Vanhempainraha 1300€/kk netto. Onko vähän?
Kommentit (15)
mut aika hyvin sitä pystyy sopeuttamaan menot alhasempiinkin tuloihin. Jonkun aikaa pärjää vähemmällä..
Tuokin summa on bruttona lähemmäs kaks tonnia ja jos hankkeet on ollu joku 2600 brutto niin noissa summissa netto liikutaan ihan todellisuudessa. Miten täällä voi olla niin hurjasti tienaavia ihmisiä että kaikki saa enemmän? AaVeellä normipalkka taitaa olla se seittemän tonnia, vähän enempi kun kansanedustajat saa kuitenkin.
minä saan jotain 450 euroa käteen, vaikka on työtulojen mukaan laskettu :-D... että ei se ainakaan siihen verrattuna ole vähän. En saanut edes töissä käydessä 1300 euroa käteen, vaikka työpäivä saattoi olla 12h kuutena päivänä viikossa... (ja siis en valita, rakastan työtäni :-))
koska saan työssä käyvänä palkkaa n.1200€/kk ja sillä sitten elellään...
Oon tosiaan kaupassa töissä, vastaavana, huono palkka mutta mukava duuni :D
teen 30 tunnin työaikaa (eli 80% työaikaa). Että siihen jos suhteuttaa...
ja sillä ostan ruuan, maksan auton lyhennyksen, oman lainani, lasten lääkeet ja vaatteet, laskuja. Mies maksaa vakuutukset yms. omasta tilistä, tienaa n. 600€ enemmän kuukaudessa kun minä. Välillä on tiukkaa... mutta pärjätään. Ei tuolla rahalla kyllä mitään ulkomaan matkoja tehdä mutta kyllä sillä elää.
Minä saan vanhempainrahaa 1250 euroa kuukaudessa nettona ja mies palkkaa 1600 euroa nettona. Asuntolainan lyhennys on 600 euroa/kk. Meillä on yksi lapsi ja laitan tuosta vanhempainrahasta joka kuukausi vielä säästöönkin 200 euroa, jotta voisin sitten jäädä hoitovapaalle. Kyllä me ainakin sillä siis hyvin tullaan toimeen.
esikoisesta sain 500, kakkosesta 700.
Tuokin summa on bruttona lähemmäs kaks tonnia ja jos hankkeet on ollu joku 2600 brutto niin noissa summissa netto liikutaan ihan todellisuudessa. Miten täällä voi olla niin hurjasti tienaavia ihmisiä että kaikki saa enemmän? AaVeellä normipalkka taitaa olla se seittemän tonnia, vähän enempi kun kansanedustajat saa kuitenkin.
korkeakoulutettuja, joten on enemmän kuin mahdollista että heitä on "jokunen" tälläkin palstalla. Palkat ovat nousseet etenkin asiantuntijatehtävissä ja ylemmillä toimihenkilöillä viime vuosina ja moni saa myös bonuksia ja hepa-lisiä työssään. Eli ei mikään ihme että täällä pyörii hyvinkin korkeapalkkaisia ihmisiä. Pikemminkin todennäköistä.
Onhan se kohtuuvähän jos on se ihan ensimmäisten päivien äitiysraha, sehän alkaa nopeasti siitä pienentyä. Se ei silti tarkoita etteikö sillä voisi ihan hyvin tulla toimeen, riippuu tosi paljon elämäntilanteesta. Mulle tulee nyt jotain 1300-1400e kun olen vanhenpainrahakauden keskivaiheilla. Se tuntuu paljolta, kuvittelin ennen tukien saantia että niitä saisi tosi surkean vähän.
että jos nimimerkillä kirjoitetaan ja esim tuossa vauvan rahajutussa useimmat lapsiperheet ovat pienituloisia, niin miten täällä av:lla voi aina olla ne tosi rikkaat, mä en edes tunne kovinkaan montaa joka tienaa yli 5000e bruttona kuus, okei ei asuta pääkaupunkiseudulla.
mun oma palkka on nykyään karvan verran alle suomalaisen keskipalkan ja mies on yrittäjä, jonka tulot vaihtelee 1000-3000e välillä ja silti pankinjohtaja piti meitä hyvätuloisina
mut siis asiaan 1300 nettona äippärahaa on ihan mukavasti ja kyllä sillä elelis, ku ei tarttis maksaa päivähoitomaksujakaan
Alkuun saan suurempaa rahaa, kun töistä maksetaan palkaaa.
Palkkani on muutenkin pieni, vuositulot vain 31 000€
AP
Itselläni 93e/vrk ja 115e/vrk välillä. En tiedä yhtään paljonko tulee jäämään käteen.
Alkuun saan suurempaa rahaa, kun töistä maksetaan palkaaa. Palkkani on muutenkin pieni, vuositulot vain 31 000€ AP
En ikinä pärjäisi vain tuolla summalla. Kulutustottumukseni ovat liian isot.
En itse uskaltaisi tehdä lapsia, jos jäisi noin vähän käteen.