Syyskuun sydämet 2011 huhtikuussa
Nimimerkki........monesko lapsi.....synnäri
26.8
tiainen84...............2
Piia20...................1.................Oys
29.8
vauva-10.................2...............Vas/Tyks
1.9
äiti_Espoosta............4.................Jorvi
Barpamama................3..................TAYS
Liila....................3
linnea2003...............3.................Jorvi
3.9
sannis79.................2..................KOKS
4.9
Lizzy77..................3
5.9
lumenlapsi...............2...................Lks
6.9
Pupu Tupuna..............3..................KOKS
Piipa68..................8..................Tays
7.9
Nemilia..................2
Tindra...................3
8.9
moropi1..................1...................OYS
xarda....................2..................Phks
9.9
Isidora..................4
10.9
uhmaikä..................4
Aiti k@hdelle............3............SatKs
Rontsukka................3................Jorvi
11.9
Mimmi_2011...............2
12.9
mimmaus..................3............TYKS
14.9
Lootuska.................4
Mirela...................2
16.9
Femilia76................3
Pamppis..................5..................Phks
19.9
-hupsis-.................1
Zoey.....................1................Tuplat
Helmiolivia..............3
kolibri85................1.................TAYS
22.9
MaM......................1
23.9
wirmeli..................1
26.9
tinttamaria
28.9
Julie....................1
manat....................1
29.9
Pixie....................1.................SeKS
30.9
Severooni.................................SatKS
mimuk....................1
PollyCotton..............1
marianne*................1
Toukka80.................2...................Jorvi
Joy87
mimo.....................2
Kommentit (47)
Hei, ajattelin ett jos se joka hyväksyy tuohon salattun ryhmään voisi hyväksyä. kun sitä on jo kaks viikkoa odoteltu.... Ja täälläkään ei enää mitään elämää keskusteluissa.
Täälläkään ei tosiaan ole kuukauteen ollut mitään kirjoittelua...
Olisi mukava jakaa mahan kasvatuskuulumisia!
Hei, ajattelin ett jos se joka hyväksyy tuohon salattun ryhmään voisi hyväksyä. kun sitä on jo kaks viikkoa odoteltu.... Ja täälläkään ei enää mitään elämää keskusteluissa.
Voi veikkonen...kirjoitin pitkän viestin tänne ja se kaikki tuhoutui kun netti teki tenän hetkeksi...plääh
Eli minäkin olen täällä kaukana odotellut jo useita kuukausia, että minut hyväksyttäisiin tuohon salaiseen suljettuun ryhmään...vaan ei ole hyväksyntää kuulunut. :(
Toisaalta mietin, miksi pitää kuulumisia jossain salatussa ryhmässä vaihtaa? Miksei nämä sivut kelpaa siihen?
En ole pitkään aikaan kirjoitellut mitään...olen kyllä välillä käynyt katselemassa, jos joku tänne on jotain välillä kirjoitellut.
Omaa napaa:
Nyt on viikkoja jo 26+3 ja vauva myllertää kovasti, mikä helpottaa omia huolia...rakenneultrassa kävin viikoilla 21+3 ja siellä selvisi että napanuorassa on vain kaksi verisuonta normaalin kolmen sijasta. Onneksi kuitenkin vauvalla oli kaikki rakenteet kunnossa ja nyt vain sitten joudun/pääsen ylimääräisiin ultriin asian vuoksi, joissa seurataan vauvan kasvua. Aluksi olin tietysti aika poissa tolaltani ja järkyttynyt ja itkin paljon...mutta nyt olen jo sinut asian kanssa. Enhän voi omalla murehtimisellani sitä kolmatta suonta napanuoraan lisätä, vaikka kuinka yrittäisin. ;)
Lisähuolia on tuonut myös vuodot viikoilla 23+ ja 25+. Onneksi ne ovat olleet niukkoja ja menneet ohi parissa päivässä. Silti ne aina pysähdyttävät, kun sellaisia minulla ei ollut aiemmissa raskauksissa ollenkaan. Aina vauvalla on kuitenkin ollut kaikki hyvin eikä mitään erityistä syytä niihin ole löytynyt. Myös aluksi alhaalla ollut istukka on noussut nyt hienosti ylös, takaseinään. On ihanaa, kun vauvani on niin aktiivinen ja kova mylläämään...se huojentaa omaa oloa kummasti. :)
Miten teillä muilla on painoa tullut? Tiedän, että se on hyvin yksilöllistä, mutta silti olisi kiva tietää, miten muilla...minulla on nimittäin tullut vasta 4kg, ja aiemmissa raskauksissa on kuitenkin yhteensä tullut molemmissa 15kg...tuntuu siis tässä vaiheessa aika vähältä tuo 4kg...vaikka mielestäni olen syönyt ihan normaalisti ja vauva on ultrissa näyttänyt kasvavan aivan normaalisti myös.
