet pois. Joskus tuosta on kehittynyt kunnon flunssa ja joskus ei. Olen sitä mieltä, että iso osa noista "onnistuin torjumaan flunssan tekemällä näin ja näin" -konsteista ei välttämättä ole auttanut yhtään mitään, vaan flunssanpoikanen olisi häipynyt itsestään myös ilman niitä.
Itse olen kuitenkin apua saanut:
-D-vitamiinia reilu kerta-annos 60-80ug
-Homeopaattinen Aconitum, muutama rae heti kun oireet alkavat
-c-vitamiinia reilu annos 1000mg
Ja kyllähän esimerkiksi d-vitamiinin teho on ihan tutkittua tietoakin eikä mitään uskomusoppia.
Myös homeopatian käytöstä apua ovat saaneet lukuisat ihmiset, en pitäisi huuhaana.
C-vitamiinia on lisätty flunssalääkkeisiinkin, tuskin olisi lisätty jos olisi ihan turhanpäiväistä ja huuhaata.
yhdistelmällä 800mg Burana ja 1g c-vitamiinia.
Jos kurkkukipu on ehtinyt päälle, otan kuumaa rommia.
Siltikin, joskus se flunssa puskee läpi, ehkä kerran vuodessa tai kahdessa. Kuumetta ei kylläkään ole tullut.
sh