9v. synttäreillä katsomaan K11 leffaa???!!!
Lapseni on kutsuttu 9v. synttäreille, jolla mennään leffaan katsomaan Rango. Olin jo ilmoittanut lapseni tulevan mukaan, kun en tiennyt mikä leffa kyseessä ja nyt tuntuu, etten haluakaan päästää katsomaan tuota leffaa. Oma lapseni ei ole vielä edes täyttänyt tuota 9, vaan täyttää vasta myöhemmin. Jos en päästä lasta mukaan, olen tietysti nipo, mut toisaalta en haluaisi lapsen saavan painajaisia liian jännästä leffastakaan. Arg!
Piru sisälläni sanoo, että soita sinne leffateatteriin ja käske niiden kysyä lasten tarkat syntymäajat... Mut en toki haluais pilata lapsen synttäreitäkään vaan vanhemman ajattelemattomuuden takia. Mitä teen?
Kommentit (63)
jos itse olisin synttäreiden järjestäjä, niin en veisi alaikäisiä katsomaan tuota leffaa. Oman voisin viedä, mutta on tyhmää järjestää tuollaiset synttärit. On tyhmää ostaa alaikäisille tupakkaa ja alkoholia. niitä en ostaisi omille saati sitten vieraille...
Mutta mielestäni ei ole kovin järkevää järjestää juhlia, joihin kaikki kutsutut eivät todennäköisesti voi osallistua. Ei ehkä ole tullut sankarin vanhemmille mieleen, että osa vanhemmista haluaa noudattaa ikärajoja ja että osa lapsista on tosiaan vielä alle sen 9 v.
juhlat, kun istutaan ja katotaan leffaa. luulisi että 9v haluaisi jotain toiminnallista..plaah
juhlat, kun istutaan ja katotaan leffaa. luulisi että 9v haluaisi jotain toiminnallista..plaah
9-v. (ja seiskaveekin) rakastaa elokuvissa käymistä. Ei siellä kuitenkaan joka viikko käydä, niin onhan siinä ihan eri viehtätyksensä. Ja nuo hoplopit sun muut onginnat ja tylsyydet on jo niin nähty...
jos sankari sitä toivoo, mutta
järki käteen! Ei K-11 leffoja 8-vuotiaille!
jos sankari sitä toivoo, mutta
järki käteen! Ei K-11 leffoja 8-vuotiaille!
ja mitä on olla 8-vuotias tutun pojan vanhempien kanssa!? Vissi ero.
Siksi kutsut olivat ehdollisia eli "sallitteko lapsenne lähtevän mukaan" ja valittaen todettiin, että nämä ovat synttärisankarin juhlat, joten korvaavaa toimintaa ei ole järjestetty. Kaksi äitiä ilmoitti, että heidän lapsensa ei tule mukaan. Ja juuri samat lapset järjestivät myöhemmin yhdessä superspektaakkelijuhlat, jonne meidän lasta ei kutsuttu. Eli näköjään jotkut vanhemmat haluavat kostaa sen, että juhlat on juhlijansa näköiset.
no ole tyytyväinen, ettei lapsesi varmaan enään halua kaveerata ääliö perheen mukuloiden kanssa. Minä ainakin olisin.
9-v. (ja seiskaveekin) rakastaa elokuvissa käymistä. Ei siellä kuitenkaan joka viikko käydä, niin onhan siinä ihan eri viehtätyksensä. Ja nuo hoplopit sun muut onginnat ja tylsyydet on jo niin nähty...
tarkoitin kyllä että juhlat on juhlat ja leffaillat on erikseen. ja muutakin on kuin hoplopit. arg vai eikö 9-veet keksi mitään ilman ohjausta enää tänäpäivänä?
juhlat on synttärisankarin oma tärkeä päivä.
Ei sinne juhliin tarvitse mennä jos ei ohjelma miellytä. Ikävää arvostella toisten juhlia.
Lisäksi monet lapsista on ehkä kutsuttu vain pakosta kun ei ole haluttu jättää yhtä ulkopuolelle. Joten nou hätä.
Mun lapsi sai jo 8v kattoo 12v leffoja mm, pirates of karibianit, Harry Potterit ja 9v sitten twilightit.
"Rango on vuonna 2011 ilmestynyt Gore Verbinskin ohjaama tietokoneanimoitu komediaelokuva. Elokuva palkittiin parhaan animaatioelokuvan Oscar-palkinnolla."
K-11 on vanhemman seurassa K-9.
Kai tostakin leffasta voi tietenkin painajaisia tulla...
Niin k-11 on VANHEMMAN seurassa k-9. Ei kaverin vanhemman, vaan oman vanhemman. Lapsi saa tarvittaessa paljon enemmän turvaa omalta vanhemmaltaan kuin kaverin puolitutulta isältä tai äidiltä.
Jos lapsi on herkkä, en päästäisi. Omaa lastani en päästäisi, on sen verran herkkä. Itsellenikin elokuvat saattaa aiheuttaa ahdistusta ja pahoja unia, joten luulen että lapsellanikin on taipumus vastaavaan.
Ja 9-vuotiaan saavat mennä katsomaan leffan aikuisen seurassa. Eli pilaa vain omalta lapseltasi tuo ilta, älä muilta.
jos omasi on liian herkkä niin et tietenkään päästä, mutta miksi pilaisit muiden iloa.
Elokuvateattereissa ikärajojen noudattamista valvovat lipunmyyjät ja ovimiehet. Videoliikkeissä vastuu on videon myyjällä tai vuokraajalla.
Nykyiset ikärajat antavat joustonvaraa siten, että K-7, K-11 ja K-15 -elokuvia voi kaksi vuotta ikärajaa nuorempi katsoa täysi-ikäisen seurassa elokuvateatterissa. Vanhempien on kuitenkin syytä kuunnella tarkkaan lastensa tuntemuksia ja ottaa ne huomioon elokuvia valittaessa.
Ihan turhaa katsoa isojen leffoja liian pienenä. Olen vähän ihmessäni kutsusta, koska AINA jokaisella luokalla on pari tavallista arempaa lasta. Vaikka jollekin toi on hyvä idea, osa ei kestä.
Jos tuntuu, että et halua omasi menevän, älä päästä.
Mun mielestä tuo on aika outo tapa toimia?
Järjestää lapsille kivaa syntymäpäivänä?
Järjestää lapsille kivaa syntymäpäivänä?
Osa on alaikäisiä ja 15 poikaa + pari vanhempaa ei ole "aikuisen seurassa" vaan jonkun puolitutun vanhempien seurassa, joilla on kädet täynnä villejä poikia, joita kaitseta.
Mitäs sitten, jos pojat lentääkin pihalle eivätkä pääse katsomaan esitystä?