Olisi kiva kuulla teidän toistenkin kuulumisia täällä...paljon voimia ja iloa loppu odotukseen meille kaikille!
Lizzy + pikku muru 26+3
Heissan. Meneepäs aika todella vauhdilla, itsellä enää kuukausi töitä!! Jostain kumman syystä motivaatio todella kateissa, hmmmmm? Mutta jospa tän vielä kestäisi.
Tavarahankinnoista, niin yhdistelmäkärryt, sitteri, pinnasänky ja kestovaipat hakemista vaille hankittu :)
Itselle en vaan ole löytänyt mieleistä mammavaatetta, tuntuu jotenkin niin säkkimäisiltä noi h&m kuteet, miksei äippävaatteet voisi olla myös kauniita ja käytännöllisiä?
Sokerirasitustesti tehty, tuloksen kuulen ens to, kun on neuvola-aika. Masussakin on välillä melkoinen vilinä päällä, että hyvin jaksellaan.
Kesäkuuta kaikille,
Moropi ja Touko 26 + 4
Moikka kaikille!
Ajattelin raapustaa tännekin vaikka oon tuolla suljetullakin puolella. Mulla oli kanssa pientä vuotoa yhdessä vaiheessa ja tosi ankaria supistuksia. Oma gynekologi laittoi mut samantien saikulle mammalomaan asti. Masuasukilla kaikki onneksi niin hyvin kuin olla voi ja kontrolli sopivin väliajoin.Ihanaa tuo pienen ihmisen liike masussa kun se nyt viime aikoina on tuntunut enemmän ja enemmän! Etuistukka ja perätilassa oleva asukas kun vaikutti siihen että oli niin kovin hiljaista aiemmin. Mulle on painoa tullut 6kg tähän mennessä ja varmaan tulee aika hulppeesti lisää kun on toi lenkkikielto päällä,onneks ei kuitenkaan täyslevolle laitettu! Tarvikkeita ei ole tulokkaalle vielä pahemmin hommailtu,muutamia vaatteita lukuunottamatta eikä pahemmin kyllä tarvitsekaan kun lähipiiristä löytyy niitä :) Äippäpakkausta odottelen kovasti että pääsee hiplaamaan ja suunnittelemaan siihen reunaan kangasta kun pidetään siinä ens alkuun vauveli. Vaunut on varmaan sit isoin hankinta mitä uutena tahtoo hommata ja päädyin Oran Jovi Airiin tällä kohtaa kun ovat kuulemma todella hyvät menemään talvikelillä ja kovalla kopalla että saa pitää reissupetinä sitä.
Onnellista kesän alkua ja hyvää mieltä toivotellen!
26.9.Tinttamaria70+Onni-Ilona 23+4,Tays
Mita tarvikkeita te toiset olette jo ostelleet? Moropi ja Tinttamaria jo jotain laittoikin edellisiin viesteihin. Mitka yhdistelmat valitsitte, Moropi?
Ma oon katellut Gessleineja, ehka swing tai f6...en viela tieda varmaksi. Yritan etsia kaytettyina. Myin aikoinaan isompien lasten yhdistelmat, jotka olivat Brio Kombit. Olivat tosi hyvat, vaikka vahan ehka isot ja kompelot joskus. Tykkaan kovasta kopasta, kun siina vauva saattoi nukkua mokilla ja muillakin reissuilla kun oli siis viela pieni. Haluaisin edelleen nelipyoraiset vaunut mutta kevyemmat ja pienemmat kuin Brion Kombit. Olisko ehdotuksia/suosituksia/kokemuksia?
Niinpä se on yksilöllistä toki tuo vaatteiden kokokin. Meillä taasen piti ostaa 46cm vaatteita pirpanalle, ku oli niin kirppu. 50 senttiset meni pitkälle neljättä kuuta :) Nyt käytössä n. 90 cm vaatteet, vaikka ikää on pian kolme. Toisaalta, äitiinsä varmaan tullut - tunturikääpiö ;-)
Äitiyspakkauksen kanssa on vielä mietintämyssy päässä. Jos tulee tyttö, niin sitten varmaan jätämme ottamatta, kun esikoiselta olen säästänyt parhaimmat vaatteet. Muutenkin ne äitiyspakkauksen vaatteet minusta sopii enemmän pojalle, kuin tytölle :) Toisaalta se makuupussi ois ihana! Kauhea shoppailuvimma ois päällänsä, mutta vieläkin yritän sinnitellä sinne rakenneultraan, jos selviäisi kumpi sieltä on tulossa.
Kaverit veikkaavat tyttöä pelkän masun ja ultrakuvan perusteella, mutta itse olen kyllä melkein pojan kannalla :D
Mirela 19+6